Links Sitemap Business Linker Sitemap

Raiffeisen Bank anunță un profit net de 198 de milioane de lei în primul trimestru al anului 2021

474 afisari
Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al anului 2021 cu o performanță financiară bună obțînând un profit net de 198 milioane de lei, cu 41% mai mare față de T1 2020 pe fondul unui nivel considerabil mai mic al costului riscului. Această evoluție pozitivă se datorează politicii de risc prudente, performanței bune a portofoliului de credite, susținută de implementarea cu succes a măsurilor de susținere a clienților (atât măsurile proprii, cum a fost opțiunea băncii de amânare la plata pentru trei rate, cât și a celor guvernamentale), precum și îmbunătățirii perspectivei macroeconomice.
Activele totale ale băncii au crescut la 52,2 miliarde lei, cu 9%, an la an;
Depozitele clienților au ajuns la 43,7 miliarde de lei în T1 2021, o creștere de 9% comparativ cu T1 2020;  
Portofoliul de credite al băncii a depășit 30 de miliarde de lei, cu 4% mai mult față de finalul lunii martie 2020;

"Suntem mulțumiți de rezultatul nostru din primele trei luni ale anului 2021, într-o perioada în care am continuat să fim preocupați de siguranță clienților, partenerilor și angajaților, însă în egală măsură ne-am concentrat eforturile pentru sprijinirea relansării economice, prin oferirea de soluțîi financiare potrivite nevoilor clienților și economiei reale. Datorită măsurilor luate, moratorii publice și private și a prelungirii lor am reușit menținerea profilul de risc la niveluri sănătoase și ne-am bucurat să observăm cum clienții noștri au depășit cu bine această perioada dificilă. Portofoliul de credite al băncii a crescut cu 4% comparativ cu T1 2020, cu un vârf de creștere de 15% al portofoliului de credite IMM, în mare măsură datorită implicării noastre puternice în programul IMM Invest”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

La  T1 2021, activele totale au ajuns la 52,2 miliarde de lei (creștere de 9%, an la an), dar veniturile băncii au scăzut cu 4% față de T1 2020, în ciuda creșterii creditelor nete, fiind afectate în primul rând de ratele de dobânda în scădere și de veniturile din comisoane reduse cu 8%, în condițiile în care economia locală nu s-a refăcut complet după perioada pandemică. Evoluția veniturilor băncii a fost influențată și de eforturile constante de a oferi clienților servicii tranzacționale convenabile că preț și calitate, cum sunt pachetele de cont curent, cu numeroase tranzacțîi gratuite, dar și migrarea operațiunilor din agenții pe mașini multifuncționale și canale electronice, cu cost mic pentru clienți.
Cheltuielile operaționale au scăzut ușor cu 2%, față de T1 anul anterior, în special pe fondul unor costuri semnificativ mai mari înregistrate în martie 2020, în prima faza a pandemiei, menite să acopere nevoia de materiale igienico-sanitare și echipamente de protecție pentru crearea unui mediu sigur de desfășurare a activitățîi pentru angajații și clienții noștri. 

Criză sanitară a adus un comportament mai prudent, orientat spre amânarea cheltuielilor și o înclinație spre economisire din partea clienților, astfel încât depozitele au înregistrat o creștere cu 9% în martie 2021, comparativ cu martie 2020.

Finanțarea și programele dedicate companiilor mari și medii, dar și IMM-urilor continuă în ritm susținut 

În primul trimestru din 2021, soldul total al creditelor aprobate pentru corporațîi mari și medii a depășit valoarea înregistrată în primul trimestru al anului trecut (începutul pandemiei), banca continuându-și strategia de a susține eforturile clienților de adaptare la noile realități economice. În plus, Raiffeisen Bank e alături de clienții săi prin programe garantate de stat (de ex. Programul de susținere a companiilor mari cu garanții de la EximBank), o componentă importantă în activitatea de creditare având-o și finanțarea investițiilor sustenabile, cu componentă de reducere a amprentei de CO2.

La sfârșitul primului trimestru, soldul creditelor nete acordate IMM-urilor de Raiffeisen Bank a crescut cu 15% față de T1 2020, în timp ce numărul clienților cu care avem o relație de creditare a trecut pragul de 14.000. Banca a lansat în februarie 2021 a patra ediție a programului Factory by Raiffeisen (dedicat startup-urilor românești), cu o componentă educațională -Startup Studio. Întregul parcurs de învățare pentru antreprenori se desfășoară sub îndrumarea unor consultanți valoroși de business, care începând cu 15 mai vor împărtăși participanților rețete de succes pentru atragerea de clienți și investitori. Raiffeisen Bank continuă tradiția de a sprijini fermierii prin programul de finanțare a subvențiilor de la Agenția de Plăti și Intervenție în Agricultua (APIA) aferente campaniei agricole 2021.

Criză sanitară accelerează inovația și digitalizarea

"Pentru noi contează foarte mult feedback-ul clienților pe care îl colectăm printr-o platforma foarte performanță – PULS. Datele strânse de la clienți ne arată că toate eforturile băncii din ultimul an au fost apreciate, Raiffeisen Bank continuând să fie recomandată de către clienți datorită produselor oferite și a digitalizarii serviciilor sale. În primul trimestru al acestui an scorul general de recomandare al băncii a înregistrat o creștere de 10% (comparativ cu T1 2020), rămânând la nivelul maxim atins și în ultimul trimestru din 2020”, a adăugat Steven van Groningen.

La finalul lunii martie 2021, numărul clienților digitali activi a ajuns la aproape 900.000. Astfel, 43% dintre cliențîi persoane fizice ai băncii erau activi digital, față de 34% în martie 2020. Tranzacțiile efectuate prin aplicațiile de mobile și internet banking au crescut cu 63% în T1 2021, față de perioada similară a anului trecut.

În 2021, 75.000 de clienți, în medie, în fiecare luna au început să folosească serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank, față de 54.000 lunar, la începutul lui 2020. Smart Hour este una dintre cele mai utilizate opțiuni digitale. Cu Smart Hour, de luni până vineri, în intervalul 10:00–11:00 cliențîi Raiffeisen Bank pot schimbă euro în lei și invers, la cursul BNR, direct din aplicația de mobile banking. Numărul mediu lunar de schimburi valutare lei-euro și euro-lei efectuate de clienți în Smart Hour a crescut cu 83% la începutul anului 2021, față de perioada similară a anului trecut. Plățile efectuate de persoanele fizice cu cardul de debit la POS au crescut cu aproximativ 40%, atât că valoare, cât și că volum (T1 2021 față de T1 2020. Tranzacțiile cu cardul de debit utilizate pentru comertul electronic au crescut cu 50%, din punct de vedere valoare și volum, față de T1 2020. Clienții Raiffeisen Bank pot plăti cu telefonul, cu RaiPay pe Android și Apple Pay pe iOS. De asemenea, este disponibilă și plata prin Garmin Pay, pe ceasurile Garmin. Plățile cu telefonul mobil, ceasul sau cardurile băncii au crescut cu 90% în T1 2021, față de T1 2020.

Raiffeisen Bank continuă să fie lider pe piață cardurilor de credit din România la finalul lunii martie 2021, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Plățile cu cardurile de cumpărături în luna martie 2021 au crescut cu 26% față de luna martie 2020, iar pe ansamblu, în T1 2021 au fost cu 12% mai mari față de perioada similară din 2020.

Împreună cu grupul mama RBI, Raiffeisen Bank își asumă un rol esențial în procesul de tranziție la o economie verde. Banca urmărește să genereze impact pozitiv, atât prin modul în care operează, cât și prin proiectele pe care alege să le finanțeze. Raiffeisen Bank a început anul 2021 cu definirea direcțiilor cheie pe care le va urmă în strategia să de sustenabilitate și anume: de bancher responsabil (urmărește finanțarea de proiecte sustenabile și sănătoase din perspectiva impactului ecologic și social), de partener corect pentru angajațîi și colaboratorii săi și de cetățean corporativ implicat în problemele societății.

Raiffeisen Bank România are peste 20 de ani de activitate pe piață bancară din România și aproximativ 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.800 de angajați, 329 de agențîi în toată țară, 722 de ATM-uri, 393 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 24.300 de POS-uri.


S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza