DTZ Echinox estimează creșterea cererii de spații comerciale în 2015
Anul 2014 a marcat un trend pozitiv în zona de retail, datele Eurostat care plasează România între fruntașele Europei, atât pentru partea de consum în zona food, cât și non-food, fiind confirmate și de dinamica din centrele comerciale, potrivit DTZ Echinox.
După patru ani marcați de o luptă în repoziționarea și consolidarea rețelelor, perioadă în care multe branduri și-au revizuit strategia de expansiune și în general au devenit foarte conservatoare, 2014 a adus o îmbunătățire a consumului, aspect care a relaxat situația multor retaileri.
În acest context, DTZ Echinox estimează ca în 2015 cererea de spații comerciale să crească la toate nivelurile, inclusiv în galerii comericale, prcuri de retail și malluri de mari dimensiuni. Chiar în acest moment, grupuri precum LPP (Reserved), Debenhams, Marks & Spencer, Pepco, CCC au planuri importante pentru România.
“Observăm o atenție sporită din partea unor retaileri din regiune, mai ales din Polonia și Turcia, care atingând un plafon maxim în țările de origine, decid să se extindă în România datorită similarităților consumatorilor, dar și datorită unei stabilități economice validate în ultimii ani”, a declarat Sebastian Mahu, Head of Property Management Department.:
Principalele arii care au cunoscut creșteri în 2014 sunt zonele de decorațiuni, fashion și servicii, însă performerul anului este zona de electronice, care la opt ani de la boom-ul pieței, simte o revigorare puternică. Chiar și pe fondul creșterii zonei de online, retailul brick & mortar pentru electronice și-a consolidat vânzările marjând pe nevoia oamenilor de a înlocui aparatura depășită tehnologic.
Această creștere a cifrelor de afaceri înregistrate de retaileri este confirmată de toate proprietățile unde DTZ Echinox are colaborări active.
Shopping City Suceava are pentru anul 2014 o creștere de 11.76% în comparație cu 2013, ultimele 3 luni fiind motorul principal al creșterii. Aceleași rezultate pozitive au fost afișate și la Felicia Iași, unde pentru luna noiembrie creșterea comparativă cu 2013 a fost de 14.85%, iar media pe ultimele 3 luni a fost de 7%.
În acest context putem menționa că luna septembrie, datorită vremii, a fost singura lună care a avut o traictorie asemănătoare cu 2013. La fel s-a întâmplat și la Shopping City Sibiu unde rezultatele anuale sunt la +6.48%, iar luna noiembrie la aproximativ +9%. Creșteri importante s-au înregistrat și la Jupiter City Pitești unde creșterea medie pentru perioada iulie – octombrie a fost de 33%, centrul simțind din plin îmbunătățirea mixului de chiriași din ultima perioadă.
La Promenada Târgu Mureș creșterile au fost de 12.68% pentru 2014, luna noiembrie fiind ca în majoritatea cazurilor unul din polii de creștere, în timp ce Uvertura Botoșani a avut creșteri de 12,94%. La prima vedere, ipoteza creșterilor susținute de un Black Friday mai bine organizat pare un element definitoriu pentru piață, însă analizând creșterile de trafic observăm că acestea au fost mai temperate în luna noiembrie comparativ cu cifra de afaceri.
Există toate premisele ca acest trend să continue și în 2015 în baza unei creșteri a consumului, mai ales în centrele comerciale cu tradiție.
DTZ Echinox administrează în prezent un portofoliu de 150,000 mp de proiecte real estate, dintre care trei de retail: Shopping City Sibiu și Shopping City Suceava, în proprietatea Argo Real Estate și Felicia Shopping Center din Iași, în proprietatea CBRE Global Investors, unul rezidențial: complexul Parcul Privighetorilor și unul de office: spațiul de birouri Kellogg’s din Floreasca Park (2,500 mp).
În acest context, DTZ Echinox estimează ca în 2015 cererea de spații comerciale să crească la toate nivelurile, inclusiv în galerii comericale, prcuri de retail și malluri de mari dimensiuni. Chiar în acest moment, grupuri precum LPP (Reserved), Debenhams, Marks & Spencer, Pepco, CCC au planuri importante pentru România.
“Observăm o atenție sporită din partea unor retaileri din regiune, mai ales din Polonia și Turcia, care atingând un plafon maxim în țările de origine, decid să se extindă în România datorită similarităților consumatorilor, dar și datorită unei stabilități economice validate în ultimii ani”, a declarat Sebastian Mahu, Head of Property Management Department.:
Principalele arii care au cunoscut creșteri în 2014 sunt zonele de decorațiuni, fashion și servicii, însă performerul anului este zona de electronice, care la opt ani de la boom-ul pieței, simte o revigorare puternică. Chiar și pe fondul creșterii zonei de online, retailul brick & mortar pentru electronice și-a consolidat vânzările marjând pe nevoia oamenilor de a înlocui aparatura depășită tehnologic.
Această creștere a cifrelor de afaceri înregistrate de retaileri este confirmată de toate proprietățile unde DTZ Echinox are colaborări active.
Shopping City Suceava are pentru anul 2014 o creștere de 11.76% în comparație cu 2013, ultimele 3 luni fiind motorul principal al creșterii. Aceleași rezultate pozitive au fost afișate și la Felicia Iași, unde pentru luna noiembrie creșterea comparativă cu 2013 a fost de 14.85%, iar media pe ultimele 3 luni a fost de 7%.
În acest context putem menționa că luna septembrie, datorită vremii, a fost singura lună care a avut o traictorie asemănătoare cu 2013. La fel s-a întâmplat și la Shopping City Sibiu unde rezultatele anuale sunt la +6.48%, iar luna noiembrie la aproximativ +9%. Creșteri importante s-au înregistrat și la Jupiter City Pitești unde creșterea medie pentru perioada iulie – octombrie a fost de 33%, centrul simțind din plin îmbunătățirea mixului de chiriași din ultima perioadă.
La Promenada Târgu Mureș creșterile au fost de 12.68% pentru 2014, luna noiembrie fiind ca în majoritatea cazurilor unul din polii de creștere, în timp ce Uvertura Botoșani a avut creșteri de 12,94%. La prima vedere, ipoteza creșterilor susținute de un Black Friday mai bine organizat pare un element definitoriu pentru piață, însă analizând creșterile de trafic observăm că acestea au fost mai temperate în luna noiembrie comparativ cu cifra de afaceri.
Există toate premisele ca acest trend să continue și în 2015 în baza unei creșteri a consumului, mai ales în centrele comerciale cu tradiție.
DTZ Echinox administrează în prezent un portofoliu de 150,000 mp de proiecte real estate, dintre care trei de retail: Shopping City Sibiu și Shopping City Suceava, în proprietatea Argo Real Estate și Felicia Shopping Center din Iași, în proprietatea CBRE Global Investors, unul rezidențial: complexul Parcul Privighetorilor și unul de office: spațiul de birouri Kellogg’s din Floreasca Park (2,500 mp).
Citeşte mai multe despre:
DTZ Echinox
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza