Patru din zece consumatori vor cheltui mai puțin de Crăciun decât anul trecut
Aproximativ patru din zece consumatori (38%) plănuiesc să cheltuiască mai puțin de Crăciun decât anul trecut în contextul pandemiei de COVID-19, potrivit studiului Deloitte 2020 Holiday Retail Survey. Studiul subliniază că anxietatea legată de problemele financiare a schimbat atitudinea consumatorilor față de cumpărăturile de sărbători, principalele motive pentru precauția lor fiind instabilitatea economică (50%) și planurile de a economisi (40%).
Studiul a fost realizat în rândul a peste 4.000 de consumatori din SUA și oferă informații despre modul în care pandemia influențează perioada sărbătorilor.
Călătoriile și experiențele sunt elementele la care vor renunța cei mai mulți dintre consumatori de sărbători, 34% dintre aceștia investind mai puțin decât anul trecut în activități de socializare în afara locuinței. Cardurile cadou sunt preferatele consumatorilor în acest an (48%), urmate de articolele vestimentare (43%) și de jocuri și jucării (40%). La polul opus, bijuteriile, jucăriile pentru animalele de companie, obiectele de decor și accesoriile (24%) sunt ultimele pe lista opțiunilor în materie de cadouri pentru sărbătorile din acest an. Pe măsură ce restricțiile instituite în contextul crizei globale de sănătate devin mai stricte în timpul sărbătorilor de iarnă, consumatorii intenționează să petreacă această perioadă aproape de casă și să se delecteze cu băuturi (33%) și alimente (30%), acestea fiind primele cumpărături pe care respondenții le-ar face pentru ei de sărbători.
Fie că fac cumpărături pentru alții sau pentru ei înșiși, consumatorii preferă mediul on-line, deoarece pot evita aglomerația (65%), le este mai ușor să comande de acasă (64%) și pot beneficia de transport gratuit (60%). Jumătate dintre aceștia (51%) sunt anxioși atunci când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor în magazinele fizice în timpul sărbătorilor din cauza pandemiei de COVID-19 și 49% dintre ei au declarat că își vor relua comportamentul de cumpărături de dinaintea pandemiei numai atunci când va fi disponibil un vaccin. Pe lângă mediul on-line, consumatorii preferă variantele comode de a face cumpărături, 69% dintre respondenți menționând că aleg magazinele care se află în proximitatea reședinței lor.
„La nivel global, în ultimele luni consumatorii au resimțit un nivel ridicat de anxietate și sunt preocupați de situația lor financiară. Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul de an, ei înclină spre un comportament prudent legat de cheltuielile de Crăciun. Această atitudine este valabilă și în România, deși consumul a crescut cu mai mult de 4% în luna octombrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în principal datorită produselor nealimentare, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. De asemenea, este de menționat că noile obiceiuri de consum pot deveni o sursă de creștere pentru comercianți anul acesta, deoarece unele bugete rezervate cândva pentru călătorii pot fi redirecționate acum către aceștia”, a declarat Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
În baza analizei comportamentului din timpul sezonului de sărbători, au fost identificate patru profiluri diferite de cumpărători, concluzionează studiul. Cumpărătorii festivi (27%), dornici să ia cadouri pentru alții și mai puțin pentru ei înșiși, și cumpărătorii eficienți (24%), care văd cumpărăturile ca pe o îndatorire și iau în considerare cel mult patru magazine, sunt profilurile predominante. Următoarele două profiluri identificate sunt cel al cumpărătorului responsabil (18%), care este dispus să plătească mai mult pentru produse durabile și preferă să cumpere de la comercianții locali decât de la lanțurile naționale de retail, și vânătorul de oferte (16%), care intenționează să aloce mai mult de o lună pentru cumpărăturile de sărbători și așteaptă reducerile din această perioadă pentru a cumpăra articole costisitoare pentru el sau pentru casă.
Călătoriile și experiențele sunt elementele la care vor renunța cei mai mulți dintre consumatori de sărbători, 34% dintre aceștia investind mai puțin decât anul trecut în activități de socializare în afara locuinței. Cardurile cadou sunt preferatele consumatorilor în acest an (48%), urmate de articolele vestimentare (43%) și de jocuri și jucării (40%). La polul opus, bijuteriile, jucăriile pentru animalele de companie, obiectele de decor și accesoriile (24%) sunt ultimele pe lista opțiunilor în materie de cadouri pentru sărbătorile din acest an. Pe măsură ce restricțiile instituite în contextul crizei globale de sănătate devin mai stricte în timpul sărbătorilor de iarnă, consumatorii intenționează să petreacă această perioadă aproape de casă și să se delecteze cu băuturi (33%) și alimente (30%), acestea fiind primele cumpărături pe care respondenții le-ar face pentru ei de sărbători.
Fie că fac cumpărături pentru alții sau pentru ei înșiși, consumatorii preferă mediul on-line, deoarece pot evita aglomerația (65%), le este mai ușor să comande de acasă (64%) și pot beneficia de transport gratuit (60%). Jumătate dintre aceștia (51%) sunt anxioși atunci când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor în magazinele fizice în timpul sărbătorilor din cauza pandemiei de COVID-19 și 49% dintre ei au declarat că își vor relua comportamentul de cumpărături de dinaintea pandemiei numai atunci când va fi disponibil un vaccin. Pe lângă mediul on-line, consumatorii preferă variantele comode de a face cumpărături, 69% dintre respondenți menționând că aleg magazinele care se află în proximitatea reședinței lor.
„La nivel global, în ultimele luni consumatorii au resimțit un nivel ridicat de anxietate și sunt preocupați de situația lor financiară. Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul de an, ei înclină spre un comportament prudent legat de cheltuielile de Crăciun. Această atitudine este valabilă și în România, deși consumul a crescut cu mai mult de 4% în luna octombrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în principal datorită produselor nealimentare, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. De asemenea, este de menționat că noile obiceiuri de consum pot deveni o sursă de creștere pentru comercianți anul acesta, deoarece unele bugete rezervate cândva pentru călătorii pot fi redirecționate acum către aceștia”, a declarat Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
În baza analizei comportamentului din timpul sezonului de sărbători, au fost identificate patru profiluri diferite de cumpărători, concluzionează studiul. Cumpărătorii festivi (27%), dornici să ia cadouri pentru alții și mai puțin pentru ei înșiși, și cumpărătorii eficienți (24%), care văd cumpărăturile ca pe o îndatorire și iau în considerare cel mult patru magazine, sunt profilurile predominante. Următoarele două profiluri identificate sunt cel al cumpărătorului responsabil (18%), care este dispus să plătească mai mult pentru produse durabile și preferă să cumpere de la comercianții locali decât de la lanțurile naționale de retail, și vânătorul de oferte (16%), care intenționează să aloce mai mult de o lună pentru cumpărăturile de sărbători și așteaptă reducerile din această perioadă pentru a cumpăra articole costisitoare pentru el sau pentru casă.
Citeşte mai multe despre:
Deloitte Romania
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza