Afaceri cu traditie
Lumea oamenilor de afaceri din Romania ultimilor 20 de ani a fost reconstruita fara multe cunostinte, iar de sfaturile "batranilor" nu beneficiau decat cei mai norocosi. Asadar despre afaceri cu traditie nu prea putem vorbi. Totusi, exista cateva cazuri care ne fac mandri, cum este cel al familiei Cristescu, detinatoare a grupului Cris, o afacere de 10 milioane de euro in 2009 si cu asteptari egale in 2010.
Cum a fost 2010 fata de 2009 din punct de vedere al vanzarilor, dar si al dezvoltarii businessului?
Din punct de vedere al vanzarilor, anul 2010 a fost la fel ca 2009; cu o crestere pe retail dar cu o scadere pe partea de distributie branduri de import. Din perspectiva dezvoltarii businessului, as puncta faptul ca am dezvoltat partea de brand propriu. Adica am investit in partea de productie, am achizitionat utilaje noi, cu performante in implementarea ultimelor noi tehnologii pentru a putea creste productivitatea si a diversifica gama de produse. {i, nu in ultimul rand, am investit in promovarea imaginii brandului Cris, sotii Zaharescu reprezentand imaginea brandului Cris in Romania, in acest an.
Apoi, am reinceput productia pentru ochelarii de soare si am lansat pe piata 17 modele noi.
Partea de retail nu am dezvoltat-o ca numar de magazine, am inchis un singur magazin in Bucuresti pe care urmeaza sa-l relocam in curand. {i am relocat alte trei magazine din malluri, avand posibilitatea sa putem opta pentru spatii mult mai bine pozitionate, din cauza faptului ca foarte multe magazine au fost inchise in malluri.
Anul acesta a fost pentru noi un an foarte bun de consolidare a businessului din punct de vedere al cresterii calitatii servicilor si produselor oferite de catre compania noastra clientilor si de a ramane lideri ai calitatii in domeniul opticii din Romania. Toate eforturile companiei Opticris si Cris au fost si sunt facute in aceasta directie.
in schimb, pe partea de distribuitie a importurilor lucrurile au stagnat, in sensul ca nu am mai adus niciun brand nou si am avut o scadere a vanzarilor din cauza faptului ca nu toate magazinele de optica din tara, care sunt clientii nostri, au reusit sa-si managerieze foarte bine businessul in perioada de criza. Vanzarile lor au scazut, la fel ca si achizitiile de la noi.
A fost nevoie sa reduceti numarul angajatilor in 2010?
in 2010 nu am avut reduceri de personal. Aceste masuri le-am luat la sfarsitul anului 2008, cand am luat primele masuri anticriza si am reusit sa eficientizam toate departamentele din companie, reducerea costurilor suplimentare care nu duceau la o crestere a calitatii sau a productivitatii.
Ma bucur din suflet ca nu a mai trebuit sa facem reduceri de personal, de salarii sau alte reduceri de costuri in anul 2010 si acest lucru a fost posibil pentru ca am luat din timp masurile necesare pentru eficientizarea companiei. Am ales sa ramanem lideri ai calitatii, sa muncim pentru acest obiectiv si am reusit sa mentinem stabilitatea si continuitatea afacerii.
Care sunt perspectivele pentru 2011?
in opinia mea, anul 2011 va fi un an mult mai dificil decat 2010 din cauza scaderii drastice a puterii de cumparare a populatiei, dar luam toate masurile pentru a ramane la acelasi volum si valoare a vanzarilor prin strategia clar definita din totdeauna a companiei noastre, respectiv imbunatatirea in mod permanent a raportului calitate-pret oferit clientilor si pacientilor nostri. Toate investitiile vor fi directionate in acest sens.
Vorbiti-ne un pic despre imaginea Cris: sotii Zaharescu. Cum au ajuns sa fie imaginea companiei si de ce i-ati ales?
Da, ma bucur foarte mult pentru aceasta alegere. Andreea Berecleanu si Andrei Zaharescu reprezinta imaginea Cris - brandul nostru propriu de ochelari de vedere si de soare.
De imaginea companiei noastre se ocupa Corina Vintan, careia ii multumesc pentru aceasta propunere si aceasta campanie. Eu o consider cel mai bun om de PR si marketing din Romania. Brandul Cris este un brand cu traditie de peste 60 ani in Romania, prima rama de ochelari fiind produsa de tatal sotului meu, Nicolae Cristescu. Sotul meu si familia Cristescu continua aceasta traditie de familie, cred eu, cu succes.
Una dintre valorile brandului Cris este reprezentata de faptul ca este o afacere de traditie cu mult, mult suflet de familie. Astfel, sotii Zaharescu se potrivesc perfect, ei fiind o imagine reprezentativa de familie frumoasa cu oameni frumosi, plini de calitati umane si profesionale deosebite. Le multumesc pentru ca au acceptat sa fie imaginea noastra pentru prima campanie a brandului Cris. Lucrul care ne leaga este calitatea exceptionala a tot ceea ce facem.
Care sunt planurile de promovare pentru 2011? Ce buget veti aloca?
Normal ca vom continua promovarea atat a brandului Cris, cat si a brandului Opticris. Sunt cele doua branduri pe care le-am creat in Romania. Suntem in curs de definitivare a planurilor de promovare, deci de la ora actuala inca nu pot sa va furnizez detaliile aferente.
Cum credeti ca va fi Opticris peste 10 ani?
La fel ca acum, lider al calitatii in domeniul opticii atat pe retail, cat si pe partea de distributie a brandurilor proprii si celor de import.
Vorbiti-ne un pic despre ce inseamna a face business in Romania?
Eu cred ca oriunde ai face business este la fel de greu. inseamna foarte multa munca, implicare, daruire, viziune si precautie.
Care a fost cea mai grea incercare prin care ati trecut cu afacerea?
Nu pot sa spun ca am avut cea mai grea incercare. Am dezvoltat businessul din resurse proprii si am luat in calcul premisele unui success, dar si ale unui esec. Daca faci asta, este ok - nu te mai poate surprinde nimic in mod deosebit si nu te poate dezechilibra.
Fiecare an in dezvoltarea unei companii are greutatile lui, ai proiecte care se finalizeaza conform obiectivelor si proiecte care stagneaza sau esueaza. Important este sa reusesti sa-ti faci calculele ca in cazul esuarii unui proiect sa nu te dezechilibrezi si sa nu afecteze in mod major compania.
Ce parere aveti despre “comunitatea” oamenilor de afaceri din Romania?
Cum credeti ca ar trebui sa actioneze?
Oamenii de afaceri din Romania sunt oameni de afaceri ca oriunde. Este o comunitate axata mai mult pe domenii de afaceri si bineinteles interese comune, ceea ce mi se pare normal.
in general este foarte greu sa faci afaceri, indiferent de domeniu, sa dezvolti businessuri, sa dezvolti companii, sa creezi locuri de munca, sa fii profitabil pentru a putea sa te dezvolti in continuare. Este o munca foarte grea si de apreciat pentru ca sta la baza dezvoltarii unei tari, a unei economii sanatoase si prospere.
Cum ati descrie intr-o fraza lumea afacerilor din Romania?
Tinand cont ca avem exemple de tari europene dezvoltate, consider ca putem si trebuie sa ne straduim sa fim un elev bun care ar trebui sa-si depaseasca profesorii.
Lumea afacerilor din Romania - un elev sarguincios al tarilor cu economii dezvoltate.
Din punct de vedere al vanzarilor, anul 2010 a fost la fel ca 2009; cu o crestere pe retail dar cu o scadere pe partea de distributie branduri de import. Din perspectiva dezvoltarii businessului, as puncta faptul ca am dezvoltat partea de brand propriu. Adica am investit in partea de productie, am achizitionat utilaje noi, cu performante in implementarea ultimelor noi tehnologii pentru a putea creste productivitatea si a diversifica gama de produse. {i, nu in ultimul rand, am investit in promovarea imaginii brandului Cris, sotii Zaharescu reprezentand imaginea brandului Cris in Romania, in acest an.
Apoi, am reinceput productia pentru ochelarii de soare si am lansat pe piata 17 modele noi.
Partea de retail nu am dezvoltat-o ca numar de magazine, am inchis un singur magazin in Bucuresti pe care urmeaza sa-l relocam in curand. {i am relocat alte trei magazine din malluri, avand posibilitatea sa putem opta pentru spatii mult mai bine pozitionate, din cauza faptului ca foarte multe magazine au fost inchise in malluri.
Anul acesta a fost pentru noi un an foarte bun de consolidare a businessului din punct de vedere al cresterii calitatii servicilor si produselor oferite de catre compania noastra clientilor si de a ramane lideri ai calitatii in domeniul opticii din Romania. Toate eforturile companiei Opticris si Cris au fost si sunt facute in aceasta directie.
in schimb, pe partea de distribuitie a importurilor lucrurile au stagnat, in sensul ca nu am mai adus niciun brand nou si am avut o scadere a vanzarilor din cauza faptului ca nu toate magazinele de optica din tara, care sunt clientii nostri, au reusit sa-si managerieze foarte bine businessul in perioada de criza. Vanzarile lor au scazut, la fel ca si achizitiile de la noi.
A fost nevoie sa reduceti numarul angajatilor in 2010?
in 2010 nu am avut reduceri de personal. Aceste masuri le-am luat la sfarsitul anului 2008, cand am luat primele masuri anticriza si am reusit sa eficientizam toate departamentele din companie, reducerea costurilor suplimentare care nu duceau la o crestere a calitatii sau a productivitatii.
Ma bucur din suflet ca nu a mai trebuit sa facem reduceri de personal, de salarii sau alte reduceri de costuri in anul 2010 si acest lucru a fost posibil pentru ca am luat din timp masurile necesare pentru eficientizarea companiei. Am ales sa ramanem lideri ai calitatii, sa muncim pentru acest obiectiv si am reusit sa mentinem stabilitatea si continuitatea afacerii.
Care sunt perspectivele pentru 2011?
in opinia mea, anul 2011 va fi un an mult mai dificil decat 2010 din cauza scaderii drastice a puterii de cumparare a populatiei, dar luam toate masurile pentru a ramane la acelasi volum si valoare a vanzarilor prin strategia clar definita din totdeauna a companiei noastre, respectiv imbunatatirea in mod permanent a raportului calitate-pret oferit clientilor si pacientilor nostri. Toate investitiile vor fi directionate in acest sens.
Vorbiti-ne un pic despre imaginea Cris: sotii Zaharescu. Cum au ajuns sa fie imaginea companiei si de ce i-ati ales?
Da, ma bucur foarte mult pentru aceasta alegere. Andreea Berecleanu si Andrei Zaharescu reprezinta imaginea Cris - brandul nostru propriu de ochelari de vedere si de soare.
De imaginea companiei noastre se ocupa Corina Vintan, careia ii multumesc pentru aceasta propunere si aceasta campanie. Eu o consider cel mai bun om de PR si marketing din Romania. Brandul Cris este un brand cu traditie de peste 60 ani in Romania, prima rama de ochelari fiind produsa de tatal sotului meu, Nicolae Cristescu. Sotul meu si familia Cristescu continua aceasta traditie de familie, cred eu, cu succes.
Una dintre valorile brandului Cris este reprezentata de faptul ca este o afacere de traditie cu mult, mult suflet de familie. Astfel, sotii Zaharescu se potrivesc perfect, ei fiind o imagine reprezentativa de familie frumoasa cu oameni frumosi, plini de calitati umane si profesionale deosebite. Le multumesc pentru ca au acceptat sa fie imaginea noastra pentru prima campanie a brandului Cris. Lucrul care ne leaga este calitatea exceptionala a tot ceea ce facem.
Care sunt planurile de promovare pentru 2011? Ce buget veti aloca?
Normal ca vom continua promovarea atat a brandului Cris, cat si a brandului Opticris. Sunt cele doua branduri pe care le-am creat in Romania. Suntem in curs de definitivare a planurilor de promovare, deci de la ora actuala inca nu pot sa va furnizez detaliile aferente.
Cum credeti ca va fi Opticris peste 10 ani?
La fel ca acum, lider al calitatii in domeniul opticii atat pe retail, cat si pe partea de distributie a brandurilor proprii si celor de import.
Vorbiti-ne un pic despre ce inseamna a face business in Romania?
Eu cred ca oriunde ai face business este la fel de greu. inseamna foarte multa munca, implicare, daruire, viziune si precautie.
Care a fost cea mai grea incercare prin care ati trecut cu afacerea?
Nu pot sa spun ca am avut cea mai grea incercare. Am dezvoltat businessul din resurse proprii si am luat in calcul premisele unui success, dar si ale unui esec. Daca faci asta, este ok - nu te mai poate surprinde nimic in mod deosebit si nu te poate dezechilibra.
Fiecare an in dezvoltarea unei companii are greutatile lui, ai proiecte care se finalizeaza conform obiectivelor si proiecte care stagneaza sau esueaza. Important este sa reusesti sa-ti faci calculele ca in cazul esuarii unui proiect sa nu te dezechilibrezi si sa nu afecteze in mod major compania.
Ce parere aveti despre “comunitatea” oamenilor de afaceri din Romania?
Cum credeti ca ar trebui sa actioneze?
Oamenii de afaceri din Romania sunt oameni de afaceri ca oriunde. Este o comunitate axata mai mult pe domenii de afaceri si bineinteles interese comune, ceea ce mi se pare normal.
in general este foarte greu sa faci afaceri, indiferent de domeniu, sa dezvolti businessuri, sa dezvolti companii, sa creezi locuri de munca, sa fii profitabil pentru a putea sa te dezvolti in continuare. Este o munca foarte grea si de apreciat pentru ca sta la baza dezvoltarii unei tari, a unei economii sanatoase si prospere.
Cum ati descrie intr-o fraza lumea afacerilor din Romania?
Tinand cont ca avem exemple de tari europene dezvoltate, consider ca putem si trebuie sa ne straduim sa fim un elev bun care ar trebui sa-si depaseasca profesorii.
Lumea afacerilor din Romania - un elev sarguincios al tarilor cu economii dezvoltate.
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza