Porsche prezintă a treia generație a modelului Panamera
Porsche Panamera intră în cea de-a treia generație a modelului. Berlina de lux a producătorului de automobile sportive își subliniază caracterul sportiv prin intermediul sistemelor de propulsie și mai puternice. Profilul este îmbunătățit de un concept de operare fundamental modernizat și de o mulțime de tehnologii inovatoare.
Printre acestea se numără noul sistem de suspensie Porsche Active Ride, care combină un nivel de confort semnificativ mai ridicat cu caracteristicile de condus sportiv, pentru care Porsche este renumit. Integrarea ecosistemului digital propriu al utilizatorului în Porsche Communication Management (PCM) oferă noi modalități de interacțiune cu mașina. Designul tehnic, dar elegant și dinamic al noului Panamera oferă o actualizare proaspătă a proporțiilor atractive ale liniei de modele. O gamă largă de sisteme de asistență pentru șofer și un interior fundamental reproiectat, centrat pe șofer, îmbunătățesc experiența de condus.
Confort superior, cu sisteme de suspensie de ultimă generație
Noul Panamera vine deja echipat standard cu suspensie pneumatică cu două camere și două supape cu Porsche Active Suspension Management (PASM). Tehnologia cu două supape separă etapele de revenire și de compresie ale controlului amortizorului și, prin urmare, oferă o variație și mai largă între confort și sportivitate: sistemul amortizează în mod vizibil impactul produs de articulațiile transversale și de carosabilul deteriorat, asigurând în același timp o mai mare stabilitate a caroseriei în situații dinamice de conducere. Manevrabilitatea mașinii poate fi îmbunătățită și mai mult, datorită direcției integrale opționale.
În plus, sistemul inovator de suspensie activă, Porsche Active Ride, este disponibil ca opțiune pentru modelele E-Hybrid ale noului Panamera. Acest sistem depășește alte concepte de suspensie în toți parametrii relevanți și oferă o variație fără precedent între confortul și dinamica de conducere. Baza pentru aceasta o constituie amortizoarele active nou dezvoltate - de asemenea, cu tehnologie cu două valve - conectate fiecare la o pompă hidraulică acționată electric. Aceasta generează un flux de volum în amortizor, în funcție de cerere, și poate să acumuleze forțe între caroserie și roți, într-un mod fulgerător, extrem de precis și direcționat, care contracarează și compensează aproape în totalitate forțele rezultate din vibrațiile șoselei. Un sistem de suspensie pneumatică cu o singură cameră, cu greutate redusă, completează această tehnologie.
Șasiul menține, în permanență, plană caroseria modelului Panamera, chiar și în timpul manevrelor dinamice de frânare, direcție și accelerare. Cu o rulare lină, sistemul absoarbe aproape complet denivelările. În situații dinamice de condus, sistemul de suspensie Porsche Active Ride asigură o legătură perfectă cu drumul datorită unei distribuții echilibrate a sarcinilor pe roți.
Dacă este activat modul corespunzător, suspensia poate supracompensa tendințele de tangaj și ruliu pentru a reduce forțele de accelerație, care acționează asupra ocupanților. În această configurație, noul Panamera se înclină, precum o motocicletă, în timpul virajelor. Coboară partea frontală atunci când accelerează și partea din spate atunci când frânează. În staționare, sistemul de suspensie Porsche Active Ride ridică întreaga caroserie până la o înălțime confortabilă de intrare sau de ieșire.
Mai multă E-Performance și motoare complet modernizate
Porsche oferă un total de patru sisteme de propulsie eficiente E-Hybrid, pentru noul Panamera, ca răspuns la cererea crescută. Toate variantele E-Hybrid beneficiază de performanțe, autonomie și eficiență mai mari. Modelul Panamera Turbo E-Hybrid este gata la lansarea pe piață. Centrul grupului motopropulsor este un motor turbo V8, de patru litri, revizuit fundamental. Puterea motorului electric nou dezvoltat este de 140 kW (190 CP). Împreună, acestea creează o putere a sistemului de 500 kW (680 CP). Cuplul sistemului ajunge la un impresionant 930 Nm. Porsche integrează motorul electric în carcasa transmisiei cu dublu ambreiaj PDK, cu opt trepte, reproiectată în mod cuprinzător. Renunțarea la o carcasă separată pentru motorul electric economisește aproximativ cinci kilograme. Integrarea unității în circuitul de ulei al transmisiei optimizează, de asemenea, echilibrul termic al unității de acționare electrică și permite o putere continuă mai mare a motorului electric.
Panamera Turbo E-Hybrid atinge 100 km/h în 3,2 secunde și se mândrește cu o viteză maximă de 315 km/h. Capacitatea bateriei sale este acum de 25,9 kWh. Aceasta permite o autonomie electrică echivalentă de până la 91 de kilometri, în ciclul mixt WLTP, sau de 83-93 km în ciclul urban. Un nou încărcător AC de bord, de 11 kW, scurtează timpul de încărcare la 2 ore și 39 de minute.
La momentul lansării vor fi disponibile și variantele Panamera și Panamera 4. Modificările aduse presiunii de supraalimentare, debitului de injecție a combustibilului și sincronizării aprinderii optimizează performanțele motorului V6 turbo de 2,9 litri. Acesta generează acum 260 kW (353 CP) și un cuplu de 500 Nm - o creștere de 17 kW (23 CP) și 50 Nm în comparație cu predecesorul său. Acest lucru scurtează la 5,2 secunde sprintul mașinii până la 100 km/h și îi mărește viteza maximă la 272 km/h. Panamera 4, cu tracțiune integrală, are nevoie de 4,8 secunde pentru a atinge 100 km / h și atinge 270 km/h.
Luxos și sportiv la interior și exterior
Noul Panamera păstrează liniile și proporțiile caracteristice ale liniei de modele. Acesta măsoară 5.052 mm în lungime (Executive: 5.202 mm), are o lățime de 1.937 mm și o înălțime de 1.423 mm (Executive: 1.428 mm). Aspectul său fundamental reînnoit conferă berlinei sport un aspect și mai expresiv și sportiv. În față, se găsește o admisie de aer suplimentară, situată deasupra plăcuței de înmatriculare, care compensează necesarul sporit de aer al sistemelor de propulsie. Linia redesenată a geamurilor, din partea laterală, întărește caracterul de berlină al mașinii sport în patru uși. Marginile exterioare ale lunetei sunt la același nivel cu conturul caroseriei, creând linii armonioase în partea din spate a mașinii.
Conceptul de habitaclu - Porsche Driver Experience - prezintă echilibrul ideal între elementele de control digitale și analogice și poziționează elementele esențiale pentru condus de-a lungul axei șoferului. Maneta selectorului de viteze se află direct în dreapta volanului. Comutatorul de moduri pentru programele de condus - Normal, Sport și Sport Plus - și manetele de control al asistenței sunt, de asemenea, direct accesibile șoferului. Acest lucru înseamnă că nu trebuie să își ia ochii de la drum pentru a regla programele de conducere și sistemele de asistență.
Un afișaj opțional pentru pasageri integrează îndeaproape pasagerul în experiența de conducere. Ecranul de 10,9 inchi afișează, la cerere, date despre performanțele mașinii. De asemenea, acesta permite operarea sistemului de infotainment și suportă streaming video, în timp ce mașina este în mișcare. Pentru a evita distragerea atenției celui care se află la volan, ecranul dedicat pasagerilor nu poate fi văzut de pe scaunul șoferului.
Un Panamera Turbo E-Hybrid mai deosebit
Variantele de model intitulate „Turbo” se bucură de o poziție specială, fiind pionierele performanței. Porsche a consolidat această poziție în linia de modele cu Panamera Turbo E-Hybrid. La exterior, se caracterizează printr-un șorț-spate distinctiv, cu panouri de difuzie vopsite, și un șorț-față unic, în culoarea caroseriei. Există, de asemenea, disponibile țevi de eșapament cromate, în culoarea bronzului închis și jante opționale cu blocaj central, care pot fi specificate și pe celelalte modele.
Culoarea Turbonite, exclusivă pentru Turbo, este utilizată ca element de contrast pe dungile geamurilor laterale și pe logo-ul Turbo de pe hayon, precum și pe emblemele Porsche de pe capotă, jante și volan. La interior, Turbonite este combinată cu elemente din carbon, pentru a crea o ambianță sportivă. Acesta se regăsește, de exemplu, pe turometrul din panoul de bord și este culoarea comenzilor din consola centrală.
Experiența digitală și noile sisteme de asistență
Noul Panamera va deveni o parte integrantă a ecosistemului digital al șoferului. Pentru a se autentifica cu Porsche ID-ul personal, tot ce trebuie să facă un client este să scaneze cu smartphone-ul un cod QR, afișat în PCM. Apple CarPlay® și Android Auto permit conectarea datelor de pe smartphone și de pe vehicul pentru o mai bună utilizare. Integrarea funcțiilor autovehiculului din aplicația MyPorsche, în Apple CarPlay®, permite operarea optimizată a funcțiilor digitale și creează o imagine de ansamblu mai clară. Funcții precum aerul condiționat, masajul în scaune și iluminarea ambientală pot fi controlate direct prin Apple CarPlay® sau cu ajutorul asistentului vocal Siri®.
De asemenea, Porsche echipează Panamera cu faruri Matrix LED standard. Sistemul de iluminare Matrix LED HD de înaltă rezoluție, care are peste 32.000 de pixeli pe far, este disponibil opțional. Acesta oferă funcții de iluminare complet noi, cum ar fi iluminarea specifică a benzii de rulare. Raza de iluminare este de până la 600 de metri. Porsche a îmbunătățit semnificativ gama de sisteme de asistență din noul Panamera. Asistentul de viteză activ standard interacționează acum cu sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație. Dacă sistemul este activ, Panamera nu va conduce automat mai repede decât limita de viteză corespunzătoare. O altă noutate este că, în timpul parcării automate, șoferul nu mai trebuie să fie în mașină, deși este în continuare responsabil de manevre. Procesul de parcare poate fi monitorizat de pe un smartphone, cu ajutorul noii funcții Remote ParkAssist.
Disponibil la prețuri începând de la 113,581.93 euro, TVA inclus
Noul Porsche Panamera este acum disponibil pentru comenzi. Acesta oferă o echipare standard extinsă față de predecesorul său, cu suspensie pneumatică cu două valve și cameră dublă, faruri matriciale cu LED, ParkAssist, comutator pentru stabilirea modului de conducere situat pe volan, un compartiment răcit pentru smartphone, cu funcție de încărcare prin inducție și un filtru de praf fin îmbunătățit, cu funcție de recirculare automată a aerului, cu suport GPS. În România, Porsche comercializează noul Panamera de la 113,581.93 euro (Panamera 4 de la 117,668.39 euro), inclusiv TVA și dotări specifice țării. Modelul Panamera Turbo E-Hybrid pornește de la 198,230.20 de euro, inclusiv TVA. Livrările în Europa vor începe în martie 2024.
Porsche produce noul Panamera la fabrica sa din Leipzig. Unitatea de producție saxonă este strâns asociată cu Panamera: din 2009 până în 2016, prima generație a berlinei sport cu patru uși a fost asamblată acolo, în timp ce producția completă s-a mutat la Leipzig, în 2016, odată cu introducerea celei de-a doua generații. Modificările necesare pentru a găzdui producția celei de-a treia generații a modelului Panamera au fost integrate în fabrică, în ultimele câteva luni.
Panamera Turbo E-Hybrid
Consum de combustibil mixt (ponderat): 1,7 – 1,2 l/100 km (WLTP); Emisii de CO2 mixte (ponderate): 38 – 26 g/km (WLTP); consum de energie în regim mixt (ponderat): 29,9 – 27,5 kWh/100 km (WLTP); autonomie electrică (EAER): 76 – 91 km; autonomie electrică în oraș (EAER oraș): 83 – 93 km
Panamera
Consum de combustibil mixt: 10,5 – 9,6l/100 km (WLTP);
Emisii de CO2 mixte: 239 – 219 g/km (WLTP)
Panamera 4
Consum de combustibil mixt: 11,2 – 10,1l/100 km (WLTP);
Emisii de CO2 mixte: 253 – 230 g/km (WLTP)
Confort superior, cu sisteme de suspensie de ultimă generație
Noul Panamera vine deja echipat standard cu suspensie pneumatică cu două camere și două supape cu Porsche Active Suspension Management (PASM). Tehnologia cu două supape separă etapele de revenire și de compresie ale controlului amortizorului și, prin urmare, oferă o variație și mai largă între confort și sportivitate: sistemul amortizează în mod vizibil impactul produs de articulațiile transversale și de carosabilul deteriorat, asigurând în același timp o mai mare stabilitate a caroseriei în situații dinamice de conducere. Manevrabilitatea mașinii poate fi îmbunătățită și mai mult, datorită direcției integrale opționale.
În plus, sistemul inovator de suspensie activă, Porsche Active Ride, este disponibil ca opțiune pentru modelele E-Hybrid ale noului Panamera. Acest sistem depășește alte concepte de suspensie în toți parametrii relevanți și oferă o variație fără precedent între confortul și dinamica de conducere. Baza pentru aceasta o constituie amortizoarele active nou dezvoltate - de asemenea, cu tehnologie cu două valve - conectate fiecare la o pompă hidraulică acționată electric. Aceasta generează un flux de volum în amortizor, în funcție de cerere, și poate să acumuleze forțe între caroserie și roți, într-un mod fulgerător, extrem de precis și direcționat, care contracarează și compensează aproape în totalitate forțele rezultate din vibrațiile șoselei. Un sistem de suspensie pneumatică cu o singură cameră, cu greutate redusă, completează această tehnologie.
Șasiul menține, în permanență, plană caroseria modelului Panamera, chiar și în timpul manevrelor dinamice de frânare, direcție și accelerare. Cu o rulare lină, sistemul absoarbe aproape complet denivelările. În situații dinamice de condus, sistemul de suspensie Porsche Active Ride asigură o legătură perfectă cu drumul datorită unei distribuții echilibrate a sarcinilor pe roți.
Dacă este activat modul corespunzător, suspensia poate supracompensa tendințele de tangaj și ruliu pentru a reduce forțele de accelerație, care acționează asupra ocupanților. În această configurație, noul Panamera se înclină, precum o motocicletă, în timpul virajelor. Coboară partea frontală atunci când accelerează și partea din spate atunci când frânează. În staționare, sistemul de suspensie Porsche Active Ride ridică întreaga caroserie până la o înălțime confortabilă de intrare sau de ieșire.
Mai multă E-Performance și motoare complet modernizate
Porsche oferă un total de patru sisteme de propulsie eficiente E-Hybrid, pentru noul Panamera, ca răspuns la cererea crescută. Toate variantele E-Hybrid beneficiază de performanțe, autonomie și eficiență mai mari. Modelul Panamera Turbo E-Hybrid este gata la lansarea pe piață. Centrul grupului motopropulsor este un motor turbo V8, de patru litri, revizuit fundamental. Puterea motorului electric nou dezvoltat este de 140 kW (190 CP). Împreună, acestea creează o putere a sistemului de 500 kW (680 CP). Cuplul sistemului ajunge la un impresionant 930 Nm. Porsche integrează motorul electric în carcasa transmisiei cu dublu ambreiaj PDK, cu opt trepte, reproiectată în mod cuprinzător. Renunțarea la o carcasă separată pentru motorul electric economisește aproximativ cinci kilograme. Integrarea unității în circuitul de ulei al transmisiei optimizează, de asemenea, echilibrul termic al unității de acționare electrică și permite o putere continuă mai mare a motorului electric.
Panamera Turbo E-Hybrid atinge 100 km/h în 3,2 secunde și se mândrește cu o viteză maximă de 315 km/h. Capacitatea bateriei sale este acum de 25,9 kWh. Aceasta permite o autonomie electrică echivalentă de până la 91 de kilometri, în ciclul mixt WLTP, sau de 83-93 km în ciclul urban. Un nou încărcător AC de bord, de 11 kW, scurtează timpul de încărcare la 2 ore și 39 de minute.
La momentul lansării vor fi disponibile și variantele Panamera și Panamera 4. Modificările aduse presiunii de supraalimentare, debitului de injecție a combustibilului și sincronizării aprinderii optimizează performanțele motorului V6 turbo de 2,9 litri. Acesta generează acum 260 kW (353 CP) și un cuplu de 500 Nm - o creștere de 17 kW (23 CP) și 50 Nm în comparație cu predecesorul său. Acest lucru scurtează la 5,2 secunde sprintul mașinii până la 100 km/h și îi mărește viteza maximă la 272 km/h. Panamera 4, cu tracțiune integrală, are nevoie de 4,8 secunde pentru a atinge 100 km / h și atinge 270 km/h.
Luxos și sportiv la interior și exterior
Noul Panamera păstrează liniile și proporțiile caracteristice ale liniei de modele. Acesta măsoară 5.052 mm în lungime (Executive: 5.202 mm), are o lățime de 1.937 mm și o înălțime de 1.423 mm (Executive: 1.428 mm). Aspectul său fundamental reînnoit conferă berlinei sport un aspect și mai expresiv și sportiv. În față, se găsește o admisie de aer suplimentară, situată deasupra plăcuței de înmatriculare, care compensează necesarul sporit de aer al sistemelor de propulsie. Linia redesenată a geamurilor, din partea laterală, întărește caracterul de berlină al mașinii sport în patru uși. Marginile exterioare ale lunetei sunt la același nivel cu conturul caroseriei, creând linii armonioase în partea din spate a mașinii.
Conceptul de habitaclu - Porsche Driver Experience - prezintă echilibrul ideal între elementele de control digitale și analogice și poziționează elementele esențiale pentru condus de-a lungul axei șoferului. Maneta selectorului de viteze se află direct în dreapta volanului. Comutatorul de moduri pentru programele de condus - Normal, Sport și Sport Plus - și manetele de control al asistenței sunt, de asemenea, direct accesibile șoferului. Acest lucru înseamnă că nu trebuie să își ia ochii de la drum pentru a regla programele de conducere și sistemele de asistență.
Un afișaj opțional pentru pasageri integrează îndeaproape pasagerul în experiența de conducere. Ecranul de 10,9 inchi afișează, la cerere, date despre performanțele mașinii. De asemenea, acesta permite operarea sistemului de infotainment și suportă streaming video, în timp ce mașina este în mișcare. Pentru a evita distragerea atenției celui care se află la volan, ecranul dedicat pasagerilor nu poate fi văzut de pe scaunul șoferului.
Un Panamera Turbo E-Hybrid mai deosebit
Variantele de model intitulate „Turbo” se bucură de o poziție specială, fiind pionierele performanței. Porsche a consolidat această poziție în linia de modele cu Panamera Turbo E-Hybrid. La exterior, se caracterizează printr-un șorț-spate distinctiv, cu panouri de difuzie vopsite, și un șorț-față unic, în culoarea caroseriei. Există, de asemenea, disponibile țevi de eșapament cromate, în culoarea bronzului închis și jante opționale cu blocaj central, care pot fi specificate și pe celelalte modele.
Culoarea Turbonite, exclusivă pentru Turbo, este utilizată ca element de contrast pe dungile geamurilor laterale și pe logo-ul Turbo de pe hayon, precum și pe emblemele Porsche de pe capotă, jante și volan. La interior, Turbonite este combinată cu elemente din carbon, pentru a crea o ambianță sportivă. Acesta se regăsește, de exemplu, pe turometrul din panoul de bord și este culoarea comenzilor din consola centrală.
Experiența digitală și noile sisteme de asistență
Noul Panamera va deveni o parte integrantă a ecosistemului digital al șoferului. Pentru a se autentifica cu Porsche ID-ul personal, tot ce trebuie să facă un client este să scaneze cu smartphone-ul un cod QR, afișat în PCM. Apple CarPlay® și Android Auto permit conectarea datelor de pe smartphone și de pe vehicul pentru o mai bună utilizare. Integrarea funcțiilor autovehiculului din aplicația MyPorsche, în Apple CarPlay®, permite operarea optimizată a funcțiilor digitale și creează o imagine de ansamblu mai clară. Funcții precum aerul condiționat, masajul în scaune și iluminarea ambientală pot fi controlate direct prin Apple CarPlay® sau cu ajutorul asistentului vocal Siri®.
De asemenea, Porsche echipează Panamera cu faruri Matrix LED standard. Sistemul de iluminare Matrix LED HD de înaltă rezoluție, care are peste 32.000 de pixeli pe far, este disponibil opțional. Acesta oferă funcții de iluminare complet noi, cum ar fi iluminarea specifică a benzii de rulare. Raza de iluminare este de până la 600 de metri. Porsche a îmbunătățit semnificativ gama de sisteme de asistență din noul Panamera. Asistentul de viteză activ standard interacționează acum cu sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație. Dacă sistemul este activ, Panamera nu va conduce automat mai repede decât limita de viteză corespunzătoare. O altă noutate este că, în timpul parcării automate, șoferul nu mai trebuie să fie în mașină, deși este în continuare responsabil de manevre. Procesul de parcare poate fi monitorizat de pe un smartphone, cu ajutorul noii funcții Remote ParkAssist.
Disponibil la prețuri începând de la 113,581.93 euro, TVA inclus
Noul Porsche Panamera este acum disponibil pentru comenzi. Acesta oferă o echipare standard extinsă față de predecesorul său, cu suspensie pneumatică cu două valve și cameră dublă, faruri matriciale cu LED, ParkAssist, comutator pentru stabilirea modului de conducere situat pe volan, un compartiment răcit pentru smartphone, cu funcție de încărcare prin inducție și un filtru de praf fin îmbunătățit, cu funcție de recirculare automată a aerului, cu suport GPS. În România, Porsche comercializează noul Panamera de la 113,581.93 euro (Panamera 4 de la 117,668.39 euro), inclusiv TVA și dotări specifice țării. Modelul Panamera Turbo E-Hybrid pornește de la 198,230.20 de euro, inclusiv TVA. Livrările în Europa vor începe în martie 2024.
Porsche produce noul Panamera la fabrica sa din Leipzig. Unitatea de producție saxonă este strâns asociată cu Panamera: din 2009 până în 2016, prima generație a berlinei sport cu patru uși a fost asamblată acolo, în timp ce producția completă s-a mutat la Leipzig, în 2016, odată cu introducerea celei de-a doua generații. Modificările necesare pentru a găzdui producția celei de-a treia generații a modelului Panamera au fost integrate în fabrică, în ultimele câteva luni.
Panamera Turbo E-Hybrid
Consum de combustibil mixt (ponderat): 1,7 – 1,2 l/100 km (WLTP); Emisii de CO2 mixte (ponderate): 38 – 26 g/km (WLTP); consum de energie în regim mixt (ponderat): 29,9 – 27,5 kWh/100 km (WLTP); autonomie electrică (EAER): 76 – 91 km; autonomie electrică în oraș (EAER oraș): 83 – 93 km
Panamera
Consum de combustibil mixt: 10,5 – 9,6l/100 km (WLTP);
Emisii de CO2 mixte: 239 – 219 g/km (WLTP)
Panamera 4
Consum de combustibil mixt: 11,2 – 10,1l/100 km (WLTP);
Emisii de CO2 mixte: 253 – 230 g/km (WLTP)
Citeşte mai multe despre:
Porsche
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza