UniCredit Leasing îşi menţine poziţia de lider al pieţei de leasing
UniCredit Leasing a anunţat că îşi menţine poziţia de lider al pieţei de leasing, deținând, potrivit informațiilor publice, o cotă de piață constantă de aproximativ 18% în ultimii cinci ani (2011-2015).
UniCredit Leasing oferă servicii de finanţare si alte servicii conexe: leasing financiar, leasing operaţional, credit şi intermediere în asigurări, prin UniCredit Leasing Corporation IFN, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Insurance Broker. Valoarea de achiziţie a bunurilor finanţate în 2015 a fost de 338 milioane de euro, incluzând volumul de leasing operaţional derulat de UniCredit Leasing Fleet Management, care a fost de 43,5 milioane de euro. Valoarea noilor finanţări acordate de UniCredit Leasing Corporation a fost de 242,7 milioane de euro.
Profitul net consolidat al activităţilor de leasing raportat la 2015, calculat în conformitate cu standardele IFRS este de 5,5 milioane de euro, în creştere cu 15% faţă de de 2014.
Datorită noilor tranzacţii încheiate în 2015, portofoliul UniCredit Leasing a crescut cu 11% faţă de 2014, ajungând la finalul anului trecut la 750 milioane de euro.
O evoluţie spectaculoasă a avut-o şi segmentul finanţărilor de bunuri second-hand, care a avut o creştere de 100%, de la 9,7 milioane de euro în 2014 la 19,4 milioane de euro în 2015.
O creştere importantă, de 23%, a înregistrat finanţarea segmentului autovehiculelor, precum şi segmentul autovehicule grele (camioane şi semiremorci) care a crescut cu 31% faţă de 2014. În ceea ce priveşte structura categoriilor de echipamente finanţate, echipamentele agricole deţin o pondere de 26% din totalul valorii echipamentelor, urmate de echipamentele pentru construcţii cu 20%, echipamentele pentru industria FMCG cu 8% şi echipamentele medicale cu 8%.
În 2015 compania şi-a extins portofoliul prin lansarea unor noi produse: finanţarea echipamentelor medicale, produsul de buyback „Phoenix” destinat loializării clienţilor din segmentul auto, finanţarea prin credit a unor proiecte în agricultură (prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală)
Volumele de leasing operaţional au înregistrat o creştere de 30% faţă de anul anterior. UniCredit Leasing Fleet Management oferă soluţii de leasing operaţional pentru sectorul autoturismelor, autovehiculelor uşoare şi grele, IT şi agricultura, având în portofoliu administrarea unei flote de 2.650 de autoturisme. Pentru o mare parte dintre acestea compania oferă şi servicii de management al flotei.
Pe segmentul intermedierii asigurărilor UniCredit Insurance Broker a fost şi în 2015 unul din principalii jucători din piaţa de asigurări, cu o valoare a primelor intermediate de 145 milioane lei.
În 2016 UniCredit Leasing îşi propune să susţină în continuare IMM-urile. Prin prisma expertizei echipei compania a reuşit să atragă fonduri avantajoase pentru această categorie de clienţi – astfel, în 2015 UniCredit Leasing a finalizat alocarea fondurilor obţinute in 2014 de la Banca Europeană de Investiţii în valoare de 50 milioane de euro. UniCredit Leasing îşi propune să ofere produse dedicate companiilor mici şi mijlocii, precum şi marilor corporaţii şi să rămână în aceeaşi zonă de performanţă în ceea ce priveşte rapiditatea şi adaptabilitatea soluţiilor de finanţare pentru fiecare tip de activ. De asemenea, compania va continua procesele de simplificare a fluxurilor şi creşterea digitalizării pentru a răspunde nevoii clienţilor.
“Având în vedere perspectiva economică pozitivă a României, leasingul se poziţionează ca un produs versatil care susţine dezvoltarea afacerilor prin invesţii sustenabile. Atât timp cât încrederea în mediul economic românesc va rămâne constantă, investiţiile vor fi necesare, şi implicit nevoia de surse de finanţare pentru acestea. Estimăm şi pentru acest an o creştere a pieţei de leasing similară anului 2015, de circa 15%. În calitatea noastră de lideri ai pieţei, ne dorim să rămânem în aceeaşi zonă de performanţă şi să contribuim la creşterea satisfacţiei clienţilor noştri. UniCredit Leasing îşi propune ca diferenţiatorul său în piaţă să continue să fie diversitatea domeniilor pentru care pune la dispoziţie soluţii complete de finanţare a activelor: leasing financiar, leasing operaţional, credit şi intermediere în asigurări. Fiecare tranzacţie din industriile diverse în care operăm ne ajută să anticipăm mai bine nevoile clienţilor astfel încât să putem oferi produse flexibile, personalizate în funcţie de specificul fiecărui client. Obiectivul nostru este ca fiecare client să găsească la UniCredit Leasing cea mai bună ofertă, completată de o experienţă excelentă alături de noi, iar pentru a atinge acest obiectiv promitem ca şi în 2016 să lansăm în piaţă produse flexibile şi inovatoare în funcţie de specificul fiecărui sector de activitate”, a declarat Antoaneta Curteanu, CEO UniCredit Leasing.
Profitul net consolidat al activităţilor de leasing raportat la 2015, calculat în conformitate cu standardele IFRS este de 5,5 milioane de euro, în creştere cu 15% faţă de de 2014.
Datorită noilor tranzacţii încheiate în 2015, portofoliul UniCredit Leasing a crescut cu 11% faţă de 2014, ajungând la finalul anului trecut la 750 milioane de euro.
O evoluţie spectaculoasă a avut-o şi segmentul finanţărilor de bunuri second-hand, care a avut o creştere de 100%, de la 9,7 milioane de euro în 2014 la 19,4 milioane de euro în 2015.
O creştere importantă, de 23%, a înregistrat finanţarea segmentului autovehiculelor, precum şi segmentul autovehicule grele (camioane şi semiremorci) care a crescut cu 31% faţă de 2014. În ceea ce priveşte structura categoriilor de echipamente finanţate, echipamentele agricole deţin o pondere de 26% din totalul valorii echipamentelor, urmate de echipamentele pentru construcţii cu 20%, echipamentele pentru industria FMCG cu 8% şi echipamentele medicale cu 8%.
În 2015 compania şi-a extins portofoliul prin lansarea unor noi produse: finanţarea echipamentelor medicale, produsul de buyback „Phoenix” destinat loializării clienţilor din segmentul auto, finanţarea prin credit a unor proiecte în agricultură (prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală)
Volumele de leasing operaţional au înregistrat o creştere de 30% faţă de anul anterior. UniCredit Leasing Fleet Management oferă soluţii de leasing operaţional pentru sectorul autoturismelor, autovehiculelor uşoare şi grele, IT şi agricultura, având în portofoliu administrarea unei flote de 2.650 de autoturisme. Pentru o mare parte dintre acestea compania oferă şi servicii de management al flotei.
Pe segmentul intermedierii asigurărilor UniCredit Insurance Broker a fost şi în 2015 unul din principalii jucători din piaţa de asigurări, cu o valoare a primelor intermediate de 145 milioane lei.
În 2016 UniCredit Leasing îşi propune să susţină în continuare IMM-urile. Prin prisma expertizei echipei compania a reuşit să atragă fonduri avantajoase pentru această categorie de clienţi – astfel, în 2015 UniCredit Leasing a finalizat alocarea fondurilor obţinute in 2014 de la Banca Europeană de Investiţii în valoare de 50 milioane de euro. UniCredit Leasing îşi propune să ofere produse dedicate companiilor mici şi mijlocii, precum şi marilor corporaţii şi să rămână în aceeaşi zonă de performanţă în ceea ce priveşte rapiditatea şi adaptabilitatea soluţiilor de finanţare pentru fiecare tip de activ. De asemenea, compania va continua procesele de simplificare a fluxurilor şi creşterea digitalizării pentru a răspunde nevoii clienţilor.
“Având în vedere perspectiva economică pozitivă a României, leasingul se poziţionează ca un produs versatil care susţine dezvoltarea afacerilor prin invesţii sustenabile. Atât timp cât încrederea în mediul economic românesc va rămâne constantă, investiţiile vor fi necesare, şi implicit nevoia de surse de finanţare pentru acestea. Estimăm şi pentru acest an o creştere a pieţei de leasing similară anului 2015, de circa 15%. În calitatea noastră de lideri ai pieţei, ne dorim să rămânem în aceeaşi zonă de performanţă şi să contribuim la creşterea satisfacţiei clienţilor noştri. UniCredit Leasing îşi propune ca diferenţiatorul său în piaţă să continue să fie diversitatea domeniilor pentru care pune la dispoziţie soluţii complete de finanţare a activelor: leasing financiar, leasing operaţional, credit şi intermediere în asigurări. Fiecare tranzacţie din industriile diverse în care operăm ne ajută să anticipăm mai bine nevoile clienţilor astfel încât să putem oferi produse flexibile, personalizate în funcţie de specificul fiecărui client. Obiectivul nostru este ca fiecare client să găsească la UniCredit Leasing cea mai bună ofertă, completată de o experienţă excelentă alături de noi, iar pentru a atinge acest obiectiv promitem ca şi în 2016 să lansăm în piaţă produse flexibile şi inovatoare în funcţie de specificul fiecărui sector de activitate”, a declarat Antoaneta Curteanu, CEO UniCredit Leasing.
Citeşte mai multe despre:
UniCredit Leasing
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza