Investitie din pasiune
Dupa ani in care si-a dedicat timpul si energia profesiei medicale si dezvoltarii clinicii oftalmologice, dr Ozana Moraru a decis sa investeasca si in pasiunea sa pentru pentru cai si echitatie. Situat la 17 km de Bucuresti, în comuna Snagov, sat Tâncabesti, clubul Equestria a fost înfiintat anul trecut printr-o investitie initiala de aproximativ 3,5 milioane de euro. "Ideea lansarii clubului a pornit din necesitatea de a avea un loc frumos si civilizat în care sa-mi cresc cei câtiva cai pe care îi detineam ca sportiv amator. În toate cluburile a caror clienta am fost, conditiile pentru cai si sportivi erau cu totul improprii", a declarat Ozana Moraru, proprietara clubului Equestria.
Clubul se întinde pe o suprafata de aproape 2,5 ha si, potrivit proprietarei, acesta detine 50 de boxe, dintre care 40 au si padocuri exterioare individuale, calul putând iesi liber afara si având spatiu mult mai mare pentru miscare. “Clubul este amenajat dupa un proiect care pune în centru interesul pentru bunastarea calului si antrenamentul sau, si anume: locul central îl ocupa manejul acoperit, mare, unit cu grajdul de boxe pentru cai. De o parte si de alta a grajdului se gasesc padocurile exterioare individuale, iar la mijlocul grajdului se gaseste zona de utilitati pentru activitatea si gospodaria ecvestra – zone de curatat calul, dusuri si solarii pentru cai, selarii, vestiare, grupuri sanitare aferente grajdului”.
În prezent, clubul detine în proprietate 11 cai, dintre care sase sunt pentru scoala de calarie si cinci - de performanta. Clubul detine rase de cai Oldenburg, Hannover, Belgian van Blut, Selle Francais si CSR (Cal Sportiv Românesc). În afara de caii proprii, clubul are în pensiune noua cai care apartin unor persoane private. Potrivit Ozanei Moraru, toti caii sunt dresati, antrenati si îngrijiti pentru divertisment si scoala de calarie de catre trei instructori.
Criza economica îsi spune cuvântul si în acest domeniu pentru ca a scazut dramatic numarul de cereri pentru locuri de pensiune pentru cai. “Acesta nefiind un domeniu «vital», multi proprietari de cai
i-au vândut, sau cei care îi mai pastreaza prefera cluburile cu cele mai mici preturi si nu mai tin cont de conditiile oferite pentru caii lor si pentru ei, ca practicanti ai echitatiei. De asemenea, pretul orelor de calarie a trebuit sa scada semnificativ, chiar daca nivelul costurilor a ramas acelasi sau chiar a crescut (furajare, talas, curent electric)”, a mai spus Moraru.
Potrivit acesteia, întreaga constructie a clubului a fost gândita pentru o functionalitate optima si a luat în considerare posibilitatea de a fi urmarite concursurile si antrenamentele de aproape oriunde, indiferent de conditiile meteorologice. Serviciile oferite de clubul Equestria includ lectiile de calarie, pensiune pentru cai privati, închiriere de cai pentru plimbari sau alte activitati, organizari de concursuri ecvestre, servicii hoteliere si de restaurant, organizari de evenimente (petreceri zile de nastere, “asortate” cu lectii de calarie), tabere de echitatie – cursuri intensive teoretice si practice de echitatie, instruirea si dresajul cailor pentru diversi proprietari privati de cai. “Serviciile de echitatie în actualul climat economic au toate sansele sa evolueze prost din cauza lipsei de finantare. În clubul nostru, speram sa oferim servicii foarte bune, chiar în conditiile vitrege de criza economica si sa pastram servicii de buna calitate, chiar la preturi mai mici”, a precizat Ozana Moraru, absolventa a Facultatii de Medicina Generala din cadrul IMF Bucuresti (1984-1990).
În afara de baza hipica inaugurata anul trecut, familia Moraru detine si Centrul Oftalmologic Oculus, clinica de microchirurgie oculara înfiintata în 1994. “Am lucrat în sistem privat îndata dupa absolvirea secundariatului si luarea examenului de medic specialist oftalmolog în anul 1994. În acelasi an am pus bazele, împreuna cu sotul meu, dr Cristian Moraru, primei clinici private de chirurgie oftalmologica, fiind si prima clinica oftalmologica unde se faceau operatii oculare în sistem ambulatoriu. În 1996 ne-am extins, prin mutarea într-un spatiu nou, proprietate personala, mult mai generos si cu dotari de echipament unic în România acelor vremuri”, a declarat Ozana Moraru, adaugând ca acesta este singurul loc unde a lucrat în calitate de chirurg oftalmolog, dar si ca director si coasociat. Aceasta a mai mentionat ca succesul profesional cel mai mare l-au reprezentat operatiile live din strainatate, unde a fost urmarita în direct de 2.000-4.000 de colegi din toata lumea. Potrivit Ozanei Moraru, centrul Oculus a fost pionier în multe domenii ale oftalmologiei, începând cu introducerea pentru prima oara în România a tehnicii de operare a cataractei prin facoemulsificare (1997), continuând cu introducerea chirurgiei refractive în România (1999), atât cu Laser Excimer, cât si prin lentile refractive.
Clinica de oftalmologie a înregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 15,9 milioane de lei, în crestere usoara fata de 2009, când s-au raportat 15,5 milioane de lei. Clinica are în prezent 57 de angajati si o capacitate de a trata în medie 200-250 de pacienti pe zi în cele opt cabinete si doua sali cu trei mese operatorii. Usoara crestere a cifrei de afaceri s-a datorat masurilor de reorganizare luate de conducerea clinicii, în primul rând reducerii cheltuielilor, dar si unei mai bune promovari a activitatii la nivel national si international, a precizat Ozana Moraru.
Anul trecut, numarul de operatii efectuate la Oculus a fost de 4.860, dintre care circa 3.500 de operatii de cataracta si aproximativ 650 de operatii de chirurgie refractiva. Clinica ofera servicii acoperind aproape întreaga gama de specialitati medicale oftalmologice: chirurgia cataractei, chirurgia glaucomului, chirurgia refractiva, chirurgia dezlipirii de retina si tratamente laser pentru afectiuni vitroretiniene.
Pentru anul acesta, conducerea clinicii a anuntat înfiintarea a trei noi departamente, în urma unei investitii totale de peste 150.000 de euro. “Planurile de dezvoltare includ înfiintarea unui departament specia–lizat pentru pacientii cu glaucom, dezvoltarea departamentului de chirurge vitroretiniana si, respectiv, reluarea activitatii în departamentul de transplant de cornee”, a mentionat reprezentanta clinicii, care considera ca a reusit sa îmbine destul de bine viata profesionala cu cea personala, asta si datorita sotului sau, care are aceeasi meserie si care i-a înteles si pasiunea pentru cai si echitatie.
Vorbind despre calitatile pe care ar trebui sa le detina o femeie pentru a reusi în afaceri, Ozana Moraru considera ca este obligatoriu sa nu-i lipseasca harnicia, tenacitatea, inteligenta, capacitatea de coordonare, capacitatea de lucru cu echipa/subalternii, puterea de a face sacrificii uneori si modestia. “Pentru mine, cheia succesului în afaceri a fost legata de faptul ca am stiut sa iau la momentul potrivit un anume tren care a trecut prin viata mea si de care am profitat, adaugându-i multa munca si seriozitate. Poate si inteligenta a avut un cuvant de spus”, a încheiat Ozana Moraru.|
În prezent, clubul detine în proprietate 11 cai, dintre care sase sunt pentru scoala de calarie si cinci - de performanta. Clubul detine rase de cai Oldenburg, Hannover, Belgian van Blut, Selle Francais si CSR (Cal Sportiv Românesc). În afara de caii proprii, clubul are în pensiune noua cai care apartin unor persoane private. Potrivit Ozanei Moraru, toti caii sunt dresati, antrenati si îngrijiti pentru divertisment si scoala de calarie de catre trei instructori.
Criza economica îsi spune cuvântul si în acest domeniu pentru ca a scazut dramatic numarul de cereri pentru locuri de pensiune pentru cai. “Acesta nefiind un domeniu «vital», multi proprietari de cai
i-au vândut, sau cei care îi mai pastreaza prefera cluburile cu cele mai mici preturi si nu mai tin cont de conditiile oferite pentru caii lor si pentru ei, ca practicanti ai echitatiei. De asemenea, pretul orelor de calarie a trebuit sa scada semnificativ, chiar daca nivelul costurilor a ramas acelasi sau chiar a crescut (furajare, talas, curent electric)”, a mai spus Moraru.
Potrivit acesteia, întreaga constructie a clubului a fost gândita pentru o functionalitate optima si a luat în considerare posibilitatea de a fi urmarite concursurile si antrenamentele de aproape oriunde, indiferent de conditiile meteorologice. Serviciile oferite de clubul Equestria includ lectiile de calarie, pensiune pentru cai privati, închiriere de cai pentru plimbari sau alte activitati, organizari de concursuri ecvestre, servicii hoteliere si de restaurant, organizari de evenimente (petreceri zile de nastere, “asortate” cu lectii de calarie), tabere de echitatie – cursuri intensive teoretice si practice de echitatie, instruirea si dresajul cailor pentru diversi proprietari privati de cai. “Serviciile de echitatie în actualul climat economic au toate sansele sa evolueze prost din cauza lipsei de finantare. În clubul nostru, speram sa oferim servicii foarte bune, chiar în conditiile vitrege de criza economica si sa pastram servicii de buna calitate, chiar la preturi mai mici”, a precizat Ozana Moraru, absolventa a Facultatii de Medicina Generala din cadrul IMF Bucuresti (1984-1990).
În afara de baza hipica inaugurata anul trecut, familia Moraru detine si Centrul Oftalmologic Oculus, clinica de microchirurgie oculara înfiintata în 1994. “Am lucrat în sistem privat îndata dupa absolvirea secundariatului si luarea examenului de medic specialist oftalmolog în anul 1994. În acelasi an am pus bazele, împreuna cu sotul meu, dr Cristian Moraru, primei clinici private de chirurgie oftalmologica, fiind si prima clinica oftalmologica unde se faceau operatii oculare în sistem ambulatoriu. În 1996 ne-am extins, prin mutarea într-un spatiu nou, proprietate personala, mult mai generos si cu dotari de echipament unic în România acelor vremuri”, a declarat Ozana Moraru, adaugând ca acesta este singurul loc unde a lucrat în calitate de chirurg oftalmolog, dar si ca director si coasociat. Aceasta a mai mentionat ca succesul profesional cel mai mare l-au reprezentat operatiile live din strainatate, unde a fost urmarita în direct de 2.000-4.000 de colegi din toata lumea. Potrivit Ozanei Moraru, centrul Oculus a fost pionier în multe domenii ale oftalmologiei, începând cu introducerea pentru prima oara în România a tehnicii de operare a cataractei prin facoemulsificare (1997), continuând cu introducerea chirurgiei refractive în România (1999), atât cu Laser Excimer, cât si prin lentile refractive.
Clinica de oftalmologie a înregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 15,9 milioane de lei, în crestere usoara fata de 2009, când s-au raportat 15,5 milioane de lei. Clinica are în prezent 57 de angajati si o capacitate de a trata în medie 200-250 de pacienti pe zi în cele opt cabinete si doua sali cu trei mese operatorii. Usoara crestere a cifrei de afaceri s-a datorat masurilor de reorganizare luate de conducerea clinicii, în primul rând reducerii cheltuielilor, dar si unei mai bune promovari a activitatii la nivel national si international, a precizat Ozana Moraru.
Anul trecut, numarul de operatii efectuate la Oculus a fost de 4.860, dintre care circa 3.500 de operatii de cataracta si aproximativ 650 de operatii de chirurgie refractiva. Clinica ofera servicii acoperind aproape întreaga gama de specialitati medicale oftalmologice: chirurgia cataractei, chirurgia glaucomului, chirurgia refractiva, chirurgia dezlipirii de retina si tratamente laser pentru afectiuni vitroretiniene.
Pentru anul acesta, conducerea clinicii a anuntat înfiintarea a trei noi departamente, în urma unei investitii totale de peste 150.000 de euro. “Planurile de dezvoltare includ înfiintarea unui departament specia–lizat pentru pacientii cu glaucom, dezvoltarea departamentului de chirurge vitroretiniana si, respectiv, reluarea activitatii în departamentul de transplant de cornee”, a mentionat reprezentanta clinicii, care considera ca a reusit sa îmbine destul de bine viata profesionala cu cea personala, asta si datorita sotului sau, care are aceeasi meserie si care i-a înteles si pasiunea pentru cai si echitatie.
Vorbind despre calitatile pe care ar trebui sa le detina o femeie pentru a reusi în afaceri, Ozana Moraru considera ca este obligatoriu sa nu-i lipseasca harnicia, tenacitatea, inteligenta, capacitatea de coordonare, capacitatea de lucru cu echipa/subalternii, puterea de a face sacrificii uneori si modestia. “Pentru mine, cheia succesului în afaceri a fost legata de faptul ca am stiut sa iau la momentul potrivit un anume tren care a trecut prin viata mea si de care am profitat, adaugându-i multa munca si seriozitate. Poate si inteligenta a avut un cuvant de spus”, a încheiat Ozana Moraru.|
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza