Business Briefs
În ultimele trei luni, numărul cererilor conforme înregistrate la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a fost de peste două ori mai mare și a ajuns la 172 de cereri, față de 79 câte erau înregistrate la 30 iunie 2016. Numărul de hotărâri/încheieri pronunțate de conciliatori s-a triplat în ultimul trimestru, de la 5 câte erau în luna iunie până la 16 la finalul lunii septembrie. Cererile clasate au crescut de la 42 în iunie, la 102 în septembrie.
CEC Bank prelungeste pana la data de 31.03.2017 campania promotionala la creditele de investitii in lei destinate persoanelor juridice. Campania vizeaza Creditul pentru investitii, Linia de credite pentru investitii standard, Creditele dedicate finantarii proiectelor de investitii prin Fonduri Europene, precum si Creditele de investitii din surse atrase de la Banca Europeana de Investitii (BEI) si in baza acordului de finantare incheiat cu Fondul European de Investitii (FEI) pentru initiativa JEREMIE.
Xerox a fost desemnat lider în raportul global pe 2016 realizat de IDC MarketScape privind serviciile de management al fluxurilor de lucru cu documentele. Este al șaselea an în care Xerox deține poziția de lider în rapoartele IDC MarketScape care includ serviciile de management al imprimării și al documentelor, precum și management al fluxurilor de lucru cu documentele.
Valoarea totală a plăților efectuate în afara țării prin intermediul cardurilor Mastercard și Maestro emise în România a crescut cu 30% între iunie 2015 și iunie 2016, ceea ce arată faptul că, din ce în ce mai mult, consumatorii Mastercard profită de avantajele plăţilor cu cardul, inclusiv în străinătate.
În condițiile în care inspecțiile fiscale s-au întețit în ultimul an, afectând o serie de industrii, de la retail la industria auto, relația dintre autoritățile fiscale și contribuabili a devenit nu de puține ori tensionată. În acest context, Deloitte România și Reff & Asociații, societatea de avocați reprezentând Deloitte Legal în România, au organizat marți, 18 octombrie, conferința anuală
Studiul intitulat Analiza performanței financiare și a poziției de bilanț a industriei eoliene din România în anul 2015, realizat de E&Y strict pe baza situaţiilor financiare depuse de companii la Registrul Comerţului relevă rezultate îngrijorătoare pentru investițiile din domeniul producerii energiei electrice din surse eoliene care, totalizând aproximativ cinci miliarde de euro, reprezintă, de departe, cea mai importantă investiție din sistemul energetic românesc de după anul 1989.
Alstom a prezentat la stația Gara de Nord din București trenul Coradia Polyvalent, cu ocazia Summit-ului de investiții feroviare. Proiectat și realizat în Franța, trenul, construit special pentru România, este pe deplin funcțional dar fără amenajări interioare. Potrivit companiei, proiectarea, configurarea și amenajarea interioarelor vor fi realizate în întregime pe plan local, în conformitate cu cerințele specifice ale clientului.
EY România a anunțat numirea a trei noi Parteneri și trei Directori Executivi. Astfel, Carmen Adamescu, Claudia Sofianu și Emanuel Băncilă sunt noii Parteneri care se alătură echipei executive, în timp ce în departamentul de Audit au fost numiți trei Directori Executivi: Alice Ivanovici, Ariadna Oșlobeanu și Simona Radu.
moneycorp are din această vară un birou la București, iar evenimentul ce a marcat intrarea companiei pe piața românească a fost găzduit de resedința ambasadorului Marii Britanii la București, unde au participat peste 80 de invitați, oameni de afaceri și oficialități.
Românii sunt lideri regionali în ceea ce privește numărul de persoane care dețin mai mult de un smartphone și îl utilizează timp de minimum 4 ore pe zi, arată studiul Mastercard Impactul Inovației. Astfel, dintre cele 23 țări analizate în cadrul studiului, România, alături de Bulgaria, au arătat cel mai mare potențial de dezvoltare al segmentului de plăți mobile
BT Capital Partners (BTCP), divizia de investment banking şi piețe de capital a Grupului Financiar Banca Transilvania, a condus consorțiul care a intermediat emisiunea de obligațiuni a International Investment Bank (IIB), în valoare de 300 milioane lei, obligațiuni care vor fi listate la Bursa de Valori Bucureşti.
Producătorul de electrocasnice Arctic l-a numit pe Nihat Bayız în funcția de Director General, începând cu septembrie 2016. Bayız a preluat conducerea de la Hasan Ali Yardimci, care a fost promovat în cadrul grupului Arçelik în funcția de Președinte al Beko USA Inc.
București se află pe locul 81 în topul Mastercard Global Destinations Cities Index 2016, cu peste un milion de vizitatori estimaţi pentru anul acesta. Potrivit Indexului, chetuiala totală înregistrată de vizitatori în București, în 2016, se ridică la circa 270 milioane euro. La nivel european, capitala României ocupă locul 8 în rândul destinațiilor cu cea mai mare rată de creștere în ultimii 7 ani, depășind în această privință orașe precum Barcelona, Dublin, Paris, Praga sau Roma.
Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova și Bulgaria, face apel la Camera Deputaților pentru transpunerea Directivei Tutunului în legislația românească.
Luxoft Holding, Inc, unul dintre furnizorii de top de soluții de dezvoltare software și soluții IT inovatoare către clienți globali, a achiziționat Pelagicore AB, lider pe piața de platforme software open source și servicii pentru in-vehicle infotainment (IVI) și pentru dezvoltarea în domeniul human machine interface (HMI). Orientarea Pelagicore către crearea unor sisteme de înaltă calitate este complementară modelului de business al Luxoft, mai ales în sectorul auto. Pelagicore are o relație strânsă cu cei mai buni producători și furnizori de piese auto și silicon.
Banca Transilvania are o nouă identitate de brand, care exprimă ideea de România, modernitate, respect şi energie, valori cu care BT se identifică. Este al doilea rebranding din istoria băncii, după cel din 2003: sigla a fost redesenată, iar paleta cromatică - galben, roşu şi albastru - reprezintă noul limbaj vizual al Băncii Transilvania. BT a păstrat în cadrul identității de brand elementele care i-au adus şi până acum vizibilitate, favorabilitate şi simpatie, dar care sunt şi uşor de recunoscut:
Anul acesta, METRO Cash & Carry România sărbătorește 20 ani de la deschiderea oficială a primului magazin în România. Începută în 1996, odată cu deschiderea primului magazin, povestea METRO în România se desfășoară prin prezenţa celor 30 magazine, cei 190.000 metri pătrați dedicați vânzării, cei circa 800.000 clienți profesionişti.
Industria bancară se confruntă la nivel global cu noi provocări generate de alternativele bancare disruptive. Odată cu apariția noilor competitori care oferă produse ușor de accesat și personalizate, legătura băncilor tradiționale cu clienții lor devine fragilă.
Enel Distribuţie Dobrogea desfășoară o serie de lucrări de modernizare a staţiei de transformare (înaltă/medie tensiune) Mircea Vodă din județul Călărași ca urmare a unei investiții de aproximativ 8 milioane de lei. Potrivit companiei, staţia de transformare 110/20 kV Mircea Vodă a fost pusă în funcţiune în anul 1979 și au fost realizate de atunci doar lucrări de mentenanță.
SNCF şi Alstom au anunțat lansarea primului parteneriat pentru inovare pentru a crea următoarea generaţie de trenuri de mare viteză (TGV), ce vor răspunde noilor provocări la nivel economic şi de mediu ale transportului de mare viteză. Miercuri 7 septembrie 2016, la Paris, Rachel Picard,