Links Sitemap Business Linker Sitemap

Omul care aduce schimbarea

5121 afisari
Victoria Donos
A fost numita in functie pentru a aduce schimbarea si a reusit. Afacerile Omnicom Media Group in România se dezvolta in alt ritm de cand Carmen Tanasie a preluat conducerea afacerilor. Castigarea contului de media Vodafone, Dacia - Renault - Nissan & Infiniti, cresterea cotei de piata de la 2,7% la 4,2% în 2007 sunt doar câteva dintre realizarile cu care Carmen Tanasie, CEO, Omnicom Media Group Romania, se poate mandri. La preluarea conducerii Omnicom Media Group, Carmen Tanasie trebuia sa faca fata la doua provocari: lansarea grupului in si relansarea OMD, agentie prin care compania Omnicom era prezenta in inca din 2000.
“Lansarea grupului s-a intâmplat in ianuarie 2008, dupa care relansarea agentiei OMD a avut loc in lunile martie - iunie, ceea ce a insemnat schimbarea a aproape a 90% din personal, o investitie de peste 200.000 de euro in training, tool-uri, infrastructura, absolut tot ce era nevoie ca OMD sa se ridice la nivelul de prestare de servicii pe care Omnicomul il are. Stagnarea nivelului de business OMD a stat la baza deciziei de relansare a agentiei”, a explicat Carmen Tanasie. “Omnicom a recunoscut la vremea respectiva ca nu aveau (n.r. - prin OMD) nici pozitia si nici cresterea pe care si-ar fi dorit-o. OMD era si la nivelul anului respectiv una dintre cele mai mari si mai premiate agentii de media, insa in era un soi de Cenusareasa. Nu s-a dezvoltat deloc, era stagnanta, nu reusea sa castige pitch-uri si nici sa aduca clienti”. Pornind de la aceasta realitate, “am zis ca vrem sa facem ceva, sa avem o structura de grup, si nu o entitate singulara”, a precizat Carmen Tanasie.

Importanta echipei - “omul sfinteste locul”

Este foarte mandra si atasata de echipa cu care lucreaza, considerand-o forta motrice a afacerii. Cristian Mucichescu, Mihai Rusescu, Laura Badea, Nicu Laita si ceilalti membri ai echipei sunt oamenii care sfintesc locul, motorul tuturor realizarilor agentiei. “De aceea, echipa care se formeaza si oamenii pe care ii aducem in firma sunt foarte importanti la nivel calitativ”, a spus Carmen Tanasie. Acesta este motivul pentru care CEO-ul Omnicom Media Group considera ca momentele cele mai importante intr-un an sunt angajarile. “Nu vreau sa fiu confruntata cu fluctuatie, mutari de personal, lipsa de loialitate sau lipsa de profesionalism”, a explicat Tanasie.
In acest context, “Incercam sa cream aici, si zic eu ca am reusit, un climat care sa ofere din mai multe puncte de vedere o recompensa pe care oamenii sa o simta ca fiind de valoare pentru viata lor, atat din punct de vedere profesional, cat si din punct de vedere personal”.

Apartenenta la un grup international nu inseamna totul

Exista tendinta de a pune castigul conturilor clientilor internationali pe seama apartenentei la un grup, dar Carmen Tanasie sustine ca aceasta este o perceptie gresita, iar conturile clientilor internationali nu le-au fost “servite”, ci sunt rezultatul mai multor luni de munca. “Spre deosebire de alti ani, ultimii doi ani in care s-a manifestat criza, licitatiile n-au fost deloc simple. Faptul ca apartii unui grup foarte mare iti da oportunitatea de a participa la licitatii, insa trebuie sa indeplinesti o serie de criterii de eligibilitate si sa demonstrezi ca dispui de resursele necesare”. 
In ceea ce priveste contul Vodafone, nu e o preluare, ci un castig, a precizat CEO-ul Omnicom. “Am muncit foarte mult, nu ni s-a pus nimic in brate, iar marele castig este in primul rand o recunoastere profesionala a OMD-ului, pentru ca fara aceasta demonstratie continua si foarte exacta a capabilitatilor agentiei nu ar fi fost posibil obtinerea succesului”.

Scaderi pe piata media

In conditiile in care anul trecut investitiile in media s-au redus simtitor, fapt care a dus la scaderea pietei de media cu aproximativ 38 - 40%, anul acesta se va inregistra o ameliorare, nu insa si o revigorare. Potrivit CEO-ului grupului de comunicare, “nu se va inregistra o scadere atât de mare ca in primele sase luni din 2009, insa acesta se va reduce in continuare cu aproximativ 10-15%”.
Intrebata care sunt mediile spre care iti va sfatui clientii sa se indrepte, Carmen Tanasie spune ca totul depinde de “target” si ca printul nu va muri. “Eu nu cred in moartea printului si cred ca mai degraba se va reinventa, specializa. Probabil ca tot ce inseamna informatii de consum, ti ma refer la stiri, vor ramane numai in zona online, in schimb informatiile pretioase, analizele de business trebuie sa le am in print ca sa pot reveni la ele ulterior”.
Desi recunoaste ca marea majoritate a timpului si-l petrece la birou, cu colegii, viata lui Carmen Tanasie inseamna si detasare in lumea picturii, dansului si a sportului. “Petrec foarte mult timp in preajma frumosului si armoniei, pictez, cant, particip la cursuri de dans si merg la salsa”. Persoana sociabila, energica si ambitioasa, Carmen Tanasie este fascinata de lumea apei si-i place si faca scufundari. In acelasi timp, in lumea afacerilor se simte ca pestele in apa. Desi este absolventa de Politehnica, Carmen Tanasie a urmat un master in marketing si din 1993 pana in 2007 si-a construit cariera in marketing, ocupand diverse functii importante la companii precum Beiersdorf, Wella, Ozone Laboratories si Prodal Group.

 

 

Citeşte mai multe despre: Carmen Tanasie,   business,   arena,   advertising

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza