Links Sitemap Business Linker Sitemap

Operatorii de telefonie mobila fac bilantul unui an dificil

4165 afisari
Victoria Donos
Pe fondul recesiunii economice, a reglementarilor, dar si a competetiei din ce in ce mai acerbe, veniturile primilor doi operatori de telefonie au scazut in primele noua luni ale lui 2009, exceptie facand Cosmote, veniturile caruia au urcat cu 52,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Astfel, Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata locala a raportat, in primele noua luni ale acestui an, venituri de 800 milioane de euro, in scadere cu 18,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Oficialii companiei au precizat ca tendinta negativa a fost in mare parte rezultatul conditiilor economice dificile. “ Desi indicatori precum traficul in retea si numarul de clienti au revenit pe o curba pozitiva, veniturile sunt  in continuare sub presiunea generata de deteriorarea conditiilor economice, de reglementari si de diminuarea tarifelor ca masura de a raspunde necesitatilor clientilor in perioada de criza economica”, a declarat Thierry Millet, CEO Orange Romania.  
In aceeasi tendinta descrescatoare s-au inscris si veniturile cumulate, in primele noua luni ale anului, de Vodafone Romania. Acestea s-au diminuat cu 20,9%, ajungand la 486 milioane de euro. “ Rezultatele noastre reflecta provocarile cu care se confrunta economia romaneasca, precum si competitia accentuata de pe piata locala a comunicatiilor mobile. Puterea de cumparare scazuta a consumatorilor, determinata de devalorizarea leului in raport cu euro, a condus la o scadere generala a consumului, inclusiv in industria noastra”, a precizat Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.  
Daca afacerile Orange si Vodafone au avut de suferit anul acesta, datele financiare oferite de Cosmote Romania, releva o crestere a veniturilor cu 52,6% in primele noua luni, ajungand la 310,4 milioane euro.  

Numarul de clienti creste in continuare  
Desi indicatorii privind numarul de clienti ai principalilor operatori de telefonie mobila s-au situat pe o curba pozitiva, Cosmote Romania a raportat in primele noua luni, cel mai ridicat nivel de crestere, atingand la 30 septembrie 6,6 milioane clienti. Compania a precizat ca acest nivel este rezultatul unei cresteri cu 25,8% fata de primele noua luni ale lui 2008. Numarul abonatilor Cosmote, reprezenta la sfarsitului lui septembrie 20% din totalul clientilor companiei.  
Cu o crestere de 4,8%, Orange Romania inregistra, la 30 septembrie 2009, un numar de 10.694 milioane clienti. Potrivit lui Thierry Millet, CEO Orange, baza de clienti a urmat o evolutie ascendenta,  pe toate segmentele, prepay, servicii de voce pe baza de abonament si servicii de date.  
In ceea ce priveste numsrul de clienti ai Vodafone Romania, acesta s-a mentinut aproape constant, situanduse la 9.535.248 clienti, ceea ce reprezinta o crestere de 0,2%, fata de perioada similara din 2008. Totusi, compania a raportat o crestere cu 1,7% a numarului de abonati in primele 9 luni. Astfel, clientii serviciilor pe baza de abonament au reprezentat 38,4% din baza totala de clienti Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 61,6%.  

Planuri de viitor  
Fie ca vor investi in serviciile de voce sau date, operatorii de telefonie mobila chestionati sustin in unanimitate ca majoritatea investitiilor se vor concentra pentru satisfacerea cerintelor clientilor.  
Una dintre directiile pe care o va urma Orange Romania este dezvoltarea serviciilor convergente, pentru clientii de business, solutii care integreaza vocea si datele mobile si fixe, potrivit lui Thierry Millet, CEO Orange Romania. “Totodata, vom continua sa cream si sa lansam pe piata oferte speciale pentru a atrage noi clienti in retea, precum si oferte specifice dedicate bazei existente de clienti pentru a mentine nivelul de satisfactie si fidelitatea acestora fata de brandul Orange”, adaugat acesta.  
Totodata, seful Orange se asteapta ca anul viitor sa continue cresterea gradului de penetrare a serviciilor de continut mobil si social media. “In prezent, Orange are 2.236 milioane clienti care utilizeaza si serviciile de internet mobil in banda larga, in crestere cu 95% fata de aceeasi perioada a anului precedent”.  
Liliana Solomon, Chief Executive Officer Vodafone Romania a precizat: “Una dintre prioritatile noastre este sa ne concentram cat mai mult pe nevoile clientilor, in aceasta perioada dificila pentru noi toti, si pe cresterea calitatii in toate punctele de interactiune cu brandul Vodafone.” In conditiile unei competitii din ce in ce mai stranse, sperantele oficialilor Cosmote sunt legate de achizitia Zapp de catre Grupul Cosmote. Potrivit oficialilor companiei, achizitia va ajuta la dezvoltarea Cosmote Romania, permitandu-i sa ofere servicii de date mobile prin intermediul licentei 3G a Zapp, castigand astfel clienti pe segmentul corporate.  



 



 



 





Citeşte mai multe despre: bilant 9 luni companii telefonie mobila

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza