Sistema Italia - modelul italian în România: o prezență istorică ce renaşte
Ambasada Italiei la Bucureşti împreună cu Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior (Agenţia ICE), Camera de Comerţ Italiană pentru România, Confindustria România şi Institutul Italian de Cultură au organizat ieri evenimentul "Sistema Italia - modelul italian în România: o prezenţă istorică ce renaşte", la Reşedinţa Ambasadorului Italiei.Cu ocazia evenimentului au fost prezentate iniţiativele atât pe plan economic cât şi cultural şi social programate pentru următorii ani de “Sistema Italia” în România.
În cadrul evenimentului a fost reiterată prezenţa vastă şi puternică a Italiei în România, Italia fiind din punct de vedere economic cel mai important investitor în România, cu peste 20.000 de firme active. Pe lângă multiplele întreprinderi mici şi mijlocii, în România există şi numeroase grupuri industriale mari, localizate pe întreg teritoriul naţional, active în cele mai variate sectoare, de la energie la infrastructură, de la sectorul bancar şi de asigurare la cel industrial.
Pe plan cultural, Italia este fără îndoială un partener fundamental pentru România, având în vedere colaborarea existentă între universităţi şi centre de cercetare şi interesul puternic demonstrat de publicul român pentru oferta culturală a Italiei.
Conform celor afirmate de Ambasadorul Italiei la Bucureşti, Marco Giungi, “Suntem o prezenţă istorică, puternică, mărturie a unei moşteniri profunde şi a unor legături actuale şi concrete. Cifrele vorbesc de la sine: peste 20.000 de firme italiene în România, 1.300.000 de români în Italia. Sistema Italia înseamnă valorificarea cifrelor în cel mai eficient mod posibil. Dispunem de resursele organizatorice pentru a realiza acest lucru printr-o confruntare mai consecventă cu omologii români şi prin misiuni în teritoriu care să identifice şi să valorifice în mod concret sinergiile unei prezenţe vaste ce reprezintă deja masa critică”.
În vederea susţinerii prezenţei italiene în România există aşadar un “Sistema Italia” care oferă asistenţă antreprenorilor şi cetăţenilor italieni din România, bazându-se pe o prezenţă istorică semnificativă ca cifre şi dimensiuni şi care intenţionează acum să acţioneze într-un mod şi mai unitar, şi mai omogen.
În acest sens, Directorul Agenţiei ICE Bucureşti, Luca Gentile, a afirmat: “Sistema Italia în România dobândeşte azi, atât la nivel instituţional cât şi antreprenorial, un semn distinctiv care îi sporeşte gradul de recunoaştere de către toate firmele italiene pe care an de an Agenţia ICE le ghidează către o piaţă plină de oportunităţi cum este cea românească”.
Preşedintele Camerei de Comerţ Italiene pentru România, Roberto Musneci, a amintit, în schimb cum: “Prezenţa vastă a firmelor italiene şi a bunelor practici dezvoltate de-a lungul anilor necesită un dialog constant între antreprenorii români şi cei italieni ce va fi, cu siguranţă, optimizat prin prisma abordării sinergice reînnoite a Sistema Italia”.
Preşedintele Confindustria România, Mauro Maria Angelini, a subliniat următoarele: “Cu ocazia lansării logo-ului Sistema Italia, Confindustria România confirmă propriul angajament alături de instituţiile italiene de a acţiona sub semnul Sistema Italia cu acelaşi devotament cu care acţionează şi în relaţia cu firmele asociate”.
Directorul Institutului Italian de Cultură din Bucureşti, Ezio Peraro, a amintit următoarele: “Cultura este un bun imaterial, dar indispensabil ca aerul pe care îl respirăm. Este antidotul necesar la stereotipuri, la locurile comune din care se alimentează aşa-numitul qualunquismo sau apatia politică şi socială. Cultura reprezintă înainte de toate cunoaşterea sinelui şi a altora. Cultura reprezintă îndepărtarea prejudecăţilor. Cultura reprezintă setea de a învăţa. Promovarea culturii italiene în România, sarcina noastră instituţională, nu este o formă de colonialism şi nici o încercare de a demonstra o presupusă superioritate. Este, în primul rând, împărtăşirea propriului patrimoniu cultural care se prefigurează sub cele mai variate forme precum artă, muzică, teatru, cinema, modă, dar şi tradiţii populare, valorificare a teritoriului, gastronomie şi enologie.
Obiectivul nostru este acela de a construi punţi între Italia şi România, de a favoriza orice formă de colaborare la nivel literar, ştiinţific, social şi artistic. Învăţarea limbii italiene oferă, de asemenea, cheia de acces la inestimabilul nostru tezaur cultural contribuind în acelaşi timp la o mai mare integrare în casa europeană comună.”
De-a lungul serii a fost prezentată şi candidatura oraşului Milano pentru găzduirea Agenţiei Europene a Medicamentului (EMA).
Evenimentul s-a încheiat cu prezentarea oficială a logo-ului "Sistema Italia” în România.
Citeşte mai multe despre:
Sistema Italia
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza