Orbis raportează afaceri și rezultate financiare de succes pentru 2017
Orbis anunță că 2017 a fost un an cu afaceri și rezultate financiare de succes. Astfel, compania a profitat, de asemenea, de un mediu macroeconomic favorabil în întreaga regiune a Europei de Est.Cele mai performante piețe au fost Budapesta, Varșovia și Praga cu creșteri de două cifre ale RevPAR. În total, indicatorul RevPAR al hotelurilor Orbis în 2017 a crescut cu + 6,5% (până la 43,4 EUR) față de 2016. Creșterea a fost posibilă în mare parte datorită evoluției tarifului mediu, în creștere cu + 5% pe an, care a rezultat, printre altele, din managementul activ al veniturilor și o concentrare mai bună pe clienții ad-hoc care au fost contribuabili mai mari. Creșterea semnificativă a indicatorilor operaționali a dus la rezultate financiare record pentru Grup. În anul 2017, veniturile Orbis au totalizat 343,5 milioane EUR, ceea ce a reprezentat o creștere de + 5,4% față de 2016. În consecință, compania a obținut un EBITDA operațional remarcabil, de 110,3 milioane EUR, și a înregistrat o creștere extraordinară de două cifre + 20,2%, față de anul precedent. De asemenea, creșterea profitabilității și generarea de marje mai mari (de exemplu, +4 puncte procentuale la nivelul EBITDA) au reprezentat o dovadă clară a unei gestionări eficiente, luând în considerare situația dificilă de pe piața muncii.
"Lumea ospitalității este într-o permanentă schimbare, iar în ultimii ani am remarcat evoluția așteptărilor oaspeților noștri. În prezent, ei își evaluează șederea bazându-se semnificativ mai mult pe experiență decât pe produsul în sine, ceea ce creează relații reale cu brandurile și are un impact uriaș asupra loialității oaspeților. De aceea, eforturile noastre au fost canalizate către construirea unei relații pe termen lung cu clienții noștri oferindu-le o ședere personalizată și făcându-i “să se simtă bineveniți” (n. trad. “Feel Welcome”). Pentru a sprijini această abordare, Orbis trece printr-o transformare culturală, care ii împuternicește pe angajații noștri și, în același timp, ne întărește bazele pentru o dezvoltare solidă", a declarat Gilles Clavie, președinte și CEO al Orbis
Dezvoltarea portofoliului și managementul activelor Pe parcursul anului 2017, Orbis a dezvoltat remarcabil rețeaua sa prin deschiderea a 8 hoteluri noi, cu 650 de camere noi și intrarea pe 2 noi piețe: Serbia și Bosnia și Herțegovina. Compania continuă să își consolideze amprenta în regiune prin semnarea a 13 noi acorduri (+1,600 camere noi), care asigura o perspectiva remarcabilă, cuprinzând 38 de proiecte cu peste 5,000 de camere în total. Orbis continuă, de asemenea, proiectele sale proprii, și anume ibis Vilnius Center (164 de camere), ibis Styles Warszawa (178 de camere), care vor fi deschise până la sfârșitul anului 2018. Pentru a sprijini creșterea Orbis în regiune, compania a adăugat în portofoliu un nou brand hotelier complementar - Adagio, ce reprezintă piața de aparthoteluri. Acest pas va permite Grupului generarea de profituri suplimentare în locații de top. Activitățile de dezvoltare și gestionare a activelor au condus Orbis la un portofoliu mai diversificat și mai echilibrat, nu numai din punct de vedere geografic, ci și în ceea ce privește modurile de funcționare, având acum o pondere de peste 40% a activelor ușoare. sn. trad. proprietăți sub contracte de management și francizăt În 2017, Orbis a făcut eforturi pentru a face portofoliul să funcționeze mai eficient, prin intermediul a 6 tranzacții de răscumpărare a hotelurilor din Ungaria și printr-o serie de proiecte de renovare în locații emblematice. Pe parcursul anului au fost investite mai mult de 145 de milioane EUR din fonduri proprii pentru aceste proiecte.
Menținandu-și concentrarea asupra creșterii performanței și a profitabilității, Orbis dorește să-și consolideze poziția de lider în regiune nu numai prin creșterea organică, ci și prin achiziții de hoteluri, aspirând să fie liderul fiecărei locații geografice în care compania este prezentă.
"Rezultatele excelente pe care le-am obținut în 2017 dovedesc direcția corectă a planului strategic Orbis, prin urmare confirm cu tărie declarația noastră asumată și capacitatea de a crea valoare pentru acționarii noștri pe viitor, pe baza strategiei de Performanță, Portofoliu și Oameni (People). Atingerea consecventă a obiectivelor noastre a fost apreciată de investitorii noștri, fiind printre primele 10 cele mai performanțe companii de talie medie în 2017, cu o rentabilitate de +27% a acțiunilor pentru anul respectiv. Privind în perspectivă, avem încă aspirații de a accelera creșterea Orbis în lunile următoare, având în vedere poziția puternică de capital și experiența considerabilă în derularea proiectelor de investiții. Cred că transformarea noastră culturală va susține creșterea companiei în ceea ce privește îmbogățirea relațiilor cu clienții noștri și consolidarea fundațiilor organizaționale", a rezumat Gilles Clavie.
Citeşte mai multe despre:
Orbis
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza