Produsele IT si telecom stimuleaza cresterea vanzarilor la Flanco
Flanco a raportat vanzari in crestere cu 12% comparativ cu aceeasi perioada din 2012. Potrivit companiei, principalele motoare de crestere au provenit din zona produselor IT, telecom si electrocasnice mici.
Piata totala de electronice, electrocasnice, IT si echipamente de telecomunicatii a crescut cu 5% pe primul semestru, la nivel valoric exprimat in lei, avansul cel mai puternic (de peste 10%) fiind inregistrat de categoriile IT si telecom.
Flanco a inregistrat schimbari de preferinte si comportament de cumparare in interiorul categoriei IT – toate acestea indicand apetenta crescuta a clientilor catre mobilitate. In portofoliul de produse IT comercializate de companie notebook-urile continua sa domine, dar cu o cota in scadere, de la 71% in primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, in favoarea altor categorii. Cota notebook-urilor este preluata de segmentul tabletelor, care creste continuu, de la 10% - cat inregistra anul trecut - la 23% la jumatatea acestui an. Vanzarile de accesorii pentru tablete cresc si ele, in timp ce echipamentele IT de birou – PC-uri si display-uri – continua sa scada, ajungand la o cota de numai 8,5% din totalul vanzarilor de produse IT ale Flanco.
Avansul echipamentelor de telecomunicatii, de peste 40% la nivel de piata 'libera', a fost determinat de cresterea constanta si substantiala pe segmentul smartphones. Pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus in portofoliu, in septembrie 2012, fapt care nu permite inca un calcul procentual raportat la o baza semnificativa, dar cresterea neta pe care a generat-o la nivelul intregii categorii a fost considerabila.
"Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse – IT si telecomunicatii - aflate intr-o continua expansiune a venit in mod firesc, gratie unui model de business agil si mereu orientat catre consumatori, catre nevoile si asteptarile lor,” a declarat Violeta Luca, CEO, Flanco. "Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente in Romania este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% in pietele mature. Acest fapt indica un potential de crestere foarte bun pentru noi si un apetit general al clientilor catre mobilitate.”
Compania a precizat ca a depasit ritmul de crestere al pietei si in categoria electrocasnicelor mici. Datele la nivel de piata indica o crestere a vanzarilor la aceste produse, de peste 5% pe primele sase luni ale anului, in timp ce rezultatele Flanco reflecta un salt de 14%.
Electrocasnicele mari au inregistrat o crestere marginala, de aproximativ 1%, compania mentinand in vanzari acelasi ritm ca piata. Segmentul de electronice inregistreaza un usor declin, de aproximativ 4%, pe fondul in care cererea pentru televizoarele plate stagneaza, iar cea pentru aparatura foto si cea audio scade cu peste 10%.
"Relansarea electrocasnicelor mari si a electronicelor este legata de deblocarea creditarii – data fiind valoarea unitara mai mare a produselor - si de revenirea increderii populatiei in investitiile in bunuri de folosinta indelungata. Deblocarea segmentului imobiliar are si ea un rol esential, pentru ca utilarea cu electrocasnice si electronice este asociata cu schimbarea sau renovarea locuintei,” explica Violeta Luca. "Veniturile disponibile, mai reduse, sunt acum directionate catre produsele IT si telecom, cu un ritm de uzura morala mai accelerat. Ele ofera satisfactia pe care nu demult consumatorii o cautau in achizitia de televizoare.”
Flanco a continuat programul de modernizare a spatiilor de vanzare, investind de la inceputul anului aproximativ 450.000 euro in reamenajarea a zece magazine. Retailerul va deschide, pana la finalul anului, inca doua magazine de referinta, in centre comerciale din Bucuresti si Ploiesti. Astfel, numarul magazinelor din retea ajunge la 80.
“Pe langa investitia in mobilier si amenajare, am considerat extrem de importanta investitia in oameni – in traininguri si in instrumente de formare continua pe care le-am introdus la nivel de companie,” a spus Violeta Luca. “Elementul principal al experientei de cumparare Flanco este interactiunea cu consultantii de vanzari, reprezentantii nostri in fata clientului. Am investit mult si continuam sa investim in competentele lor profesionale si in formarea unei atitudini corecte, asa incat clientii sa simta ca pot lua informat deciziile de cumparare si ca fac alegerea cea mai buna venind la Flanco.”
Flanco a inregistrat schimbari de preferinte si comportament de cumparare in interiorul categoriei IT – toate acestea indicand apetenta crescuta a clientilor catre mobilitate. In portofoliul de produse IT comercializate de companie notebook-urile continua sa domine, dar cu o cota in scadere, de la 71% in primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, in favoarea altor categorii. Cota notebook-urilor este preluata de segmentul tabletelor, care creste continuu, de la 10% - cat inregistra anul trecut - la 23% la jumatatea acestui an. Vanzarile de accesorii pentru tablete cresc si ele, in timp ce echipamentele IT de birou – PC-uri si display-uri – continua sa scada, ajungand la o cota de numai 8,5% din totalul vanzarilor de produse IT ale Flanco.
Avansul echipamentelor de telecomunicatii, de peste 40% la nivel de piata 'libera', a fost determinat de cresterea constanta si substantiala pe segmentul smartphones. Pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus in portofoliu, in septembrie 2012, fapt care nu permite inca un calcul procentual raportat la o baza semnificativa, dar cresterea neta pe care a generat-o la nivelul intregii categorii a fost considerabila.
"Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse – IT si telecomunicatii - aflate intr-o continua expansiune a venit in mod firesc, gratie unui model de business agil si mereu orientat catre consumatori, catre nevoile si asteptarile lor,” a declarat Violeta Luca, CEO, Flanco. "Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente in Romania este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% in pietele mature. Acest fapt indica un potential de crestere foarte bun pentru noi si un apetit general al clientilor catre mobilitate.”
Compania a precizat ca a depasit ritmul de crestere al pietei si in categoria electrocasnicelor mici. Datele la nivel de piata indica o crestere a vanzarilor la aceste produse, de peste 5% pe primele sase luni ale anului, in timp ce rezultatele Flanco reflecta un salt de 14%.
Electrocasnicele mari au inregistrat o crestere marginala, de aproximativ 1%, compania mentinand in vanzari acelasi ritm ca piata. Segmentul de electronice inregistreaza un usor declin, de aproximativ 4%, pe fondul in care cererea pentru televizoarele plate stagneaza, iar cea pentru aparatura foto si cea audio scade cu peste 10%.
"Relansarea electrocasnicelor mari si a electronicelor este legata de deblocarea creditarii – data fiind valoarea unitara mai mare a produselor - si de revenirea increderii populatiei in investitiile in bunuri de folosinta indelungata. Deblocarea segmentului imobiliar are si ea un rol esential, pentru ca utilarea cu electrocasnice si electronice este asociata cu schimbarea sau renovarea locuintei,” explica Violeta Luca. "Veniturile disponibile, mai reduse, sunt acum directionate catre produsele IT si telecom, cu un ritm de uzura morala mai accelerat. Ele ofera satisfactia pe care nu demult consumatorii o cautau in achizitia de televizoare.”
Flanco a continuat programul de modernizare a spatiilor de vanzare, investind de la inceputul anului aproximativ 450.000 euro in reamenajarea a zece magazine. Retailerul va deschide, pana la finalul anului, inca doua magazine de referinta, in centre comerciale din Bucuresti si Ploiesti. Astfel, numarul magazinelor din retea ajunge la 80.
“Pe langa investitia in mobilier si amenajare, am considerat extrem de importanta investitia in oameni – in traininguri si in instrumente de formare continua pe care le-am introdus la nivel de companie,” a spus Violeta Luca. “Elementul principal al experientei de cumparare Flanco este interactiunea cu consultantii de vanzari, reprezentantii nostri in fata clientului. Am investit mult si continuam sa investim in competentele lor profesionale si in formarea unei atitudini corecte, asa incat clientii sa simta ca pot lua informat deciziile de cumparare si ca fac alegerea cea mai buna venind la Flanco.”
Citeşte mai multe despre:
Flanco
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza