Noua ŠKODA OCTAVIA: mix-ul inteligent de materiale asigură rigiditatea optimă și greutatea redusă
Siguranță maximă și eficiență ridicată: caroseria noii ŠKODA OCTAVIA este realizată în proporție de 20,6% din oțeluri ultra-rezistente formate la cald. Proces inovator de producție: procedeul de laminare flexibilă permite grosimi diferite pentru foile de tablă, chiar și pentru cele mai rigide componente. Unul dintre cele mai sigure autoturisme din clasa sa: ŠKODA OCTAVIA a obținut 5 stele la testul Euro NCAP
Obținând punctajul maxim de 5 stele la testul Euro NCAP, noua ŠKODA OCTAVIA este unul dintre cele mai sigure autoturisme din clasa sa. Un factor important ce a contribuit la acest rezultat este mix-ul inteligent de materiale din care este construit automobilul. Astfel, la a patra generație a celui mai bine vândut model al mărcii ŠKODA, peste 20% din caroserie constă din oțeluri ultra-rezistente formate la cald. Structura este realizată în proporție de aproape 14% din oțel ultra-rezistent și oțel prelucrat în etape multiple. În acest fel se asigură stabilitatea și siguranța la cote maxime, dar și greutatea redusă, ceea ce permite economii la consumul de combustibil.
Automobilele din zilele noastre trebuie să satisfacă multe cerințe, ce uneori par contradictorii. Autoturismele trebuie să fie ușoare, să aibă prețul mic și consumul redus. Dar totodată, ocupanții își doresc tot mai mult confort și, bineînțeles, siguranță tot mai mare, ceea ce înseamnă o caroserie mai rezistentă și mai rigidă. A patra generație a modelului ŠKODA OCTAVIA face uz de un mix inteligent de materiale, folosind intens oțelurile de înaltă rezistență, pentru ca automobilul să a fie atât economic și eficient, cât și extrem de sigur pentru ocupanți. Cele cinci stele pe care cea mai nouă generație a celui mai bine vândut model al mărcii le-a obținut la testul Euro NCAP sunt rezultatul colaborării fructuoase între diferitele departamente, pentru domenii precum machetarea, designul, conceptul de ansamblu, simulări și asigurarea calității.
Utilizarea în proporție mare a oțelurilor de înaltă rezistență reduce greutatea și optimizează siguranța
Caroseria excepțional de rezistentă a modelului OCTAVIA se datorează înainte de toate proporției mari de oțeluri de înaltă rezistență. Oțelurile tradiționale ambutisate reprezintă doar 26,3% din caroserie, fiind folosite mai ales pentru componentele de suprafață. În schimb, 20,6% din caroserie este realizată din oțel ultra-rezistent format la cald. Acest tip de oțel este de până la șapte ori mai rezistent decât variantele uzuale de oțel ambutisat. La fabricarea componentelor de acest tip, oțelul este încins până la aproximativ 950 de grade Celsius, iar apoi este presat. În pasul următor, componenta este răcită la 180 de grade Celsius în cadrul unui proces controlat, ce durează doar 5,5 secunde. Rezistența excepțională ce rezultă din această procedură permite fabricarea unor componente mai subțiri și deci mai ușoare, ce pot fi astfel folosite chiar și în zonele ce trebuie să reziste la impact frontal sau lateral.
Laminarea flexibilă permite grosimi diferite ale foilor de tablă
Automobilele din zilele noastre trebuie să satisfacă multe cerințe, ce uneori par contradictorii. Autoturismele trebuie să fie ușoare, să aibă prețul mic și consumul redus. Dar totodată, ocupanții își doresc tot mai mult confort și, bineînțeles, siguranță tot mai mare, ceea ce înseamnă o caroserie mai rezistentă și mai rigidă. A patra generație a modelului ŠKODA OCTAVIA face uz de un mix inteligent de materiale, folosind intens oțelurile de înaltă rezistență, pentru ca automobilul să a fie atât economic și eficient, cât și extrem de sigur pentru ocupanți. Cele cinci stele pe care cea mai nouă generație a celui mai bine vândut model al mărcii le-a obținut la testul Euro NCAP sunt rezultatul colaborării fructuoase între diferitele departamente, pentru domenii precum machetarea, designul, conceptul de ansamblu, simulări și asigurarea calității.
Caroseria excepțional de rezistentă a modelului OCTAVIA se datorează înainte de toate proporției mari de oțeluri de înaltă rezistență. Oțelurile tradiționale ambutisate reprezintă doar 26,3% din caroserie, fiind folosite mai ales pentru componentele de suprafață. În schimb, 20,6% din caroserie este realizată din oțel ultra-rezistent format la cald. Acest tip de oțel este de până la șapte ori mai rezistent decât variantele uzuale de oțel ambutisat. La fabricarea componentelor de acest tip, oțelul este încins până la aproximativ 950 de grade Celsius, iar apoi este presat. În pasul următor, componenta este răcită la 180 de grade Celsius în cadrul unui proces controlat, ce durează doar 5,5 secunde. Rezistența excepțională ce rezultă din această procedură permite fabricarea unor componente mai subțiri și deci mai ușoare, ce pot fi astfel folosite chiar și în zonele ce trebuie să reziste la impact frontal sau lateral.
Laminarea flexibilă permite grosimi diferite ale foilor de tablă
Tehnologia avansată de laminare flexibilă denumită tailor-rolled blank a fost utilizată în premieră de Grupul Volkswagen în anul 2004, pentru ŠKODA OCTAVIA II. Combinarea procedurii de laminare flexibilă cu formarea la cald a fost folosită pentru prima dată pentru ŠKODA OCTAVIA III. Până la introducerea acelei generații, combinarea acestor procese de producție nu era încă tehnic posibilă. Laminarea flexibilă permite fabricarea de componente din foi de tablă cu grosimi diferite. Grosimea poate fi astfel crescută doar acolo unde este nevoie de o rezistență mărită. Noua OCTAVIA folosește această tehnologie pentru montanții A și B, de pildă. În numeroase zone care sunt, de asemenea, supuse unei sarcini la fel de mari, producătorul ceh face uz de oțel prelucrat în mai multe etape (oțel prelucrat în două faze), ce asigură rezistență mare după finalizarea procesului de formare și, drept rezultat, este foarte maleabil și totuși rezistent. La OCTAVIA, oțelul prelucrat în două faze este folosit pentru prima dată și pentru suprafața capotei portbagajului. Oțelul prelucrat în mai multe etape și oțelul ultra-rezistent reprezintă aproape 14% din masa caroseriei. Folosind materiale inovatoare și cele mai avansate metode de calcul computerizat, caracteristicile caroseriei au putut fi optimizate continuu. Astfel, de exemplu, noua generație ŠKODA OCTAVIA beneficiază din nou de o creștere a rigidității torsionale dinamice comparativ cu modelul predecesor. Rezultatul: confort și mai ridicat decât la modelul anterior.
ŠKODA OCTAVIA: detalii și cifre remarcabile despre
cel mai bine vândut model al producătorului ceh de automobile
Și totul a început cu un opt: OCTAVIA (cuvântul latin pentru cifra opt) a fost al optulea model ŠKODA cu suspensii independente, care la momentul respectiv reprezentau o tehnologie de ultimă oră. Modelul a fost, de asemenea, al optulea model al fabricantului ceh prezentat după Al Doilea Război Mondial, în 1959. Dar, treptat, OCTAVIA a urcat pe locul întâi în gama ŠKODA. Fiind, fără doar și poate, bestseller-ul absolut al mărcii, modelul acesta este sufletul și piatra de temelie a portofoliului de autoturisme a mărcii. ŠKODA oferă OCTAVIA în 46 de țări și o produce la cinci fabrici din lume. Acum, a patra generație deschide următorul capitol al acestei povești unice de succes. Motive sunt destule să prezentăm și alte cifre uimitoare din istoria modelului OCTAVIA, alături de cifra opt ce îi dă numele.
De la lansarea sa în 1959, de pe liniile de asamblare au ieșit peste 7 milioane de exemplare ale modelului OCTAVIA. Dacă toate aceste autoturisme ar fi parcate bară la bară, ar rezulta un șir de automobile de circa 32.200 de kilometri, adică distanța de la Mladá Boleslav la Sydney și înapoi. Acum, la a patra sa generație, OCTAVIA oferă chiar și mai mult spațiu decât modelul predecesor, consolidându-și astfel renumele de automobil cu exterior compact în segmentul mediu, dar cu spațiu interior foarte generos. Astfel, nu este de mirare că OCTAVIA este de 30 de ani cel mai bine vândut model de pe piața de proveniență și anume Republica Cehă. De asemenea, modelul se situează în vârful topurilor vânzărilor și în alte țări, ca de exemplu în România, Polonia, Austria și Elveția.
Cele mai mari piețe ale modelului sunt China, Germania și Rusia
În 2019 au fost livrate 364.000 de OCTAVIA și OCTAVIA COMBI. Aproximativ la fel de multe OCTAVIA ”clasice” au fost produse în total în întreaga perioadă cât a fost produs modelul OCTAVIA inițial, adică între 1959 și 1971. Prima generație modernă a fost lansată în 1996 și a fost produsă timp de 15 ani, producția totală însumând peste 1,4 milioane de unități. În 2019, OCTAVIA și-a găsit cei mai mulți clienți pe piața chineză. Cele 78.200 de unități livrate aici reprezintă 21% din numărul total de OCTAVIA livrate anul trecut. A doua piață ca volum de desfacere pentru popularul model ŠKODA este Germania, care și-a atribuit 15,45% din totalul vânzărilor OCTAVIA din 2019. Aceasta înseamnă 55.200 de clienți, care au adus modelului locul unu în topul vânzărilor automobilelor de import. Rusia (7,6%), Republica Cehă (6,1%) și Polonia (5,7%) au ocupat următoarele locuri în ierarhia vânzărilor modelului.
În România s-au livrat 5.934 OCTAVII în 2019, însumând un total de 68.948 livrate din 2006 și până în prezent în țară.
Cu 365 km/h pe "câmpia de sare” din Utah
Roțile modelului OCTAVIA au beneficiat de dezvoltări speciale. Astfel, pentru noua generație, și anume a patra, sunt disponibile 17 modele diferite de jante, cu dimensiuni între 16 și 19 inchi. Prima generație a modelului OCTAVIA modern, lansat în 1996, oferea jante cu dimensiuni între 14 și 16 inchi. Impresionante sunt și dimensiunile plafonului panoramic vitrat cu care poate fi echipat cel mai nou model: 1,19 m² este suprafața prin care lumina pătrunde în interior și prin care ocupanții pot admira văzduhul. De remarcat este și recordul extraordinar, stabilit în 2011, când OCTAVIA cu un motor de 2,0 litri supraalimentat cu turbină a atins viteza maximă de 365 km/h pe "câmpia de sare” din Utah, Statele Unite ale Americii.
Până la 20 de senzori diferiți pentru diverse sisteme de asistență
La fiecare nouă generație sunt extinse sistemele electronice instalate în autoturism. Astfel, în prezent, la a patra generație a bestseller-ului ŠKODA, datele și informațiile necesare diferitelor sisteme de asistență provin de la 20 de senzori. Aceștia furnizează informațiile necesare, de exemplu, asistentului nou de avertizare la ieșirea din mașină, care poate detecta bicicliștii ce se apropie de autoturism din spate, pe o distanță maximă de 35 de metri și poate astfel avertiza șoferul înainte de deschiderea portierelor care ar putea accidenta biciclistul. Fiecare OCTAVIA are instalați în total 5 kilometri de cablaje, printre care se numără, de exemplu, și cele folosite de sistemele de infotainment. O altă dotare nouă remarcabilă a celei de-a treia generații a sistemului modular de infotainment este asistentul vocal digital Laura. Funcția poate fi folosită în 15 limbi, dintre care șase limbi permit chiar rostirea de fraze formulate în limbaj natural.
De la lansarea sa în 1959, de pe liniile de asamblare au ieșit peste 7 milioane de exemplare ale modelului OCTAVIA. Dacă toate aceste autoturisme ar fi parcate bară la bară, ar rezulta un șir de automobile de circa 32.200 de kilometri, adică distanța de la Mladá Boleslav la Sydney și înapoi. Acum, la a patra sa generație, OCTAVIA oferă chiar și mai mult spațiu decât modelul predecesor, consolidându-și astfel renumele de automobil cu exterior compact în segmentul mediu, dar cu spațiu interior foarte generos. Astfel, nu este de mirare că OCTAVIA este de 30 de ani cel mai bine vândut model de pe piața de proveniență și anume Republica Cehă. De asemenea, modelul se situează în vârful topurilor vânzărilor și în alte țări, ca de exemplu în România, Polonia, Austria și Elveția.
Cele mai mari piețe ale modelului sunt China, Germania și Rusia
În 2019 au fost livrate 364.000 de OCTAVIA și OCTAVIA COMBI. Aproximativ la fel de multe OCTAVIA ”clasice” au fost produse în total în întreaga perioadă cât a fost produs modelul OCTAVIA inițial, adică între 1959 și 1971. Prima generație modernă a fost lansată în 1996 și a fost produsă timp de 15 ani, producția totală însumând peste 1,4 milioane de unități. În 2019, OCTAVIA și-a găsit cei mai mulți clienți pe piața chineză. Cele 78.200 de unități livrate aici reprezintă 21% din numărul total de OCTAVIA livrate anul trecut. A doua piață ca volum de desfacere pentru popularul model ŠKODA este Germania, care și-a atribuit 15,45% din totalul vânzărilor OCTAVIA din 2019. Aceasta înseamnă 55.200 de clienți, care au adus modelului locul unu în topul vânzărilor automobilelor de import. Rusia (7,6%), Republica Cehă (6,1%) și Polonia (5,7%) au ocupat următoarele locuri în ierarhia vânzărilor modelului.
În România s-au livrat 5.934 OCTAVII în 2019, însumând un total de 68.948 livrate din 2006 și până în prezent în țară.
Cu 365 km/h pe "câmpia de sare” din Utah
Roțile modelului OCTAVIA au beneficiat de dezvoltări speciale. Astfel, pentru noua generație, și anume a patra, sunt disponibile 17 modele diferite de jante, cu dimensiuni între 16 și 19 inchi. Prima generație a modelului OCTAVIA modern, lansat în 1996, oferea jante cu dimensiuni între 14 și 16 inchi. Impresionante sunt și dimensiunile plafonului panoramic vitrat cu care poate fi echipat cel mai nou model: 1,19 m² este suprafața prin care lumina pătrunde în interior și prin care ocupanții pot admira văzduhul. De remarcat este și recordul extraordinar, stabilit în 2011, când OCTAVIA cu un motor de 2,0 litri supraalimentat cu turbină a atins viteza maximă de 365 km/h pe "câmpia de sare” din Utah, Statele Unite ale Americii.
Până la 20 de senzori diferiți pentru diverse sisteme de asistență
La fiecare nouă generație sunt extinse sistemele electronice instalate în autoturism. Astfel, în prezent, la a patra generație a bestseller-ului ŠKODA, datele și informațiile necesare diferitelor sisteme de asistență provin de la 20 de senzori. Aceștia furnizează informațiile necesare, de exemplu, asistentului nou de avertizare la ieșirea din mașină, care poate detecta bicicliștii ce se apropie de autoturism din spate, pe o distanță maximă de 35 de metri și poate astfel avertiza șoferul înainte de deschiderea portierelor care ar putea accidenta biciclistul. Fiecare OCTAVIA are instalați în total 5 kilometri de cablaje, printre care se numără, de exemplu, și cele folosite de sistemele de infotainment. O altă dotare nouă remarcabilă a celei de-a treia generații a sistemului modular de infotainment este asistentul vocal digital Laura. Funcția poate fi folosită în 15 limbi, dintre care șase limbi permit chiar rostirea de fraze formulate în limbaj natural.
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza