Links Sitemap Business Linker Sitemap

Autobuzul Aptis este printre câștigătorii licitației lansate de societatea de transport din Paris

1780 afisari
Alstom este una dintre cele trei companii câștigătoare ale celei mai mari licitații pentru autobuze electrice din Europa, lansate de RATP și cu finanțare 100% din partea Île-de-France Mobilités. Prima tranșă fermă a fost stabilită pentru 50 de autobuze. Valoarea contractului-cadru poate ajunge la 133 de milioane de euro. Aceste autobuze Aptis, având o lungime de 12 metri, vor avea un rol esențial în reînnoirea la scară largă a flotei de autobuze aparținând rețelei Île-de-France.
Această comandă o urmează pe cea din partea CTS, societatea de transport din Strasbourg, pentru 12 vehicule. Datorită design-ului inovator, Aptis oferă călătorilor o experiență de excepție. Sistemul de acostare la stație, perfect aliniat cu trotuarul, podeaua complet plană și joasă și ușile duble de dimensiuni generoase permit circulația și coborârea în mod facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și cărucioare. Echipat cu ferestre largi pe toată lungimea, Aptis prezintă o suprafață vitrată cu 25% mai mare decât un autobuz standard, precum și o zonă cu scaune în spate ce face posibilă o vedere panoramică a orașului.

"Suntem foarte mândri pentru faptul că am fost implicați în ceea ce se cheamă transformarea regiunii Île-de-France într-un punct de reper global pe segmentul de transport urban rutier curat. Această licitație este un pas major și esențial pentru Aptis, reprezentând soluția noastră de mobilitate 100% electrică proiectată de echipele Alstom din locațiile Hangenbieten și Reichshoffen din Alsacia. Suntem încântați de încrederea pe care ne-o arată RATP și Île-de-France Mobilités", declară Jean-Baptiste Eyméoud, Președintele Alstom Franța.

Vehiculele comandate de RATP sunt proiectate pentru încărcare lentă la depou, pe durata nopții. De asemenea, Aptis poate fi încărcat la fiecare capăt de linie, ori de câte ori este necesar, utilizând soluții de încărcare la sol (SRS) sau încărcare prin acoperiș. 

Aptis a fost conceput ținând seama de un cost total optimizat. Acest lucru este posibil datorită costurilor reduse de operare și de mentenanță și duratei de exploatare mai mari decât a unui autobuz standard. Costul total de deținere este echivalent cu cel al unui autobuz diesel standard existent pe o durată de 20 de ani.

Din septembrie 2018, Aptis este menționat de CATP, biroul central francez de achiziții pentru transportul public, în oferta de autobuze electrice care pot face obiectul achizițiilor publice efectuate de către autoritățile locale. Această menționare permite autorităților membre să comande vehicule de tip Aptis direct și simplu de la CATP, evitând procedurile îndelungate și costisitoare. 

Încă de la prezentarea prototipului în martie 2017, patru vehicule de probă au parcurs peste 40.000 de km în condiții reale de exploatare, pe teritoriul Franței și în Europa. Aceste probe au făcut posibilă testarea într-un nou context a caracteristicilor autobuzului Aptis, inspirate de cele ale unui tramvai, a performanțelor sale aerodinamice, a capacității de autonomie și a sistemului de conducere asistat. Aptis a câștigat premiul pentru inovație la expoziția Busworld, în 2017. De asemenea, în ianuarie 2019 a obținut certificatul oficial de garanție de origine franceză (Origine France Garantie). Acest certificat atestă faptul că peste 60% din valoarea adăugată a autobuzului Aptis este realizată în Franța.

Producția și testarea se vor realiza la cele două locații din Alsacia ale Alstom. Locația din Hangenbieten este responsabilă pentru producția modulelor finale (cabina șoferului și zona de scaune din spate); realizarea modulului central de pasageri, asamblarea și testele finale se vor realiza la locația din Reichshoffen. Acest plan va permite producția de serie începând cu trimestrul trei al anului 2019, profitând de expertiza echipelor și folosind facilitățile și suprafețele de producție disponibile la fiecare locație. 

Alte cinci locații ale Alstom din Franța sunt implicate în proiectarea și producția sistemului Aptis: Saint-Ouen, pentru integrarea sistemelor, Tarbes pentru tracțiune, Ornans pentru motoare și Villeurbanne, pentru componentele electronice ale lanțului de tracțiune. În cele din urmă, locația Alstom din Vitrolles dezvoltă una dintre soluțiile de încărcare (SRS).


Citeşte mai multe despre: Aptis , Alstom

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza