Links Sitemap Business Linker Sitemap

Raiffeisen Bank România raportează rezultate financiare pozitive și capitalizare solidă în 2022

496 afisari
Raiffeisen Bank a înregistrat anul trecut active totale de peste 60 de miliarde lei, crescând cu 5%, an la an, soldul de credite nete al băncii a ajuns la 39,5 miliarde de lei, cu 22% mai mult față de finalul anului 2021, iar depozitele clienților au ajuns la aproape 50 de miliarde de lei în 2022, similar cu nivelul din 2021. Venitul total al băncii a înregistrat o creștere de 22% în 2022 față de 2021, atingând nivelul de 3,2 miliarde de lei, iar profitul net înregistrat pentru 2022 a fost de 1,2 miliarde de lei, cu 56% mai mare față de anul anterior. Cheltuielile operaționale ale băncii au ajuns la aproximativ 1,5 miliarde de lei, crescând cu 14%, an la an.
Banca a mai precizat că costul cu provizioanele a depășit nivelul aferent anului 2021 cu 31%, ca urmare a unei abordări prudente înntr-un context economic marcat de incertitudini. 

“Rezultatele foarte bune înregistrate de Raiffeisen Bank în 2022 ne dovedesc că suntem pregătiți să ne continuăm dezvoltarea, indiferent care va fi contextul economic pe care îl vom parcurge în anii următori. Cred cu tărie că dacă angajații băncii se simt bine și sunt multumiți, noi ca organizație putem oferi clienților cea mai bună expertiză financiară și soluții digitale de top. De aceea am integrat filozofia <people come first>, în activitatea  noastră de zi cu zi, cu rezultate vizibile în indicatorii măsurați: satisfacția angajaților a crescut de la 76% în 2021 la 80% în 2022, iar NPS (Net Promoter Score) a înregistrat o creștere semnificativă, de la 71% la 80%. Anul 2022 s-a încheiat cu rezultate financiare bune, cu o rată de adecvare a capitalului mult peste minimum impus de BNR și cu o poziție de lichiditate solidă. ” a spus Zdenek Romanek, președinte&CEO Raiffeisen Bank.

Romanek a adăugat: "Raiffeisen Bank avea peste 4900 de angajați la sfârșitul anului 2022, cu 300 mai mulți decât în anul precedent. Această creștere provine în special din aria IT sau din zone legate direct de nevoile clienților - Call-Center, Centrul Operațional Brașov etc. Bugetele de creșteri salariale s-au dublat anul trecut, iar în 2023 bugetul alocat angajaților noștri va continua să crească, pentru a susține retenția colegilor bine pregătiți, dar și programele destinate dezvoltării profesionale a acestora. De altfel, Raiffeisen Bank este recunoscută în piața bancară ca o adevărată școală de banking."

"În 2022 am colectat peste 300.000 de opinii de la clienții noștri care ne ajută să ne îmbunătățim permanent serviciile și produsele. “Concentrarea pe întelegerea nevoilor clienților a dus la creșterea semnificativă a NPS. Am făcut și o să facem schimbări în cadrul organizației, cu un singur scop: să le facem clienților ziua mai ușoară și afacerile mai profitabile.” a mai spus Zdenek Romanek.

Raiffeisen Bank finanțează susținut și sustenabil economia românească
Soldul de credite al Raiffeisen Bank a crescut puternic, cu 22%, în 2022 față de anul precedent, ca rezultat al intensificării activității de creditare pentru toate segmentele de clienți. Pentru clienții corporații banca a înregistrat un avans considerabil pe întreg parcursul anului 2022, soldul de credite s-a consolidat cu 44%, an la an. Contextul economic dominat de inflație ridicată a condus la un necesar mai mare de capital circulant pentru companiile din România. Soldul de credite IMM a crescut cu 17% în 2022 față de 2021, o contribuție notabilă fiind adusă și de schemele de garantare guvernamentale, în special programul IMM Invest. Astfel, în 2022 Raiffeisen Bank a acordat în cadrul programelor IMM Invest 2.333 de credite pentru peste 2.000 clienți din domenii de activitate foarte diverse, cu valoare aprobată de 592 milioane de euro.

Parteneriat responsabil cu clienții persoane fizice
Un trend ascendent s-a înregistrat în 2022 și pentru stocul de credite aferent persoanelor fizice, care a avansat cu 7%, cu o contribuție echilibrată atât a creditelor de nevoi personale cât și a celor ipotecare. Banca a precizat că majoritatea creditelor acordate de bancă persoanelor fizice sunt cu rată de dobândă fixă, protejând astfel clienții de potențiale șocuri provocate de evoluția dobânzilor din piață. Peste 60% dintre clienții PF beneficiază de dobândă fixă pentru o perioadă determinată de timp. Creditele din categoria Green Mortgage (clădiri clasa energetică A) au ajuns să reprezinte peste 50% din volumul creditelor imobiliare acordate de bancă. În plus, Raiffeien Bank vine în întâmpinarea clienților cu facilitatea “Vacanța 3 Rate”, pe care clienții care traversează o perioadă mai dificilă, o pot accesa simplu și fără costuri. Totodată, pe întreaga perioadă a creditului clienții pot beneficia de un pachet avantajos de asigurare de viață, “Protect”. Numărul de asigurări de viață "Protect” încheiate în cursul anului 2022 a fost mai mult decât dublu, comparativ cu 2021.

Banca a încheiat anul 2022 cu o creștere a numărului de clienți activi digital. Aproximativ 1.250.000 de clienți persoane fizice utilizează lunar aplicațiile de mobile/internet banking. În medie, un client se loghează de aproximativ 22 de ori într-o lună. De asemenea 2022 a însemnat lansarea unor funcționalități noi în Smart Mobile: flux mai scurt pentru obținerea unui credit de consum (Flexicredit) preaprobat, Plăți Instant și SavingBox. Pe parcursul anului 2022, clienții PF au început peste 25.000 de planuri de economisire, investiții sau de pensii, făcând un prim pas către îndeplinirea obiectivelor lor pe termen mediu sau lung.

În 2022, numărul tranzacțiilor online efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank a crescut cu 36%, față de anul 2021, iar numărul plăților cu telefonul sau ceasul a crescut cu 87%. Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 570.000 de carduri.a
Citeşte mai multe despre: Raiffeisen Bank

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza