Links Sitemap Business Linker Sitemap

Companiile aeriene isi pastreaza optimismul

3679 afisari
Alina Proorocu
In conditiile in care relansarea economica se lasa asteptata, iar eruptia vulcanului islandez a creat pierderi totale de peste un miliard de euro in transporturile aeriene la nivelul veniturilor, companiile sunt nevoite sa identifice strategii noi pentru a-si putea pastra perspectivele de crestere pentru acest an.
Astfel, anticipand tendintele de pe acest segment, Carpatair a luat din timp masuri in consecinta. Referindu-se la strategia adoptata, Paula Ardelean, vicepresedinte Marketing si Vanzari la Carpatair, a precizat: “Am considerat necesara optimizarea capacitatii prin reducerea frecventelor de zbor pe destinatiile unde am inregistrat o scadere a cererii. Un alt aspect ce trebuie avut in vedere este acela ca bugetele corporative si individuale ale clientilor au scazut simtitor, acestia nemaifiind dispusi sa aloce o suma mare de bani calatoriilor de afaceri sau vacantelor personale. in consecinta, am adaptat costurile biletelor la puterea de cumparare din piata prin crearea de oferte. in acest context, in anul 2009 am inregistrat o cifra de afaceri de 65 milioane de euro. Pentru 2010 ne asteptam la o usoara crestere fata de 2009, bazandu-ne pe redresarea situatiei economice din vestul Europei, zona in care suntem prezenti si in care facem eforturi de lansare de noi rute”. Anul trecut, Carpatair a transportat 502.000 de pasageri, cu un grad mediu de incarcare de 65%. “in fiecare an, sezonul de vara reprezinta varful de productivitate in industria aviatiei. Astfel, cele mai bune rezultate le inregistram in lunile iulie - septembrie, gradul de incarcare depasind 85%”, a mai spus Paula Ardelean. Vorbind despre rezultatele din primele trei luni ale anului 2010, aceasta a precizat ca s-au transportat 165.000 de pasageri, putin peste numarul celor din perioada similara a  anului trecut. Referindu-se la decizia autoritatilor de a inchide spatiul aerian din cauza norului de cenusa, reprezentanta Carpatair a considerat aceasta masura ca fiind justificata. “Masurile de precautie au fost maxime deoarece nu au existat reglementari clare pentru asemenea cazuri. Autoritatile aeronautice nationale, EASA, IATA, urmeaza sa defineasca mult mai clar conditiile in care operarea zborurilor va fi posibila in situatii similare eruptiei vulcanului din Islanda”, a adaugat Paula Ardelean. in perioada in care traficul a fost blocat, numarul rezervarilor pentru saptamanile imediat urmatoare au scazut simtitor, a mai spus aceasta. “Acum, deoarece activitatea a revenit la normal, numarul rezervarilor a crescut la nivelul existent inainte de aparitia acestei crize”, a afirmat Paula Ardelean. in perioada 16 - 21 aprilie, compania Carpatair a fost nevoita sa amane 115 zboruri.
La randul sau, Wizz Air a raportat un grad mediu de ocupare in 2009 de 85%, atingand un varf de 93% in luna august. "Nivelul mediu de ocupare în primele patru luni a fost de 83%, comparativ cu 82% în aceeasi perioada a anului trecut”, a declarat Natasha Kazmer, Director Corporate Communications & Public Affairs, Wizz Air, referindu-se la tendinta din acest an.
in acelasi timp, pentru perioada in care spatiul aerian al Europei a fost afectat de norul de cenusa, compania a estimat pierderi de 10 milioane de euro la nivelul intregii retele. “inchiderea spatiului aerian european a durat de doua ori mai mult decat inchiderea spatiului aerian american dupa 11 septembrie. Doar in cea de-a patra zi autoritatile s-au pus de acord asupra unei abordari comune. La acel moment, industria europeana de aviatie pierduse deja sute de milioane de euro. Evident, singuranta este prioritatea noastra numarul unu. Chiar si asa, inchiderea completa a spatiului aerian european pentru sase zile a fost o decizie nefondata”, a mentionat Kazmer. intre 16 si 21 aprilie, compania a trebuit sa anuleze 130 de zboruri din si spre Romania, lucru ce a afectat aproximativ 19.000 de pasageri. Pe intreaga retea Wizz Air s-au anulat 936 de zboruri, care au vizat 135.000 de pasageri. “si volumele, si veniturile au scazut semnificativ, nefiind inca restabilite la valorile normale. Cu toate acestea, oamenii continua sa zboare. Aceste evenimente, unice in istoria aviatiei, ne-au aratat doar cat de mult depindem in zilele noastre de industria aviatica”, a mai spus Natasha Kazmer. Vorbind despre rezultatele din primul trimestru al anului 2010, aceasta a precizat ca Wizz Air a înregistrat o crestere de aproximativ 33% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, transportând 582.000 de pasageri. 
Anuntand pentru 2009 o crestere de 54% a numarului de pasageri comparativ cu anul precedent, pana la nivelul de 1,71 milioane de persoane, si un grad mediu de ocupare de 82,5%, Blue Air a raportat, de asemenea, o cifra de afaceri de peste 140 milioane de euro. Potrivit lui Sherif Ussama, director general al Blue Air, tendinta pozitiva se mentine si in 2010, compania estimand o crestere de aproximativ 40% a cifrei de afaceri.
in privinta efectelor inchiderii spatiului aerian european, directorul general al companiei a precizat ca masura respectiva a condus la anularea a circa 164 de zboruri, afectand 20.100 de pasageri. “În toata aceasta perioada, am încercat constant sa gasim solutii alternative pentru o parte din pasageri, cum ar fi redirectionarea prin tari care înca aveau spatiul aerian deschis. Acum, ca programul a revenit la normal, putem sa calculam si daunele financiare cauzate de aceasta criza. Am înregistrat o pierdere de 2,48 milioane de euro (1,7 milioane din vânzari, rambursari - 450.000, reprogramarea pasagerilor pe alte zboruri - 300.000, programarea unor zboruri pe alte aeroporturi - 30.000)”, a declarat Sherif Ussama. Acesta a adaugat: “Chiar înainte de ridicarea restrictiilor, am decis sa organizam un zbor-test, special pentru a fi 100% siguri spatiul aerian prezinta cele mai bune conditii de zbor. Cea mai buna echipa a noastra, formata din capitanul si directorul de zbor Dan stefanescu si copilotul Radu Naidinescu, a zburat deasupra României i a trecut peste zonele considerate ca fiind cele mai contaminate de cenusa vulcanica. Concluzia a fost ca nu existau probleme cauzate de norul de cenusa si ca spatiul aerian al României era complet sigur pentru trafic. Avionul folosit a fost supus si unei inspectii tehnice suplimentare; nu a fost identificata vreo problema”.
in privinta rezultatelor companiei Austrian Airlines, Jose Luis Gilaber, country manager pentru Romania, a precizat ca, in martie, Grupul Austrian Airlines a inregistrat o crestere de 11,4% a numarului de pasageri comparativ cu acceeasi perioada a anului 2009, transportand 813.000 persoane. Gradul de ocupare a crescut si el cu 4,4% pana la 75,9%. Pe ansamblu, in primul trimestru al anului, compania a transportat 2,1 milioane pasageri, reprezentand o crestere de 7,3% fata de perioada similara a anului 2009. in acelasi timp, gradul de ocupare a crescut cu 4,6% pana la 72,9%. in Europa, compania a transportat circa 1,7 milioane pasageri, inregistrand o crestere de 10% fata de primul trimestru din 2009. Pe aceste curse, gradul de ocupare a fost de 63,4%, in crestere cu 2,7%.
Printre elementele de strategie pe care compania le are in vedere pentru consolidarea activitatii in conditiile in care industria de profil a fost afectata de criza economica, Jose Luis Gilaber a mentionat introducerea de aeronave cu capacitate sporita pe rutele cu volume mari de trafic. De asemenea, compania are in vedere o politica de preturi mai flexibila si marirea numarului de zboruri pe rutele de importanta strategica. Reprezentantul companiei a mai mentionat si optimizarea programului zborurilor, introducerea de servicii inovatoare, precum si mentinerea nivelului inalt de punctualitate.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza