O noua eră Maserati - MC20, O sculptură dinamică cu un ADN de curse
Tema de îndrumare a designului MC20 a fost identitatea istorică a mărcii, cu toată eleganța, performanța și confortul integrate în construcția sa genetică. Accentul pus pe performanță a condus la concepția unei mașini cu o personalitate distinctă, cu forme inconfundabile care o fac unică. Aerodinamica a fost proiectată prin peste două mii de ore în Tunelul de vânt Dallara și peste o mie de simulări CFD (Computational Fluid Dynamics), care au permis crearea unei opere de artă autentice. Mașina rezultată are o linie elegantă, fără anexele mobil, ci doar un spoiler discret care îmbunătățește forța, fără a afecta frumusețea MC20. CX are mai mult de 0,38. Ușile fluture sunt nu numai uimitor de frumoase, ci și funcționale, deoarece îmbunătățesc ergonomia mașinii și permit accesul optim la și din cabină. MC20 este conceput pentru a permite versiuni coupé și decapotabile și pentru putere electrică completă. · MC20 marchează începutul noii ere Maserati
· Noua maşină super sport Maserati este un demn succesor al MC12
· O mașină cu un ADN de curse
· 100% Fabricată în Modena și 100% Fabricată în Italia
· Noua maşină super sport Maserati este un demn succesor al MC12
· O mașină cu un ADN de curse
· 100% Fabricată în Modena și 100% Fabricată în Italia
Cum devii ceea ce ești? MC20 înseamnă Maserati Corse 2020 și marchează intrarea mărcii într-o nouă eră, redescoperirea ADN-ului său sportiv original, a rădăcinilor sale dinamice și a caracterului îndrăzneț. Maserati, o marcă recunoscută pentru confortul și eleganța pe care o oferă pe drum, revine acum cu ferocitate: o mașină care rulează, dar nu transpiră. MC20 reprezintă forma pură a vitezei, cu stilul elegant Maserati: o operă de inginerie sculpturală aparent tăiată, bucată cu bucată, dintr-un bloc de carbon brut modelat cu măiestrie, care arată calea spre viitorul estetic al Mărcii. Creată printr-un proces de eliminare, nu există zorzoane și nici exces: doar energie. MC20 este un arhetip, sculptat pentru viteză, atât de pur, încât pare că auzi sunetul distinctiv Maserati, chiar și când motorul oprit.
Gurile de aerisire laterale sunt prezente, dar nu sunt vizibile. Chiar și Tridentul, simbol al Mărcii, a fost redus la adevărul său esențial, arhetipal. Rămânând o sursă perenă de inspirație grafică: numărul perfect trei, cu un element central și două elemente laterale, revine, de asemenea, pentru a orna roțile și geamul din spate. Ușile tip fluture se deschid în mod impresionant, iar aripile rezistente care se ridică pentru a facilita intrarea și ieșirea șoferilor și a pasagerilor, în ciuda poziției joase, dezvăluie dorința de a intra în acțiune. Partea inferioară a modelului MC20, întotdeauna întunecată, din fibră de carbon expusă sau vopsea neagră, este domeniul necontestat al ingineriei. Aici procesul de eliminare a fost aplicat asupra culorii: ceea ce rămâne este pură tehnologie.
Cu toate acestea, în spiritul contrastului și al armoniei, culoarea revine pentru a surprinde spiritul mișcării: în noul Bianco Audace, MC20 strălucește cu nuanțe albastre irizate atunci când sunt expuse la lumină. Tonul Blu Infinito are o strălucire ceramică pe care numai lumina soarelui o poate capta. Iar nuanța Grigio Mistero amintește de frumusețea fascinantă a metalului topit. Din nou, există șase opțiuni diferite, care includ Rosso Vincente, Giallo Genio și Nero Enigma, ce prezintă trăsăturile distinctive ale vitezei, îmbogățindu-le cu viață.
Chiar și interiorul, confortabil, luminos și luxos, în concordanță cu imaginea Mărcii, emană un sentiment de dinamism. De la efectele texturale generate de laser până la scaunele cu tapițerie din piele Alcantara, pe măsură ce culorile apar în toată gloria caleidoscopică într-un singur loc, doar pentru a se transforma într-o nuantă spre negru, în altul. Sistemul de infotainment are un ecran de înaltă rezoluție similar cu o tabletă, oferind o experiență totală pentru utilizatori. Sistemul audio este rezultatul unui efort de colaborare 100% italian cu producătorul Sonus faber, renumit pentru difuzoarele sale acustice proiectate meticulos.
Inima MC20 este un motor V6 twin turbo pe benzină, produs în întregime la uzina de la Modena, primul în peste douăzeci de ani și un alt brevet Maserati important. Situat în partea din spate a vehiculului, menținând configurațiile tradiționale pentru curse, acest motor unic are tehnologia de Formula 1, propulsând marca către lumea fascinantă a curselor. Această piesă istorică de inginerie se numește Nettuno și comprimă toată energia de 630 CP într-o capacitate cilindrică de 3000 cc. Un zeu magnific al mării, agitând un trident și pornind pentru a cuceri noi ținuturi, va aduce acel sunet dulce Maserati la expresia sa maximă, atât pe drum deschis, cât și pe circuitele de curse.
SPECIFICAȚIILE TEHNICE |
|
Motorul |
|
Configurație |
V6 90° MTC twin turbo |
Cilindree (cmc) |
3000 cc |
Diametru interior x cursă (mm) |
88 x 82 mm |
Raport compresie |
11:1 |
Ieșire max. putere |
630 CV @ 7500 rpm |
Cuplu maxim (Nm @ rpm) |
730 Nm @ 3000 - 5500 rpm |
Sistem aprindere |
MTC (Maserati Twin Combustion) Twin Spark cu precameră pasivă |
Sistem combustibil |
PD(Injecție Directă 350bar + Port injecție 6bar) |
Inducție |
Twin Side Turbo cu poartă de deșeuri acționată electronic |
Lubrifiere |
Pompă de ulei complet variabilă pe sistemul de bazin uscat cu pompe de evacuare și rezervor de ulei extern |
Sistem coordonare |
Arborele cu came dublu peste cap cu distribuție variabilă a supapei |
PERFORMANȚA |
|
0-100 Km/h (s) |
<2,9'' |
0-200 Km/h (s) |
<8,8'' |
Viteza maximă (km/h) |
>325km/h |
Distanța de frânare |
<33mt |
de la 100 la 0 km/h (m) |
|
Cx |
<0,38 |
CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2 - WLTC* |
|
Consum de combustibil (Ciclu combinat) l/100 km |
11,6 |
Consum de combustibil (Ciclu scăzut) l/100 km |
20,8 |
Consum de combustibil (Ciclu mediu) l/100 km |
11,9 |
Consum de combustibil (Ciclu ridicat) l/100 km |
9,8 |
Consum de combustibil (Ciclu ridicat extra) l/100 km |
9,6 |
Emisii CO2 (Ciclu combinat) g/km |
262 |
Emisii CO2 (Ciclu scăzut) g/km |
470 |
Emisii CO2 (Ciclu mediu) g/km |
269,4 |
Emisii CO2 (Ciclu ridicat) g/km |
220,6 |
Emisii CO2 (Ciclu ridicat extra) g/km |
215,8 |
* Valori Preliminare |
|
TRANSMISIA |
|
Cutia de viteze |
DCT 8 viteze |
Raporturi de viteze: |
2.905/ 1.759/ 1.220/ 0.878/ 0.653/ 0.508/ 0.397/ 0.329 R 2.632:1 final 5.174 |
Transmisia: |
Tracțiune spate cu diferențial mecanic autoblocant cu alunecare limitată spate (opțional diferențial electronic) |
SUSPENSIA |
|
Față |
Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu (Lifter opt) |
Spate |
Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu |
FRÂNE |
|
Față |
Disc ventilat 380x34 mm (CCM disc 390x36 opt) |
Etriere fixe Brembo |
|
6 pistoane |
|
Spate |
Discuri ventilate 350x27 mm (CCM disc 360x28 opt) |
4 pistoane |
|
DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI |
|
Anvelope față/spate |
față 245/35 ZR 20 / spate 305/30 ZR 20 |
L x D x H (mm) |
4,669 x 1,965 x 1,221 |
Ampatament (mm) |
2,700 |
Ecartament față/spate (mm) |
1,681 / 1,649 |
Capacitate portbagaj (l) |
150 (50 față / 100 spate) |
Capacitate rezervor combustibil (l) |
60 lt |
Greutate omologată (kg) |
<1500kg |
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza