Raiffeisen Bank Romania inregistreaza un profit net de 48 de milioane euro in primul semestru
Raiffeisen Bank a realizat un profit net de 48 milioane euro in primele sase luni ale lui 2015 fata de 45 milioane euro, cat inregistra in iunie 2014, reprezentand o crestere de 6%. Valoarea totala a activelor Raiffeisen Bank a ajuns la 6,48 miliarde euro, in crestere cu 9% fata de cele 5,94 miliarde euro cat erau la finele lui iunie 2014.
Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, volumul total al creditelor a crescut cu 8%, pana la 4,14 miliarde euro, insa merita mentionata tranzactia cu o companie din grup in urma careia a fost preluat un portofoliu de aproximativ 240 milioane euro credite acordate persoanelor fizice. Cresterea organica (+2% fata de mijlocul anului trecut) a provenit in principal din creditarea persoanelor fizice (aproximativ 225 milioane euro credite de consum si peste 1.100 credite Prima Casa) si din credite noi acordate segmentului IMM, care au beneficiat si de programele de garantare din liniile EIF-JEREMIE (peste 410 credite noi de acest tip in prima jumatate a anului). O evolutie similara au inregistrat si depozitele (+8%), ajungand la 4,67 miliarde euro. Raportul credite/depozite este in prezent de 89% (constant fata de iunie 2014). "Ma bucur ca strategia noastra pe termen lung isi arata roadele si se reflecta in rezultate bune an de an. Raiffeisen Bank anunta astazi un profit net de 48 milioane de euro pentru primele sase luni, confirmand inca o data ca urmam o strategie clara si pe termen lung - investim constant in relatia cu clientii, in angajatii nostri, in tehnologie si in inovatie. Ne-am propus, am reusit si vom continua sa fim o organizatie responsabila prin tot ceea ce facem in fiecare zi”, a spus Steven van Groningen, Presedinte & CEO Raiffeisen Bank.
Banca a indicat ca cheltuielile nete cu provizioanele au scazut la 32 milioane euro comparativ cu primul semestru al lui 2014, cand erau 40 milioane de euro. S-a confirmat imbunatatirea semnificativa a indicatorilor de risc aferenti persoanelor fizice, observata si de-a lungul anului precedent, iar in 2015 acelasi trend pozitiv se poate observa si la clientii IMM si companii mari si medii. Implementarea unei strategii prudente de risc isi arata rezultatele in evolutia ratei creditelor neperformante, care a inregistrat o scadere consistenta, pana la 7,2%, fata de 8,2% cat era in iunie 2014.
Banca a mai precizat ca din cauza conditiilor de piata (evolutia ratelor de dobanda) veniturile bancii au scazut cu 2% fata de iunie 2014, ajungand la 215 milioane de euro. Ca rezultat al masurilor luate de banca pentru cresterea eficientei si pentru diversificarea surselor de venituri, raportul cost/venituri a scazut usor la 58,5% fata de 58,7%, cat era la jumatatea lui 2014. O tendinta imbucuratoare si confirmata de prima jumatate a anului 2015 este aceea ca tot mai multi clienti folosesc canalele electronice (peste 100.000 de utilizatori Smart Mobile si Raiffeisen Online) pentru a face operatiuni – cu efecte deopotriva in eficientizarea activitatii si in satisfactia clientilor.
Raiffeisen Bank deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 100.000 IMM-uri si 7.800 de companii. La mijlocul anului 2015, reteaua Raiffeisen Bank numara 513 de unitati (fata de 528 in iunie 2014), peste 1.100 de ATM-uri si aproximativ 13.400 de EPOS-uri.
Banca avea la mijlocul acestui an 5.349 angajati, fata de 5.478 in 30 iunie 2014.
Banca a indicat ca cheltuielile nete cu provizioanele au scazut la 32 milioane euro comparativ cu primul semestru al lui 2014, cand erau 40 milioane de euro. S-a confirmat imbunatatirea semnificativa a indicatorilor de risc aferenti persoanelor fizice, observata si de-a lungul anului precedent, iar in 2015 acelasi trend pozitiv se poate observa si la clientii IMM si companii mari si medii. Implementarea unei strategii prudente de risc isi arata rezultatele in evolutia ratei creditelor neperformante, care a inregistrat o scadere consistenta, pana la 7,2%, fata de 8,2% cat era in iunie 2014.
Banca a mai precizat ca din cauza conditiilor de piata (evolutia ratelor de dobanda) veniturile bancii au scazut cu 2% fata de iunie 2014, ajungand la 215 milioane de euro. Ca rezultat al masurilor luate de banca pentru cresterea eficientei si pentru diversificarea surselor de venituri, raportul cost/venituri a scazut usor la 58,5% fata de 58,7%, cat era la jumatatea lui 2014. O tendinta imbucuratoare si confirmata de prima jumatate a anului 2015 este aceea ca tot mai multi clienti folosesc canalele electronice (peste 100.000 de utilizatori Smart Mobile si Raiffeisen Online) pentru a face operatiuni – cu efecte deopotriva in eficientizarea activitatii si in satisfactia clientilor.
Raiffeisen Bank deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 100.000 IMM-uri si 7.800 de companii. La mijlocul anului 2015, reteaua Raiffeisen Bank numara 513 de unitati (fata de 528 in iunie 2014), peste 1.100 de ATM-uri si aproximativ 13.400 de EPOS-uri.
Banca avea la mijlocul acestui an 5.349 angajati, fata de 5.478 in 30 iunie 2014.
Citeşte mai multe despre:
Raiffeisen Bank
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza