Porsche prezintă 718 Cayman, noul coupé sportiv cu motor central
Porsche prezintă noul 718 Cayman, cea de-a patra generație a coupé-ului sportiv cu motor poziționat central, cu un aspect mai atletic și o eficiență îmbunătățită. La doar câteva săptămâni de la lansarea modelului 718 Boxster, noul 718 Cayman vine în completarea seriei noului model. Potrivit companiei, pentru prima dată, versiunea coupé are un preț mai mic comparativ cu roadster-ul, așa cum se întâmplă și cu modelele din seria 911.
În România, prețurile fără TVA pentru versiunea 718 Cayman încep de la 47.006 euro, iar cele pentru versiunea 718 Cayman S de la 57.916 euro. Porsche 718 Cayman vine cu același motor boxer cu patru cilindri, cu supraalimentare, ca și noul 718 Boxster. Astfel, pentru prima dată, atât versiunea coupé, cât și versiunea roadster, au o putere identică a motorului. Versiunea entry-level are o putere totală de 220 kW (300 CP) și o cilindree de 2 litri, în timp ce modelul S generează 257 kW (350 CP), cu o cilindree de 2,5 litri, o creștere de 25 CP, comparativ cu modelele anterioare. Noul 718 Cayman are un consum NEDC de combustibil de la 8,1 până la 5,7 litri la suta de kilometri.
Cuplul impresionant al noilor motoare promite agilitate și plăcere la condus chiar și la turații joase. Motorul de doi litri al versiunii standard 718 Cayman are un cuplu maxim de 380 Nm (un câștig de 90 Nm), disponibil între 1.950 rpm și 4.500 rpm. Motorul de 2,5 litri al versiunii 718 Cayman S folosește un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei (VTG), o tehnologie utilizată până acum exclusiv pentru modelele 911 Turbo. Pentru prima data, este utilizat un wastegate pentru acest tip de turbină cu geometrie variabilă. Modelul atinge până la 420 Nm (cu 50 Nm mai mult), disponibil între 1.900 și 4.500 rpm. Pentru conducătorul auto, acest lucru se traduce printr-un cuplu mai bun, indiferent de turație. 718 Cayman, cu transmisia automată PDK și pachetul opțional Sport Chrono sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Versiunea 718 Cayman S, cu aceeași echipare, ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge 718 Cayman este de 275 km/h, în timp ce 718 Cayman S are o viteză maximă de 285 km/h.
Tuning sportiv al șasiului pentru extra precizie și o mai bună stabilitate laterală Noile modele 718 Cayman calcă pe urmele originalului 718 în ceea ce privește dinamica la condus. Grație agilității lor remarcabile, legendarele modele sportive cu motorul poziționat central au câștigat numeroase curse importante în anii 1950 și 1960, precum Targa Florio și Le Mans. Rigiditatea laterală și puterea transmisă la sol au fost îmbunătățite, iar setările șasiului au fost complet schimbate, în timp ce arcurile suspensiei și barele stabilizatoare au fost întărite, iar setările amortizoarelor revizuite. Sistemul de direcție, a fost configurat pentru a fi cu 10% mai precis pentru a spori agilitatea și plăcerea la condus. Roțile din spate sunt mai late cu jumătate de inch, iar împreună un set de anvelope redesenate, îmbunătățesc performanțele mașinii la virare.
Pachetele Sport Chrono și Porsche Torque Vectoring (PTV) sunt disponibile opțional, oferind pasionaților posibilitatea să personalizeze și mai mult caracterul sportiv al noului 718. O altă opțiune disponibilă este sistemul PASM, care coboară garda la sol cu 10 milimetri. Pentru prima dată, șasiul sport PASM, care coboară garda la sol cu 20 milimetri, este disponibil ca opțiune pentru 718 Cayman S. La fel ca în cazul celorlalte modele sport Porsche, pachetul Sport Chrono poate fi reglat prin intermediul comutatorului încorporat pe volanul automobilului. În plus față de modurile: "Normal”, "Sport” și "Sport Plus” este disponibil și modul de condus “Individual”, care permite setări individuale pentru diferite sisteme.
Având în vedere performanțele crescute ale autovehiculului, sistemele de frânare au fost îmbunătățite, fiind compuse din discuri de frână de 330 milimetri în partea din față și discuri de 299 milimetri în partea din spate. Versiunea standard 718 Cayman folosește acum același sistem de frânare folosit anterior și la modelele Cayman S. Versiunea 718 Cayman S folosește etrierele cu patru pistoane utilizate și pentru modelele 911 Carrera, combinate cu discuri de frână cu șase milimetri mai groase față de modelul precedent.
Noul design subliniază forma mult mai sportivă și agresivă Noul 718 Cayman a fost dezvoltat în aceeași măsură la nivel de design și tehnologie. Proporțiile echilibrate, prizele de aer proeminente din partea din față și din lateral, precum și profilul coborât asigură un plus de dinamică. Partea frontală a noului model are un aspect mai sculptural și mai masculin. Farurile ultra-subțiri, poziționate deasupra prizelor de aer, ce conțin luminile de parcare și semnalizatoarele, accentuează și mai mult caracterul mașinii. Designul îmbunătățit al blocurilor de lumini bi-xenon cu LED-uri integrate pentru luminile de zi completează aspectul frontal al noului 718 Cayman. Farurile LED în patru puncte cu lumini de zi sunt disponibile pe lista de opționale.
Din lateral, caracteristicile definitorii pentru linia noului coupé includ noi praguri laterale și fante de aerisire mai mari, cu două aripioare. Partea din spate a fost și ea redesenată, având un aspect mai plat, datorită noii linii a luminilor de frână, mai alungite, unite de o grilă de ventilație pe care este poziționată sigla Porsche. Blocurile optice din spate au fost îmbunătățite prin tehnologia LED tridimensională cu lumini de frână în patru puncte.
Interiorul restilizat are noul Porsche Communication Management ca dotare standard
La interior, modificările sunt vizibile atât pentru 718 Cayman, cât și pentru 718 Boxster. Partea superioară a panoului de bord, care include guri de aerisire, este nouă. Au fost adăugate ca standard atât volanul sport cu design inspirat de modelul 918 Spyder, cât și opțiunile extinse de conectivitate, împreună cu noul sistem Porsche Communication Management (PCM). Printre opțiunile standard ale sistemului PCM se numără și opțiunea de încărcare a smartphone-ului, interfețele audio și sistemul Sound Package Plus, de 150 W. De asemenea, sistemul PCM poate fi extins prin module opționale care să se adapteze cerințelor personale. Modulul Connect, de exemplu, include extensii speciale pentru smartphone, precum portul USB, aplicația Apple CarPlay și Porsche Car Connect. O altă opțiune disponibilă este modulul de navigație cu acționare vocală, pentru a ajunge cu ușurință la orice destinație. Atunci când modulul Connect Plus este selectat, acesta poate fi actualizat cu informații din trafic în timp real. Șoferii pot utiliza, direct de pe smartphone-ul lor, servicii suplimentare complexe, prin Porsche Connect App și Porsche Car Connect App.
Noile modele 718 Cayman și 718 Cayman S sunt disponibile deja pentru comandă iar lansarea pe piața din Europa începe la sfârșitul lunii septembrie.
Cuplul impresionant al noilor motoare promite agilitate și plăcere la condus chiar și la turații joase. Motorul de doi litri al versiunii standard 718 Cayman are un cuplu maxim de 380 Nm (un câștig de 90 Nm), disponibil între 1.950 rpm și 4.500 rpm. Motorul de 2,5 litri al versiunii 718 Cayman S folosește un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei (VTG), o tehnologie utilizată până acum exclusiv pentru modelele 911 Turbo. Pentru prima data, este utilizat un wastegate pentru acest tip de turbină cu geometrie variabilă. Modelul atinge până la 420 Nm (cu 50 Nm mai mult), disponibil între 1.900 și 4.500 rpm. Pentru conducătorul auto, acest lucru se traduce printr-un cuplu mai bun, indiferent de turație. 718 Cayman, cu transmisia automată PDK și pachetul opțional Sport Chrono sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Versiunea 718 Cayman S, cu aceeași echipare, ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge 718 Cayman este de 275 km/h, în timp ce 718 Cayman S are o viteză maximă de 285 km/h.
Tuning sportiv al șasiului pentru extra precizie și o mai bună stabilitate laterală Noile modele 718 Cayman calcă pe urmele originalului 718 în ceea ce privește dinamica la condus. Grație agilității lor remarcabile, legendarele modele sportive cu motorul poziționat central au câștigat numeroase curse importante în anii 1950 și 1960, precum Targa Florio și Le Mans. Rigiditatea laterală și puterea transmisă la sol au fost îmbunătățite, iar setările șasiului au fost complet schimbate, în timp ce arcurile suspensiei și barele stabilizatoare au fost întărite, iar setările amortizoarelor revizuite. Sistemul de direcție, a fost configurat pentru a fi cu 10% mai precis pentru a spori agilitatea și plăcerea la condus. Roțile din spate sunt mai late cu jumătate de inch, iar împreună un set de anvelope redesenate, îmbunătățesc performanțele mașinii la virare.
Pachetele Sport Chrono și Porsche Torque Vectoring (PTV) sunt disponibile opțional, oferind pasionaților posibilitatea să personalizeze și mai mult caracterul sportiv al noului 718. O altă opțiune disponibilă este sistemul PASM, care coboară garda la sol cu 10 milimetri. Pentru prima dată, șasiul sport PASM, care coboară garda la sol cu 20 milimetri, este disponibil ca opțiune pentru 718 Cayman S. La fel ca în cazul celorlalte modele sport Porsche, pachetul Sport Chrono poate fi reglat prin intermediul comutatorului încorporat pe volanul automobilului. În plus față de modurile: "Normal”, "Sport” și "Sport Plus” este disponibil și modul de condus “Individual”, care permite setări individuale pentru diferite sisteme.
Având în vedere performanțele crescute ale autovehiculului, sistemele de frânare au fost îmbunătățite, fiind compuse din discuri de frână de 330 milimetri în partea din față și discuri de 299 milimetri în partea din spate. Versiunea standard 718 Cayman folosește acum același sistem de frânare folosit anterior și la modelele Cayman S. Versiunea 718 Cayman S folosește etrierele cu patru pistoane utilizate și pentru modelele 911 Carrera, combinate cu discuri de frână cu șase milimetri mai groase față de modelul precedent.
Noul design subliniază forma mult mai sportivă și agresivă Noul 718 Cayman a fost dezvoltat în aceeași măsură la nivel de design și tehnologie. Proporțiile echilibrate, prizele de aer proeminente din partea din față și din lateral, precum și profilul coborât asigură un plus de dinamică. Partea frontală a noului model are un aspect mai sculptural și mai masculin. Farurile ultra-subțiri, poziționate deasupra prizelor de aer, ce conțin luminile de parcare și semnalizatoarele, accentuează și mai mult caracterul mașinii. Designul îmbunătățit al blocurilor de lumini bi-xenon cu LED-uri integrate pentru luminile de zi completează aspectul frontal al noului 718 Cayman. Farurile LED în patru puncte cu lumini de zi sunt disponibile pe lista de opționale.
Din lateral, caracteristicile definitorii pentru linia noului coupé includ noi praguri laterale și fante de aerisire mai mari, cu două aripioare. Partea din spate a fost și ea redesenată, având un aspect mai plat, datorită noii linii a luminilor de frână, mai alungite, unite de o grilă de ventilație pe care este poziționată sigla Porsche. Blocurile optice din spate au fost îmbunătățite prin tehnologia LED tridimensională cu lumini de frână în patru puncte.
Interiorul restilizat are noul Porsche Communication Management ca dotare standard
La interior, modificările sunt vizibile atât pentru 718 Cayman, cât și pentru 718 Boxster. Partea superioară a panoului de bord, care include guri de aerisire, este nouă. Au fost adăugate ca standard atât volanul sport cu design inspirat de modelul 918 Spyder, cât și opțiunile extinse de conectivitate, împreună cu noul sistem Porsche Communication Management (PCM). Printre opțiunile standard ale sistemului PCM se numără și opțiunea de încărcare a smartphone-ului, interfețele audio și sistemul Sound Package Plus, de 150 W. De asemenea, sistemul PCM poate fi extins prin module opționale care să se adapteze cerințelor personale. Modulul Connect, de exemplu, include extensii speciale pentru smartphone, precum portul USB, aplicația Apple CarPlay și Porsche Car Connect. O altă opțiune disponibilă este modulul de navigație cu acționare vocală, pentru a ajunge cu ușurință la orice destinație. Atunci când modulul Connect Plus este selectat, acesta poate fi actualizat cu informații din trafic în timp real. Șoferii pot utiliza, direct de pe smartphone-ul lor, servicii suplimentare complexe, prin Porsche Connect App și Porsche Car Connect App.
Noile modele 718 Cayman și 718 Cayman S sunt disponibile deja pentru comandă iar lansarea pe piața din Europa începe la sfârșitul lunii septembrie.
Citeşte mai multe despre:
Porsche
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza