Porsche stabilește noi standarde de calitate cu Inno-Space
În ultimii 70 de ani, numele Porsche a fost sinonim cu construcția de mașini sport la cel mai înalt nivel și cu un standard excelent de calitate.
Aproximativ două treimi din totalul vehiculelor Porsche produse vreodată sunt încă funcționale pe șosea. Prin zona de inovare Inno-Space, care a fost inaugurată recent la fabrica din Leipzig, Porsche lucrează la o nouă abordare a managementului calității pentru viitor. Luna aceasta va fi realizat primul test: testul tactil și de aspect prin realitate augmentată. Până la finalul anului, acest concept va fi integrat în procesul de producție. Testul oferă o modalitate rapidă și sigură de evidențiere a abaterilor de la nivelul de calitate setat anterior, ceea ce salvează timp și duce la o creștere semnificativă a calității analizei.
Inno-Space creează o interfață între prezentul și viitorul managementului calității, făcând posibilă dezvoltarea de inovații astfel încât acestea să poată fi transferate în producția de serie a fabricii. În această zonă se poate simula un mediu IT de fabrică dedicat, care se poate conecta, ulterior, la unitatea de producție într-un mod contro-lat, în vederea integrării noilor dezvoltări în producție. O echipă internă de IT, care lucrează îndeaproape cu echipa de management al calității, este forța motrice din spatele acestor tehnologii, aplicații și procese noi. ”În zona Inno-Space, putem proiecta și testa concepte de pionierat pentru viitor fără a perturba procesele obișnuite ale fabricii”, spune Albrecht Reimold, Membru al Consiliului Executiv, Re-sponsabil de Producție și Logistică în cadrul Porsche AG. Echipa colaborează cu diferite universități și start-up-uri. În parteneriat cu GTV, un start-up cu sediul în Dresda, Porsche folosește realitatea augmentată (AR) ca platformă tehnică pentru controlul calității.
Testarea tactilă și de aspect prin AR este un exemplu elocvent pentru modul în care sunt dezvoltate și implementate inovațiile născute în Inno-Space. GTV a lucrat îm-preună cu Fraunhofer Society la dezvoltarea unei aplicații pentru tabletă care să identifice imperfecțiunile în timpul testului tactil și de aspect și să le suprapună peste o imagine a vehiculului, în fiecare etapă a procesului de producție. Prima dată, datele individuale CAD pentru vehicul sunt citite de aplicație, iar camera tabletei este ținută pe o componentă; imaginea CAD este suprapusă pe imaginea reală, făcând imediat vizibile imperfecțiunile sau deviațiile. Baza de date include, de asemenea, detalii despre alți parametri, precum îmbinările. Și în acest caz, compararea imaginii reale cu imaginea CAD evidențiază direct zonele de îmbinare care nu îndeplinesc standardele impuse. Un alt avantaj este că procesul de testare poate fi transmis în timp real oricărui partener sau oricărei locații. În același timp, defectele detectate sunt stocate în baza centrală de date și sunt disponibile în întreaga lume. ”Această funcție ne oferă avantaje care depășesc sfera procesului de testare”, spune Andreas Schmidt, șeful Departamentului de Calitate al fabricii Porsche din Leipzig, responsabil de implementarea proiectului de realitate augmentată, în parteneriat cu instituțiile de cercetare. ”Faptul că tableta este conectată la o întreagă rețea ne permite să facem, de exemplu, audit de calitate cu furnizorii noștri prin conferință video în orice moment.”
Prin astfel de inovații, Porsche își dezvoltă continuu abordarea în ceea ce privește managementul calității – și, în multe cazuri, stabilește standarde de referință și pen-tru alți producători. ”Calitatea de top este o parte esențială a identității noastre de brand și este așteptată de toți clienții noștri”, spune Frank Moser, șeful Departamen-tului de Calitate Corporativă al Porsche. ”Calitatea pe care o oferă Porsche este rezultatul eforturilor conduse de precizie, meticulozitate și pasiunea de a crea mașina sport perfectă pe parcursul tuturor fazelor proiectului. Când vine vorba de calitate, mergem până în cel mai mic detaliu – aceasta este abordarea care definește marca Porsche.”
Inno-Space creează o interfață între prezentul și viitorul managementului calității, făcând posibilă dezvoltarea de inovații astfel încât acestea să poată fi transferate în producția de serie a fabricii. În această zonă se poate simula un mediu IT de fabrică dedicat, care se poate conecta, ulterior, la unitatea de producție într-un mod contro-lat, în vederea integrării noilor dezvoltări în producție. O echipă internă de IT, care lucrează îndeaproape cu echipa de management al calității, este forța motrice din spatele acestor tehnologii, aplicații și procese noi. ”În zona Inno-Space, putem proiecta și testa concepte de pionierat pentru viitor fără a perturba procesele obișnuite ale fabricii”, spune Albrecht Reimold, Membru al Consiliului Executiv, Re-sponsabil de Producție și Logistică în cadrul Porsche AG. Echipa colaborează cu diferite universități și start-up-uri. În parteneriat cu GTV, un start-up cu sediul în Dresda, Porsche folosește realitatea augmentată (AR) ca platformă tehnică pentru controlul calității.
Testarea tactilă și de aspect prin AR este un exemplu elocvent pentru modul în care sunt dezvoltate și implementate inovațiile născute în Inno-Space. GTV a lucrat îm-preună cu Fraunhofer Society la dezvoltarea unei aplicații pentru tabletă care să identifice imperfecțiunile în timpul testului tactil și de aspect și să le suprapună peste o imagine a vehiculului, în fiecare etapă a procesului de producție. Prima dată, datele individuale CAD pentru vehicul sunt citite de aplicație, iar camera tabletei este ținută pe o componentă; imaginea CAD este suprapusă pe imaginea reală, făcând imediat vizibile imperfecțiunile sau deviațiile. Baza de date include, de asemenea, detalii despre alți parametri, precum îmbinările. Și în acest caz, compararea imaginii reale cu imaginea CAD evidențiază direct zonele de îmbinare care nu îndeplinesc standardele impuse. Un alt avantaj este că procesul de testare poate fi transmis în timp real oricărui partener sau oricărei locații. În același timp, defectele detectate sunt stocate în baza centrală de date și sunt disponibile în întreaga lume. ”Această funcție ne oferă avantaje care depășesc sfera procesului de testare”, spune Andreas Schmidt, șeful Departamentului de Calitate al fabricii Porsche din Leipzig, responsabil de implementarea proiectului de realitate augmentată, în parteneriat cu instituțiile de cercetare. ”Faptul că tableta este conectată la o întreagă rețea ne permite să facem, de exemplu, audit de calitate cu furnizorii noștri prin conferință video în orice moment.”
Prin astfel de inovații, Porsche își dezvoltă continuu abordarea în ceea ce privește managementul calității – și, în multe cazuri, stabilește standarde de referință și pen-tru alți producători. ”Calitatea de top este o parte esențială a identității noastre de brand și este așteptată de toți clienții noștri”, spune Frank Moser, șeful Departamen-tului de Calitate Corporativă al Porsche. ”Calitatea pe care o oferă Porsche este rezultatul eforturilor conduse de precizie, meticulozitate și pasiunea de a crea mașina sport perfectă pe parcursul tuturor fazelor proiectului. Când vine vorba de calitate, mergem până în cel mai mic detaliu – aceasta este abordarea care definește marca Porsche.”
Citeşte mai multe despre:
Porsche
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza