Sondajul Schneider Electric arată că eficiența energetică e prioritară pentru locuințe
Îmbunătățirea eficienței energetice în locuințe este cea mai populară inițiativă, potrivit a 86% dintre consumatori, într-un nou sondaj realizat de Schneider Electric. Alte îmbunătățiri ale locuințelor legate de energie s-au clasat, de asemenea, pe poziții de top, securitatea energetică fiind pe locul al doilea (83%), urmată îndeaproape de soluțiile de răcire (79%) și independența energetică (78%).Conform constatărilor acestui sondaj anual, impactul recentei crize energetice globale asupra prețurilor a atras atenția asupra economisirii energiei în rândul proprietarilor de case. 75% dintre respondenți au spus că au redus consumul de energie în timpul iernii 2022-2023, 72% dintre cei care au făcut acest lucru au spus că motivul a fost reducerea costurilor cu energia electrică, în timp ce o treime au făcut-o pentru a reduce emisiile de carbon.
Sondajul, care a chestionat peste 9.000 de consumatori din Australia, Franța, Germania, Spania, Suedia, Regatul Unit și Statele Unite, a întrebat, de asemenea, cum au redus consumatorii consumul de energie în ultimele 12 luni. 45% au spus că au trecut la becuri LED, 24% au spus că au început să măsoare consumul de energie acasă și 16% au instalat un termostat inteligent.
Sondajul din 2023 a constatat că șapte din zece consumatori recunosc importanța sustenabilității și a abordării schimbărilor climatice, iar 81% dintre respondenți au subliniat faptul că este important ca țările să-și îndeplinească angajamentele naționale. Cu toate acestea, peste jumătate au considerat că responsabilitatea reducerii emisiilor revine indivizilor.
În timp ce mai mult de jumătate (55%) dintre consumatori consideră că este important să-și facă casele net zero pe parcursul vieții, 40% au considerat că este puțin probabil ca acest lucru să se întâmple: o creștere de 4 puncte procentuale în comparație cu sondajul din 2021. Costul vieții este principala preocupare a consumatorilor atunci când sunt întrebați despre consecințele unei creșteri a temperaturii globale peste 1,5°C, 86% fiind îngrijorați de facturile mai mari la energie pentru încălzire și răcire.
Consumatorii văd consumul de energie în locuință ca o prioritate, 68% caută să reducă cantitatea de energie pe care o folosesc acasă. Interesul pentru tehnologie care să ajute la monitorizarea și reducerea consumului de energie este mare. Peste 60% dintre cei chestionați doresc să-și urmărească consumul zilnic de energie și 40% văd tehnologia smart home ca pe o modalitate ușoară și accesibilă de a reduce facturile la energie.
În ciuda presiunii financiare continue, proprietarii de locuințe sunt dispuși să investească semnificativ în măsuri de eficiență energetică, cu o cheltuială medie de 1.926 de euro planificată în următoarele 12 luni.
Soluțiile inteligente și sustenabile pentru casă, care ajută la gestionarea mai eficientă a energiei, devin populare. Consumatorii și-au exprimat un interes tot mai mare pentru termostate și monitoare inteligente, popularitatea acestora crescând cu 3 și, respectiv, 4 puncte procentuale, comparativ cu rezultatele sondajului din 2021.
Popularitatea crescută a soluțiilor inteligente pentru locuințe, precum Home Energy Management Solutions de la Schneider Electric - pentru a automatiza și controla producția, stocarea și costurile cu energie din case - schimbă, de asemenea, percepția oamenilor cu privire la atingerea obiectivelor net zero. Cei intervievați care dețin și folosesc deja tehnologie smart home în prezent sunt de două ori mai optimiști în ceea ce privește obținerea de emisii net zero în casele lor, în comparație cu cei care încă nu investesc.
Citeşte mai multe despre:
Schneider Electric
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza