Saint-Gobain Rigips estimează păstrarea cifrei de afaceri la nivelul anului 2012
În ciuda scăderii constante a pieţei de profil, a creşterii preţurilor materiei prime şi a tendinţei românilor de a se îndrepta spre categorii de produse mai ieftine, Saint-Gobain Construction Products România, din care activitatea Rigips este o parte, estimează pentru 2013 păstrarea cifrei de afaceri la nivelul anului 2012.
Potrivit producătorului de sisteme uscate, ipsosuri şi plafoane, structura cifrei de afaceri este alcătuită din contribuția sistemelor uscate, care reprezintă peste 2/3 din totalul afacerii şi a sistemelor umede, care ocupa restul.
Anual compania investeşte între 1,3 şi 2,3 milioane de euro în eficientizarea proceselor şi în retehnologizarea unităţilor de producţie. În 2012 compania a investit circa 450,000 de euro într-un sistem de colectare, filtrare şi evacuare a apelor din carieră, aproximativ 270,000 de euro într-o unitate pilot de reciclare a deşeurilor de gips-carton, care permite reutilizarea deşeurilor şi reducerea gradului de utilizare a rocii naturale din carieră, iar în 2013 a deschis un nou depozit şi un sediu administrativ la fabrica de ipsos din Turda, o investiție totală de circa 1,3 milioane de euro.
Principalele categorii de clienţi ai companiei sunt reprezentante de constructori şi arhitecţi dar şi de instalatori şi aplicatori, pentru care au fost implementate cursuri practice şi teoretice ţinute în şcoala de la Ploieşti şi demonstraţii practice făcute la nivel naţional, la care au participat peste 2000 de persoane. O altă categorie importantă de clienţi este reprezentată de auditorii energetici, o categorie nouă de profesionişti, pentru care compania a dezvoltat împreună cu activitățile Isover, Weber şi Glass, un program de calcul al eficenţei energetice a clădirilor, care, pe lângă „radiografia” situaţiei existente a unei clădiri/unui proiect dată de calculul menţionat, propune şi soluţii alternative capabile să amelioreze semnificativ statutul termic al proiectului respectiv. Investitorii şi dezvoltatorii unor proiecte imobiliare speciale aparţinând programelor de locuinţe, sănătate, educaţie, turism sau birouri este o altă categorie de clienţi.
Anul acesta compania a lansat prima ediție, deschisă public, a competiţiei Rigips Trophy România – ediția locală a prestigioasei competiții Saint-Gobain Gypsum International Trophy. Inițiată în 1998, competiția internațională se organizează, o dată la fiecare 2 ani, într-o altă capitală europeană, fiind unul din cele mai importante evenimente din industria gipsului. Competiția a fost creată cu scopul recunoașterii și răsplătirii calității și unicității execuției sistemelor uscate (utilizând gips-cartonul) și umede (utilizând ipsosul) de către firmele de construcții, trofeul promovând excelența și inovația în folosirea produselor pe bază de gips și a sistemelor aferente. Totodată, trofeul stimulează crearea de soluții noi, care răspund provocărilor momentului: eficiența energetică, protecţia mediului înconjurător, dezvoltarea durabilă.
Piaţa de profil înregistrează scăderi şi în 2013, în contextul scăderii continue a sectorului construcţiilor, a creşterii costurilor de producţie, dar şi a orientării clienţilor către produsele cu preţuri mici. De asemenea, necunoaşterea standardelor de proiectare şi construcţie, absenţa unui sistem de control serios şi o piaţa a muncii care nu oferă suficient personal calificat sunt factori care împiedică o progresie mai dinamică a pieţei de profil.
Deşi nu există date provenite dintr-o monitorizare oficiala a acesteia, compania estimează că piaţa de gips-carton din România va atinge în 2013 o valoare de circa 88 - 90 milioane de euro, cu volume previzionate cu mult sub valoarea de 40 de milioane m².
Anual compania investeşte între 1,3 şi 2,3 milioane de euro în eficientizarea proceselor şi în retehnologizarea unităţilor de producţie. În 2012 compania a investit circa 450,000 de euro într-un sistem de colectare, filtrare şi evacuare a apelor din carieră, aproximativ 270,000 de euro într-o unitate pilot de reciclare a deşeurilor de gips-carton, care permite reutilizarea deşeurilor şi reducerea gradului de utilizare a rocii naturale din carieră, iar în 2013 a deschis un nou depozit şi un sediu administrativ la fabrica de ipsos din Turda, o investiție totală de circa 1,3 milioane de euro.
Principalele categorii de clienţi ai companiei sunt reprezentante de constructori şi arhitecţi dar şi de instalatori şi aplicatori, pentru care au fost implementate cursuri practice şi teoretice ţinute în şcoala de la Ploieşti şi demonstraţii practice făcute la nivel naţional, la care au participat peste 2000 de persoane. O altă categorie importantă de clienţi este reprezentată de auditorii energetici, o categorie nouă de profesionişti, pentru care compania a dezvoltat împreună cu activitățile Isover, Weber şi Glass, un program de calcul al eficenţei energetice a clădirilor, care, pe lângă „radiografia” situaţiei existente a unei clădiri/unui proiect dată de calculul menţionat, propune şi soluţii alternative capabile să amelioreze semnificativ statutul termic al proiectului respectiv. Investitorii şi dezvoltatorii unor proiecte imobiliare speciale aparţinând programelor de locuinţe, sănătate, educaţie, turism sau birouri este o altă categorie de clienţi.
Anul acesta compania a lansat prima ediție, deschisă public, a competiţiei Rigips Trophy România – ediția locală a prestigioasei competiții Saint-Gobain Gypsum International Trophy. Inițiată în 1998, competiția internațională se organizează, o dată la fiecare 2 ani, într-o altă capitală europeană, fiind unul din cele mai importante evenimente din industria gipsului. Competiția a fost creată cu scopul recunoașterii și răsplătirii calității și unicității execuției sistemelor uscate (utilizând gips-cartonul) și umede (utilizând ipsosul) de către firmele de construcții, trofeul promovând excelența și inovația în folosirea produselor pe bază de gips și a sistemelor aferente. Totodată, trofeul stimulează crearea de soluții noi, care răspund provocărilor momentului: eficiența energetică, protecţia mediului înconjurător, dezvoltarea durabilă.
Piaţa de profil înregistrează scăderi şi în 2013, în contextul scăderii continue a sectorului construcţiilor, a creşterii costurilor de producţie, dar şi a orientării clienţilor către produsele cu preţuri mici. De asemenea, necunoaşterea standardelor de proiectare şi construcţie, absenţa unui sistem de control serios şi o piaţa a muncii care nu oferă suficient personal calificat sunt factori care împiedică o progresie mai dinamică a pieţei de profil.
Deşi nu există date provenite dintr-o monitorizare oficiala a acesteia, compania estimează că piaţa de gips-carton din România va atinge în 2013 o valoare de circa 88 - 90 milioane de euro, cu volume previzionate cu mult sub valoarea de 40 de milioane m².
Citeşte mai multe despre:
Saint-Gobain Rigips
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza