Links Sitemap Business Linker Sitemap

Profit net de 779 milioane de lei pentru Raiffeisen Bank în 2019

178 afisari
La finalul anului 2019, profitul net al Raiffeisen Bank a fost de 779 milioane de lei, după ce în 2018 banca atingea cel mai mare profit net al sau, de 881 milioane de lei. Scăderea profitului a fost influențată de introducerea taxei pe activele bancare, urmată de o ușoară încetinire a activității economice, în prima parte a anului trecut, dar și de evenimente nerecurente: schimbările metodologice de provizionare a riscului de credit, provizioane făcute de banca pentru litigii și reglementări, dar și provizionarea participației în subsidiară Aedificium Banca pentru Locuințe.
Portofoliul de credite nete al băncii a depășit 27 miliarde lei la finalul anului 2019, cu 6% mai mult față de 2018; Depozitele clienților au atins valoarea de aproape 36 de miliarde lei în 2019, în creștere cu 8%, comparativ cu finalul anului 2018; Veniturile operaționale au avansat cu 5%, până la 2,64 miliarde lei (an la an); Rată creditelor neperformante a rămas stabilă față de anul precedent, la un nivel confortabil de 4,1%;  Banca a ajuns la active totale de 42,9 miliarde lei la finalul anului 2019, o creștere de 7%, față de aceeași perioada a anului 2018;  Profitul net de 779 milioane lei, a scăzut cu 11% la finalul lui 2019, față de aceeași perioada din 2018;

"După cum știm deja, 2019 a fost un an destul de complicat economic și legislativ, care a debutat cu intrarea în vigoare a OUG 114, ordonanță impusă fără nicio analiză de impact sau fără o preocupare reală pentru evoluția economiei românești, iar anul l-am încheiat cu instabilitate politică și schimbări de guvern. În condițiile în care mediul în care activăm este permanent în schimbare și cu evoluții incerte, faptul că ne dezvoltăm continuu și echilibrat ne confirmă, încă o dată, că suntem o organizație puternică și responsabilă”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Activele totale ale Raiffeisen Bank au ajuns la 42,9 miliarde lei la finalul anului 2019, o creștere de 7%, an la an, iar veniturile băncii au avansat în 2019 cu 5%, până la 2,64  miliarde de lei. Creditele nete au crescut cu 6% în 2019, în pofida unei influențe negative generate de scăderea volumelor de tranzacții reverse-repo cu entități financiare non-bancare. Dacă excludem acest impact, soldul de credite a înregistrat o creștere de 11%, toate segmentele de clienți având evoluții pozitive. 

„Avem o creștere echilibrată pe toate segmentele de clienți și pentru majoritatea produselor din portofoliul nostru. Rezultate notabile am înregistrat în evoluția creditelor de investiții către clienții corporații (+22%) și IMM (+13%), în timp ce pe segmentul persoanelor fizice avem 10% creștere în credite nete. Creditele ipotecare au avansat anul trecut cu 13%, comparativ cu anul anterior, iar cererea de credite de nevoi personale a fost mare (+7%), fiind susținută de creșterea semnificativă a salariilor în economia locală. În același timp, resursele atrase de la clienți au avut o evoluție excelență, iar depozitele clienților au crescut cu 8%, până la 35,8 miliarde de lei. În contextul pandemiei de COVID-19, la dată la care publicăm aceste rezultate pentru anul 2019, pe fondul revizuirii în scădere a perspectivelor de evoluție economică cel puțîn pe termen scurt, suntem mulțumiți că poziția financiară și capitalizarea băncii sunt la niveluri extrem de solide”, a spus Steven van Groningen

Rată creditelor neperformante a rămas stabilă față de 2018, la 4,1%. Deși profilul de risc al portofoliului de credite s-a îmbunătățit, iar clienții noștri au fost foarte disciplinați în plata ratelor, unele modificări în metodologia de provizionare au condus la un cost cu provizioanele la niveluri comparabile cu cele din anul precedent, 170 milioane de lei.

Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut cu 6%, an la an, ajungând la 1,35 miliarde de lei. Principalele zone de presiune asupra costurilor băncii vin din investițiile în digitalizarea băncii, din dezvoltatea capabilităților tehnologice, din creșterea costului cu salariile angajaților, dar și din cerințele regulatorii, mai precis a contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare.

Procesul de digitalizare duce la schimbări profunde în banca

2019 a fost un an marcat de mai multe lansări de soluții digitale și de beneficii adăugate în oferta noastră, pentru simplificarea experienței clienților noștri: Flexicredit 100% online, noile aplicații Smart Mobile și Raiffeisen Online, retrageri gratuite de la orice ATM al băncilor din România în Pachetul ZERO Simplu, lansarea aplicațiilor de plata cu telefonul sau ceasul (RaiPay, Apple Pay, Garmin Pay), Smart Hour în nouă aplicație Smart Mobile, care permite schimbul valutar lei-euro la curs BNR, dar și o oferta specială de refinanțare a creditelor de nevoi personale. Numărul clienților digitali a depășit 700.000, iar peste 450.000 utilizează deja noile platforme digitale lansate.
Raiffeisen Bank are în portofoliu peste1,9 milioane carduri de debit pentru persoane fizice. Față de finalul anului 2018, numărul tranzacțiilor cu cardul de debit a crescut cu peste 23%. Numărul de tranzacții e-commerce a înregistrat o creștere de 40%. A crescut și numărul de carduri de credit, iar banca își menține poziția de lider de piață cu peste 500.000 de carduri de credit active.

Finanțare responsabilă pentru economia românească

Aria de Corporate Banking și-a intensificat, de asemenea, eforturile pentru accesul digital al clienților la serviciile băncii, astfel încât gradul de digitalizare al plăților pentru clienții corporate  a ajuns la 97%, tranzacțiile au migrat către ATM-uri și MFM-uri, iar în prezent 50 de agenții ale băncii deservesc corporațiile mari și medii, în toată țară.

În 2019, Raiffeisen Bank s-a implicat, în consorțiu cu alte bănci, în tranzacții importante, finanțări acordate pentru sprijinirea unor proiecte și investiții locale realizate de clienți precum: VGP Park Timișoara, MedLife sau Ameropa. Banca a acordat credite APIA pentru aproximativ 630 de firme mici și mijlocii, iar în cadrul programului “Inițiativa pentru IMM” au fost finanțate peste 770 de companii. De asemenea, banca susține startup-urile și fintech-urile românești în cadrul unor programe că “factory by Raiffeisen Bank” (finanțări totale în 2019 de 3 milioane euro) sau “Elevator Lab”.

Raiffeisen Bank oferă clienților Premium cu potențial financiar ridicat servicii și produse prin bancher personal, precum și acces la o oferta integrată, adaptată nevoilor lor. Portofoliul de clienți Premium a cunoscut o consolidare puternică, crescând cu 17% în 2019 (an la an). 

Banca are unul dintre cele mai apreciate servicii de private banking de pe piață românească (sub brandul Friedrich Wilhelm Raiffeisen*) și administrează active de peste 5,5 miliarde de lei pentru aproximativ 1.650 de clienți cu averi ridicate, care accesează servicii și produse de investiții dedicate.

La finalul anului trecut, Raiffeisen Bank avea în portofoliu aproape 2,2 milioane de persoane fizice, peste 92.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. Totodată, avea 4.485 de angajați, 351 unități (dintre care 43 lucrează deja fără numerar), 800 ATM-uri, 300 mașini multifuncționale (MFM-uri) și 22.000 de POS-uri.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza