Cariera de 5 stele
Noul director general al Howard Johnson Grand Plaza, Sonia Nastase, vorbeste despre industria ospitalitatii ca despre una dintre pasiunile sale cele mai constante. Este o pasiune pe care a transformat-o in cariera si careia i-a dedicat cel mai mult timp in ultimii 12 ani.
Profilul sau profesional in industria ospitalitatii a inceput sa se contureze in cadrul hotelului Athenee Palace Hilton, unde a detinut functia de manager de vanzari si apoi pe cea de director adjunct de vanzari si marketing. A urmat o noua provocare odata cu deschiderea hotelului Howard Johnson Grand Plaza, unde a facut parte din echipa de deschidere in calitate de director de Vanzari si Marketing in perioada 2003-2005. Urmatoarea etapa a parcursului sau profesional a constituit-o experienta de consultant in cadrul Trend Hospitality, experienta care, potrivit Soniei Nastase, a adaugat o alta perspectiva asupra domeniului ospitalitatii, si anume pe cea a proprietarilor, a dezvoltatorilor de proiecte hoteliere. Cum se pozitioneaza Sonia Nastase in contextul actual, extrem de dificil si pentru piata hoteliera, mai ales pe segmentul de lux? Abordarea pe care o propune aceasta este caracterizata de pragmatism, pe de-o parte, in sensul ca vede necesara o mobilizare exceptionala a resurselor umane si materiale si o planificare minutioasa a tuturor operatiunilor. Pe de alta parte, abordarea sa este caracterizata si de increderea ca acest moment va fi depasit, probabil spre sfarsitul anului viitor. “In contextul actual al pietei de cinci stele, in care gradul de ocupare s-a redus foarte mult, antrenand o scadere in medie cu 30% a tarifelor fata de cele practicate anul trecut, eu cred ca suntem angajati intr-o provocare dubla. Vizam respectarea in continuare a standardelor segmentului de lux si in acelasi timp reasezarea tarifelor pentru a reflecta aceste standarde. Este o provocare ce trebuie inteleasa de fiecare membru al echipei, de la management pana la personalul de linie, pentru ca este nevoie de un efort intens de echipa”. Ca linie strategica generala, Sonia Nastase considera ca reteta succesului consta in mentinerea excelentei in servicii atat in vremurile bune, cat si in cele dificile. In primele noua luni ale acestui an, hotelul a incasat sase milioane de euro, iar cifra de afaceri estimata pentru intregul an se ridica la noua milioane euro, in scadere cu 30% fata de cea obtinuta in 2008, care a fost de 13 milioane de euro. Ca linie strategica generala, Sonia Nastase considera ca reteta succesului consta in mentinerea excelentei in servicii atat in vremurile bune, cat si in cele dificile. In primele noua luni ale acestui an, hotelul a incasat sase milioane de euro, iar cifra de afaceri estimata pentru intregul an se ridica la noua milioane euro, in scadere cu 30% fata de cea obtinuta in 2008, care a fost de 13 milioane de euro. Daca anul trecut hotelul bucurestean a operat la un grad de ocupare de 60%, anul acesta s-a trecut la un grad de ocupare de 50%. Potrivit Soniei Nastase, scaderea tarifelor medii la cazare cu aproximativ 30% comparativ cu anii trecuti (2007 – 2008) a condus, in unele cazuri, la atingerea unui prag tarifar comun pentru hotelurile de cinci, patru si uneori chiar de trei stele. Aceasta a indicat ca situatia a fost dictata, pe de-o parte, de scaderea globala a cererii de cazare, dar si de tendinta de migrare a clientilor catre hotelurile cu clasificari mai mici, pentru a se incadra in politicile generalizate ale companiilor de reducere a costurilor. Majoritatea clientilor hotelului Howard Johnson sunt oameni de afaceri straini, aproximativ 85–90% din volumul total de oaspeti, numarul celor care vin in vacanta la Bucuresti fiind foarte mic. Sonia Nastase a mai precizat ca sfarsitul de saptamana reprezinta cea mai mare problema pentru hotelieri din cauza faptului ca doar 20–30% din camere sunt ocupate, desi preturile sunt mult mai mici decat in timpul saptamanii, cand tarifele medii pe camera sunt de 100 euro/noapte. Vorbind despre situatia pietei de cinci stele din Bucuresti, directorul general al Howard Johnson considera ca in acest moment competitia este una foarte stransa, avand in vedere ca s-a micsorat simtitor cererea. “Este o situatie care ne forteaza sa fim mai buni, sa intelegem si mai clar nevoile clientilor si sa ne pozitionam si mai precis pe piata. Speram insa ca situatia sa se imbunatateasca in sensul in care clientul va alege si dupa alte criterii, nu doar dupa pret”, a adaugat aceasta. Hotelul Howard Johnson Grand Plaza numara 285 de camere si apartamente, noua sali de conferinte si doua restaurante premium: Avalon, cu bucatarie eclectic–avangardista si Benihana, restaurant cu specific japonez.
Citeşte mai multe despre:
Sonia Nastase, Howard Johnson
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza