Business Briefs
Medicover, companie de servicii private medicale din România, a finalizat procesul de achiziție a Spitalului Pelican, principalul furnizor de servicii de sănătate din Oradea. În urma aprobării primite din partea Consiliului Concurenței pentru această tranzacție, Medicover devine liderul pieței de servicii de sănătate din regiunea de nord vest a țării. Aceasta este a treia mare achiziție a companiei anul acesta, după preluarea Centrului Medical Academica și semnarea unui acord de cumpărare a Centrului Medical Phoenix, din zona Olteniei. Tranzacția a vizat achiziția unui procent de 80% din acțiunile spitalului Pelican.
Grupul TeraPlast, producător de materiale pentru piața construcțiilor și procesator de PVC, va depune 3 proiecte de investiții, în valoare totală de 15 milioane de euro, în cadrul Schemei de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie.
În primul semestru al acestui an, compania a înregistrat prime brute subscrise în valoare totală de peste 558 milioane lei, în creștere cu peste 9% comparativ cu perioada similară a anului anterior. Profitul net înregistrat în acest interval, conform standardelor de raportare IFRS în scop de consolidare, a fost de peste 13 milioane lei, în creștere față de valoarea perioadei similare din 2017.
Noua descoperire de zăcământ a Romgaz de la Caragele, judeţul Buzău, estimată la circa 30 miliarde de metri cubi, ar putea fi pusă în exploatare în 2020-2021, în prezent fiind derulate investiţii pentru forare, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, directorul general adjunct al companiei, Dumitru Gheorghe Rotar.
Având ca obiectiv dezvoltarea pe piața sistemelor destinate încălzirii și producerii de apă caldă menajară, Daikin, liderul mondial în domeniul aerului condiționat, își completează portofoliul de produse cu prima centrală termică murală în condensare. Concepută și proiectată în totalitate de producătorul japonez, noua centrală murală respectă principiile inovatoare specifice produselor Daikin, îmbinând tehnologia modernă de condensare, controlul inteligent și design-ul contemporan pentru a asigura încălzire și apă caldă menajeră în cel mai eficient și fiabil mod.
Sphera Franchise Group (Sphera) a înregistrat vânzări consolidate în valoare de 350,1 milioane RON în primele șase luni ale anului, în creștere cu 21,6% față de rezultatele pro-forma din aceeași perioadă din 2017. Potrivit grupului, aceste rezultate sunt susținute, în egală măsură, de performanța robustă a vânzărilor în bază comparabilă, care au ajuns la nivelul de 8%, și de contribuția celor 26 de noi unități deschise de la începutul anului 2017.
Brandul Peneș, deținut de producătorul de carne de curcan Galli Gallo, a fost achiziționat de Bravcod, într-o tranzacție în valoare de 20 de milioane de euro. Tranzacția a fost finalizată de administratorul judiciar CITR în această vară, conform planului de reorganizare aprobat de creditori în procedura de insolvență a companiei. Galli Gallo s-a redresat printr-un plan de reorganizare propus și implementat de CITR, prin încrederea principalului creditor, CEC Bank, și a partenerului de afaceri, Bravcod, care a continuat relațiile comerciale cu Galli Gallo în procedura de insolvență și a achiziționat business-ul în această vară.
Tetra Pak, lider mondial în procesarea și ambalarea alimentelor, l-a numit recent pe Guillaume Latourrette în funcția de Managing Director pentru operațiunile companiei în regiunea Europei de Sud Est. Acesta îl înlocuiește pe Francesco Faella, care a preluat o poziție nouă, de Managing Director pentru Tetra Pak Italia.
Echipa de M&A din cadrul EY România a asistat producătorul numărul 1 din România de hrană uscată dedicată câinilor și pisicilor în vânzarea activităților sale de producție și distribuție, într-una dintre tranzacțiile de interes, din acest an, de pe piața românească. Nordic Petfood a semnat recent contractul pentru vânzarea celor două societăți din cadrul grupului către United Petfood, unul dintre principalii producători și distribuitori la nivel mondial specializat în producția de hrană uscată, biscuiți si gustări pentru câini și pisici.
Banca Transilvania lansează BT Store, hub online de prezentare a unor soluții complementare bankingului pentru antreprenori. Acestea sunt destinate managementului şi gestionării afacerii şi rezolvă nevoi reale ale acestora - de la facturare, contabilitate primară, gestionarea cashflow-ului, până la recrutare de angajați etc.
Piața neagră a țigaretelor a crescut în iulie la 18,2% din totalul consumului (cu 2,1 p.p. mai mult față de mai 2018). Este cel mai ridicat nivel al contrabandei din acest an, depășind media din 2017, de 16%.
"Regiunea nord-est continuă să fie cea mai afectată de piața neagră, cu o pondere de 39,5%, deși comerțul ilicit cu tigarete pare să fi luat cu asalt partea de vest a țării. Cea mai importantă creștere se înregistrează în nord-vest, 14,7 p.p., până la 29,4%, regiunea ajungând, astfel, la un nivel record în ultimii trei ani! În plus, comerțul ilegal crește cu 6,2 p.p. până la 26,9% și în regiunea sud-vest.
Groupama Asigurări, unul dintre cei mai importanți actori ai pieţei locale de asigurări, anunță numirea lui Ștefan Stavrositu în poziția de Director Național de Vânzări. Din această poziție, Ștefan va dezvolta și coordona activitatea de vânzări prin rețea proprie, brokeri, leasing și parteneriate strategice. "Numirea lui Ștefan vine în completarea unei expertize și viziuni deja puternice pe zona asigurărilor non-viață.
Cristian Cârstoiu este un profesionist cu peste 19 de ani de experiență în domeniul consultanței în tehnologie, concentrându-se în ultimii 5 ani pe transformarea digitală, analytics și îmbunătățirea experienței clientului (customer experience).
Tetra Pak, lider mondial în procesarea și ambalarea alimentelor, l-a numit recent pe Guillaume Latourrette în funcția de Managing Director pentru operațiunile companiei în regiunea Europei de Sud Est. Acesta îl înlocuiește pe Francesco Faella, care a preluat o poziție nouă, de Managing Director pentru Tetra Pak Italia.
Clienții micro-companii, IMM şi Corporate ai Băncii Transilvania au la dispoziție, începând de azi, un nou mod de a interacționa online cu banca, prin Robotul Raul. Aceştia pot afla non-stop, prin Facebook Messenger şi Skype, informații despre conturile, produsele şi serviciile pe care le au la BT. Banca Transilvania facilitează astfel accesul clienților la informații în timp real.
Mobilitatea și securitatea sunt printre cele mai importante nevoi ale biroului modern, așa că noi, la Xerox, am dezvoltat o serie de soluții care protejează atât datele, cât și echipamentele, oferind în același timp și un control mai strict asupra costurilor.
EximBank a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 162 de milioane de euro din operatiuni de factoring, marcand al treilea an consecutiv de crestere accelerata. Anul trecut, clientii EximBank s-au orientat in special catre factoringul de export fara regres - care presupune asumarea riscului fata de debitorul extern (importatorul), riscul fiind acoperit complet de factorul de import sau de o societate de asigurare. Acesta a avut o pondere de 93% in cifra de afaceri totala inregistrand, ca volum, mai mult decat o dublare: cifra de afaceri pe aceste segment s-a majorat pana la 151 de milioane de euro.
ibis Styles Bucharest Erbas, situat pe strada Căpitan Alexandru Serbănescu nr. 27, și-a deschis recent porțile, oferind 80 de camere personalizate cu elementele de design, care sunt în aceeași măsură funcționale, cât și decorative. Parte a conceptului "all inclusive" al mărcii, oaspeții beneficiază de Wi-Fi gratuit și de micul dejun în restaurantul hotelului. În plus, hotelul oferă o sală de conferințe complet echipată, cu lumină naturală, un business lounge, un bar și o zonă dedicată copiilor.
Producătorul de lactate Olympus își extinde portofoliul de produse și anunță lansarea noului iaurt grecesc Stragghisto, în urma unei investiții de peste 20 de milioane de euro. Stragghisto dezvăluie o rețetă tradițională a iaurtului grecesc și este disponibil în trei variante: 0%, 2% și 10%.
Flanco Retail își continuă în 2018 creșterea în condiții de profitabilitate și eficiență. Brandul românesc, activ pe piața locală din 1994, a încheiat primul semestru al anului cu vânzări în valoare de 369 milioane lei, cele mai mari din istoria companiei, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului precedent.