Business Briefs
Schneider Electric a prezentat un nou proiect pentru a ajuta companiile să înțeleagă întregul impact asupra mediului al centrelor de date ale companiilor mari. Cadrul include un instrument gratuit Lifecycle CO2e TradeOff, primul de acest fel pentru estimarea cu exactitate a amprentei totale de carbon a centrelor de date - inclusiv a emisiilor Scope 1, 2 și 3.
BAT, JTI, PMI și Imperial Tobacco, care reprezintă circa 95% din piață, au investit până acum în România circa 1,8 miliarde de euro și virează anual la buget aproximativ 4 miliarde de euro, însemnând accize, TVA și alte taxe și impozite. Conform datelor INS, exporturile de produse din tutun au fost în 2022 de 1,48 miliarde euro, iar importurile de 375 milioane euro, de unde rezultă 1,1 miliarde euro contribuție pozitivă la balanța de plăți.
Statele Unite și China au nevoie de o cale de comunicare directă, inclusiv din punct de vedere economic, le-a spus oficialilor de la Beijing șefa Trezoreriei americane. Janet Yellen s-a întâlnit inclusiv cu premierul chinez, căruia i-a spus că decuplarea primelor două economii ale lumii va produce un dezastru la nivelul economiei globale.
JTI semnalează că intențiile Guvernului de a crește acciza la țigarete vor duce la creșterea abruptă a pieței negre, în condițiile în care raportat la puterea de cumpărare, un pachet de țigarete costă în România de patru ori mai mult decât în Luxemburg și dublu față de Germania, Italia, Spania, Olanda.
Schneider Electric prezintă prizele de încărcare USB A+C din gama lansată recent, Sedna Design & Elements. Aceste prize răspund nevoilor utilizatorilor care sunt în căutarea unor soluții de încărcare a dispozitivelor mobile pe care le utilizează cel mai frecvent, cu un simplu cablu USB, fără să mai aibă nevoie de adaptoare. Gama Sedna Design & Elements este inspirată din tendințele moderne în materie de design interior, oferind o colecție de prize de încărcare USB elegante, care completează orice încăpere în care sunt montate. Cu atenția acordată detaliilor și calității produselor, Schneider Electric a combinat nuanțe, texturi și funcții pentru a crea o gamă de încărcătoare care alimentează rapid câte două dispositive și se remarcă prin caracteristicile estetice.
Analiștii UniCredit estimează că economiile din UE-ECE* și din Balcanii de Vest vor crește cu aproximativ 1,6% în 2023 și 3,1% în 2024. Anticipațile sunt că România va înregistra o creștere economică peste medie în timp ce Ungaria și Cehia vor subperforma.
Thermo Control, partener Schneider Electric, a implementat soluția de Building Management System (BMS) Ecostruxure Building în cadrul noii fabrici construite de ifm prover în Sibiu. Sistemul monitorizează, controlează și gestionează toate instalațiile electrice și mecanice din fabrică. Grupul german ifm, producător de senzori de înaltă calitate, a construit noua fabrică în Sibiu pentru a-și extinde capacitatea de producție și a satisface cererea în creștere existentă pe piață. Încă din faza de planificare și construcție a noii fabrici, compania a dorit să asigure un mediu de lucru optim pentru angajați, eficiență energetică și control complet asupra sistemelor critice.
"Call for Education - România & Bulgaria" este o inițiativă lansată de Fundația UniCredit pentru organizații non-profit din România și Bulgaria, care tocmai s-a încheiat. Astfel, două proiecte educaționale din România și două din Bulgaria au primit contribuții totalizând aproximativ 500.000 de euro. După încheierea ediției pilot, din România și Bulgaria, Fundația UniCredit alocă 3 milioane de euro pentru "Call for Education Europe". Astfel, a fost lansată prima ediție a inițiativei dedicată susținerii programelor educaționale de către organizațiile non-profit care operează în alte 10 țări din Europa în care Grupul UniCredit este prezent: Austria, Bosnia și Herțegovina, Croația, Republica Cehă, Germania, Ungaria, Italia, Serbia, Slovacia și Slovenia.
Schneider Electric a găzduit conferința regională din Europa de Sud-Est "Innovation Days: EcoStruxure IT for Secure Power Partners - Belgrade 2023". În timpul conferinței, partenerii strategici Secure Power din țările din Europa de Sud-Est, precum România, Ungaria, Grecia, Cipru, Croația, Serbia, Bosnia și Herțegovina, Albania, Macedonia de Nord, Kosovo, au avut ocazia să aprofundeze informații esențiale legate de centrele de date și detalii tehnice ale soluției-lider DCIM a companiei,
Raiffeisen Bank susține antreprenoarele din domeniul agroalimentar prin intermediul celei de-a treia ediții a programului de accelerare Empowering Women in Agrifood. În program s-au înscris 122 de antreprenoare din toată țara, dintre care 10 au fost selectate pentru a participa la sesiuni de training, mentorat și oportunități de conectare.
În cadrul târgului Viva Technology care se desfășoară în aceste zile la Paris, Alstom, lider mondial în mobilitatea sustenabilă și inteligentă, demonstrează publicului larg că transportul feroviar este alegerea inteligentă din punct de vedere social, economic și de mediu. Alstom oferă o gamă de soluții de mobilitate inovatoare și sustenabile, oriunde sunt necesare în lume.
I was recently a speaker at a conference with over 100 HR professionals in the room, and half of the topics focused on creating a welcoming climate in the workplace, meeting employee needs, and how to convince them to return to the office. What I told the audience was that, over the last few years, three former employees got in touch, inquiring about jobs at our clinic.
Grupul NETOPIA, jucător pe piața plăților online din România, anunță vânzarea pachetului majoritar de acțiuni către Innova Capital, fond de investiții de private equity din Europa Centrală și de Est. Grupul NETOPIA oferă în prezent soluții diversificate de plăți electronice și alte servicii conexe pentru un portofoliu de peste 25.000 de comercianți, majoritatea din sectorul IMM-urilor.
UniCredit și Mastercard anunță expansiunea globală a parteneriatului lor legat de zona de plăți. Acordul pune bazele începerii unui parteneriat solid și aliniat cu strategia UniCredit Unlocked. Este pentru prima dată când o mare bancă comercială adoptă o singură strategie de asemenea amploare cu privire la carduri pe multiple piețe în Europa.
Doamna Gina Bordaș este unul dintre antreprenorii români care a ales să părăsească mediul corporatist pentru a fonda două afaceri, a căror notorietate și succes a depășit arealul local natal: Atelierul de Traduceri și Allurene Cosmetics.
De la angajat în corporație la antreprenor a fost un pas mic, dar extrem de important, pe care l-am făcut fără să privesc prea mult în urma, ci doar înainte! Cu toții știm că legea existenței spune că, atunci când stai pe loc și nu avansezi, restul va avansa, iar tu vei fi la un moment dat forțat de conjunctură să înaintezi. Indiferent ce ritm de avansare îți vei alege, tot vei fi propulsat de către ceilalți și de către societatea care progresează în jurul tău.
Programul Romania ClimAccelerator deschide din nou ușile și în acest an startup-urilor cu idei și soluții inovatoare din zona Greentech, aflate în două stadii diferite de dezvoltare, oferind acces la know-how, o rețea de consultanți, mentori, investitori, sprijin în accelerarea afacerii cât și oportunități de finanțare. Romania ClimAccelerator este organizat cu sprijinul EIT Climate-KIC, cea mai importantă inițiativă europeană în domeniul inovației climatice, de Impact Hub Bucharest având anul acesta în calitate de partenerii principali Raiffeisen Bank România și OMV Petrom.
Alstom a semnat un contract cu Primăria Cluj-Napoca pentru construcția liniei 1 de metrou din oraș, în cadrul unui consorțiu cu companiile de construcții civile Gulermak și Arcada. Valoarea totală a acestui proiect la cheie, de ultimă generație, se ridică la aproximativ 1,8 miliarde de euro, iar partea Alstom este în valoare de aproximativ 400 de milioane de euro. Linia 1 a noului metrou, care urmează a fi finalizată în opt ani, va avea o lungime de 21 de kilometri și 19 stații. Primul tronson, totalizând puțin peste 9 kilometri, cu 9 stații și un depou suprateran, va fi finanțat prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR) și va fi finalizat în 4 ani.
Banca Transilvania lansează Stup Fest, campanie pentru antreprenorii din București, care pot accesa soluții non-financiare cu discount, oferite de partenerii Stup în perioada 8 - 12 mai.
Campania lansată azi vine cu soluții non-financiare pentru antreprenorii care încep o afacere și pentru cei care doresc să o dezvolte în online, indiferent dacă sunt sau nu clienți ai Băncii Transilvania.
Banca Transilvania a înregistrat în primele trei luni ale anului o evoluție susținută a activității: au crescut semnificativ economiile clienților (5%), creditele noi (5,3%) și numărul tranzacțiilor cu cardul (22%), în condițiile în care numărul de clienți a crescut cu aproape 50.000. Activele Grupului Financiar BT au ajuns la 147,9 miliarde lei, iar nivelul creditelor nete, la 67,8 miliarde lei.
Profitul net consolidat al Grupului BT este de 837,7 milioane lei, din care cel al băncii este de 675,9 milioane lei. Subsidiarele şi participațiile de capital au contribuit cu aproximativ 161,8 de milioane de lei la profitabilitatea BT.
Carrefour anunță săptămâna aceasta semnarea unui acord cu Grupul Louis Delhaize ce presupune preluarea activităților Cora din România, incluzând 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban, precum și preluarea celor aproximativ 2400 de angajați. Potrivit companiei, această tranzacție va consolida prezența Carrefour în România, prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații cheie; acestea vor fi transformate ulterior în magazine ale brandului Carrefour și adaptate formatelor sale.