Retailerii globali privesc spre noul comerț digital
În prezent sunt 2.9 miliarde de utilizatori de Internet în întreaga lume. Deși este un număr impresionant, companiile și autorităţile au ocazia să se dezvolte în această direcție, aducând în mediul online restul de 60% din populația globală. Reușita în susținerea acestor consumatori va depinde de cunoașterea țărilor aflate în topul creşterii digitale.
Pentru a permite companiilor și autorităţilor să înțeleagă dinamicul peisaj digital global, a dezvălui modele și a oferi informații despre utilizatorii de Internet actuali și viitori, MasterCard și Școala Fletcher din Universitatea Tufts au colaborat pentru crearea Digital Evolution Index. Potrivit clasamentului, Singapore, Suedia și Hong Kong ocupă primele trei locuri pe lista celor mai pregătite țări pentru a întâmpina următorul miliard de utilizatori de Internet, mulțumită economiilor digitale avansate, dar aflate încă în creștere. Marea Britanie și Elveția completează lista primelor cinci, în timp ce Statele Unite ocupă cel de-al șaselea loc dintre cele 50 de țări evaluate. China, Malaysia și Thailanda au ocupat primele trei locuri în topul economiilor digitale care evoluează cel mai rapid, ca rezultat al creșterii accelerate a populației utilizatoare de Internet și smartphone-uri.
“Modul în care oamenii folosesc mediul digital se schimbă repede, iar noi trebuie să ascultăm și să observăm ca să înțelegem cu adevărat oportunitățile și să le facem relevante pentru ei în locurile în care se află”, a declarat Ann Cairns, Președinte International Markets, MasterCard. “Este clar că inovația acționează la viteze diferite în jurul lumii, dar oportunitatea din fața noastră se referă la modalitatea în care gestionăm implicarea în lumile online și offline și consolidăm încrederea între utilizator, serviciu și mecanismul de plată.”
Studiul a identificat patru mecanisme declanșatoare interdependente – oferta, cererea, instituțiile și inovația – care determină evoluția digitală a fiecărei țări și pot servi ca puncte strategice de evaluare a dezvoltării viitoare.
“Există puține cunoștințe despre trecutul și prezentul digital al Vestului care să ne ofere informații despre prezentul și viitorul digital al Restului”, a declarat cercetătorul principal Bhaskar Chakravorti, Partener Senior, Decan Afaceri Internaționale și Finanțe la Școala Fletcher. “Dezvoltarea și direcţia țărilor de-a lungul timpului rezultă din interacțiunea acestor elemente sistemice. În experiența Vestului, cei patru factori declanșatori sunt mai strans conectați. În cazul piețelor emergente – unde se află următorul miliard de consumatori electronici – unii dintre acești factori se mișcă mai repede decât ceilalți; traiectoria nu este liniară și poți sfârși prin a avea surprize precum Alibaba în China, Flipkart în India sau M-Pesa în Kenya. Mai exact, înțelegerea instituțiilor și a inovațiilor din aceste părți ale lumii este esențială pentru a ști unde va fi următoarea etapă în evoluția digitală a lumii.”
În timp ce piețele dezvoltate domină primele locuri, un peisaj diferit se evidențiază atunci când evaluăm viteza cu care digitalul este adoptat. Studiul a analizat evoluția fiecărei piețe din 2008 până în 2013, pentru a înțelege punctele de referință ale țării, a urmări progresul și a identifica domeniile care necesită îmbunătățire. Țările au fost împărțite în patru zone de traiectorie:
• Break Out – Aceste țări au în prezent un nivel scăzut al pregătirii, dar evoluează rapid. India, China, Brazilia, Vietnam și insulele Filipineze sunt câteva exemple. Dacă rata de evoluție se menține, aceste țări vor deveni economii digitale puternice, dar clasamentul arată că următoarea fază a creșterii poate fi mai greu de obținut.
• Stall Out – Deși în trecut au avut creșteri puternice, aceste țări (cea mai mare parte a Europei de Vest și de Nord, Australia și Japonia) au atins etapa maturității. Inovația și căutarea de piețe dincolo de granițele proprii vor fi critice pentru continuarea creșterii.
• Stand Out – Aceste țări, precum Singapore, Hong Kong și Statele Unite au continuat să mențină un nivel înalt al tranzacțiilor digitale, susținute de infrastructura de ultimă oră și consumatorii interni sofisticați. Pentru a rămâne piețe Stand Out, trebuie să continue să accelereze inovațiile.
• Watch Out – Aceste țări se confruntă cu provocări, dar cu o populație de totală de 2.5 miliarde de oameni, ele reprezintă oportunități importante pentru investiții. Indonezia, Rusia, Nigeria, Egipt și Kenya sunt astfel de exemple.
“Modul în care oamenii folosesc mediul digital se schimbă repede, iar noi trebuie să ascultăm și să observăm ca să înțelegem cu adevărat oportunitățile și să le facem relevante pentru ei în locurile în care se află”, a declarat Ann Cairns, Președinte International Markets, MasterCard. “Este clar că inovația acționează la viteze diferite în jurul lumii, dar oportunitatea din fața noastră se referă la modalitatea în care gestionăm implicarea în lumile online și offline și consolidăm încrederea între utilizator, serviciu și mecanismul de plată.”
Studiul a identificat patru mecanisme declanșatoare interdependente – oferta, cererea, instituțiile și inovația – care determină evoluția digitală a fiecărei țări și pot servi ca puncte strategice de evaluare a dezvoltării viitoare.
“Există puține cunoștințe despre trecutul și prezentul digital al Vestului care să ne ofere informații despre prezentul și viitorul digital al Restului”, a declarat cercetătorul principal Bhaskar Chakravorti, Partener Senior, Decan Afaceri Internaționale și Finanțe la Școala Fletcher. “Dezvoltarea și direcţia țărilor de-a lungul timpului rezultă din interacțiunea acestor elemente sistemice. În experiența Vestului, cei patru factori declanșatori sunt mai strans conectați. În cazul piețelor emergente – unde se află următorul miliard de consumatori electronici – unii dintre acești factori se mișcă mai repede decât ceilalți; traiectoria nu este liniară și poți sfârși prin a avea surprize precum Alibaba în China, Flipkart în India sau M-Pesa în Kenya. Mai exact, înțelegerea instituțiilor și a inovațiilor din aceste părți ale lumii este esențială pentru a ști unde va fi următoarea etapă în evoluția digitală a lumii.”
În timp ce piețele dezvoltate domină primele locuri, un peisaj diferit se evidențiază atunci când evaluăm viteza cu care digitalul este adoptat. Studiul a analizat evoluția fiecărei piețe din 2008 până în 2013, pentru a înțelege punctele de referință ale țării, a urmări progresul și a identifica domeniile care necesită îmbunătățire. Țările au fost împărțite în patru zone de traiectorie:
• Break Out – Aceste țări au în prezent un nivel scăzut al pregătirii, dar evoluează rapid. India, China, Brazilia, Vietnam și insulele Filipineze sunt câteva exemple. Dacă rata de evoluție se menține, aceste țări vor deveni economii digitale puternice, dar clasamentul arată că următoarea fază a creșterii poate fi mai greu de obținut.
• Stall Out – Deși în trecut au avut creșteri puternice, aceste țări (cea mai mare parte a Europei de Vest și de Nord, Australia și Japonia) au atins etapa maturității. Inovația și căutarea de piețe dincolo de granițele proprii vor fi critice pentru continuarea creșterii.
• Stand Out – Aceste țări, precum Singapore, Hong Kong și Statele Unite au continuat să mențină un nivel înalt al tranzacțiilor digitale, susținute de infrastructura de ultimă oră și consumatorii interni sofisticați. Pentru a rămâne piețe Stand Out, trebuie să continue să accelereze inovațiile.
• Watch Out – Aceste țări se confruntă cu provocări, dar cu o populație de totală de 2.5 miliarde de oameni, ele reprezintă oportunități importante pentru investiții. Indonezia, Rusia, Nigeria, Egipt și Kenya sunt astfel de exemple.
Citeşte mai multe despre:
MasterCard
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza