Numărul utilizatorilor de online banking continuă să crească
Un studiu comandat de Erste Group și BCR relevă faptul că procentul utilizatorilor de online banking din România a crescut în ultimii 3 ani, de la 2% la 6% și rămâne pe un trend evident ascendent.
Banca Comercială Română, datorită numărului mare de clienți, are în fapt cea mai mare comunitate de utilizatori ai serviciilor bancare digitalizate/e-banking, cu peste 250,000 de utilizatori activi.“Diferența între băncile specializate și băncile mari este adresabilitatea serviciilor. Practic alfabetizarea digitală în România este asigurată de băncile cu portofolii mari de clienți, cum este și BCR. În termeni de digitalizare, prioritatea BCR este transferul de la operațiunile cash la cele non-cash prin oferirea de servicii de plată moderne și simple pentru fiecare tip de client” declară Cătalin Ionescu, Șef Departament EChannels BCR.
Atunci când vine vorba de interacțiunea cu banca, studiul comandat de Erste Group și BCR relevă faptul că aproape o cincime din totalul românilor bancarizați se bazează pe un mix între folosirea serviciului de online banking sau mobile banking și o vizită la o sucursală.
Același studiu arată că, 69% dintre cei care dețin deja produse bancare folosesc cel mai des zona de self service unde efectuează plăți, fac depozite și retrageri, acesta fiind canalul de tranzacționare folosit cel mai des. Zona de consiliere rapidă este folosită de peste 60% din respondenți pentru operațiuni de tranzacționare.
28% dintre utilizatorii de Internet banking folosesc acest canal pentru a face plăți fără numerar, ordine de plată sau pentru a-și verifica situația contului. 63% dintre respondenți se informează cu privire la produsele bancare direct din unitatea bancară, 51% solicită consiliere, iar 28% are ca principală sursă de informare familia sau prietenii. În România, 26% dintre respondenți cu vârste cuprinse între 30-49 ani dețin un smartphone, 14% o tabletă, 47% au un PC si 41% un laptop/ notebook. 47% din utilizatorii de smartphone și tablete folosesc internet banking-ul pe telefoane sau tablete pentru plăți și ordine de plată, iar 41% folosesc un browser pentru verificarea conturilor și a soldului.
Banca Comercială Română are în portofoliu 2 (două) aplicații pentru smartphone, 24 Banking și eToken BCR cu peste 70,000 și respectiv 10,000 de descărcări de către client și se pregătește să lanseze în această toamnă varianta de mobil pentru aplicația Asistentul Financiar BCR.
În programul de încurajare al plăților cu cardul de la BCR, clienții primesc bani înapoi la fiecare tranzacție, iar cheltuielile lor sunt afișate și categorisite automat în Internet banking (prin Asistentul Financiar). Toate aceste elemente vin în ajutorul clienților și îi îndrumă spre modalități moderne de plată.
Potrivit Erste Group și BCR, studiul a fost efectuat în februarie 2014, realizat pe un eșantion de 1.238 de persoane (1.013 repondenți din populația bancarizată și 225 repondenți din zona clienților Mass Affluent).
Atunci când vine vorba de interacțiunea cu banca, studiul comandat de Erste Group și BCR relevă faptul că aproape o cincime din totalul românilor bancarizați se bazează pe un mix între folosirea serviciului de online banking sau mobile banking și o vizită la o sucursală.
Același studiu arată că, 69% dintre cei care dețin deja produse bancare folosesc cel mai des zona de self service unde efectuează plăți, fac depozite și retrageri, acesta fiind canalul de tranzacționare folosit cel mai des. Zona de consiliere rapidă este folosită de peste 60% din respondenți pentru operațiuni de tranzacționare.
28% dintre utilizatorii de Internet banking folosesc acest canal pentru a face plăți fără numerar, ordine de plată sau pentru a-și verifica situația contului. 63% dintre respondenți se informează cu privire la produsele bancare direct din unitatea bancară, 51% solicită consiliere, iar 28% are ca principală sursă de informare familia sau prietenii. În România, 26% dintre respondenți cu vârste cuprinse între 30-49 ani dețin un smartphone, 14% o tabletă, 47% au un PC si 41% un laptop/ notebook. 47% din utilizatorii de smartphone și tablete folosesc internet banking-ul pe telefoane sau tablete pentru plăți și ordine de plată, iar 41% folosesc un browser pentru verificarea conturilor și a soldului.
Banca Comercială Română are în portofoliu 2 (două) aplicații pentru smartphone, 24 Banking și eToken BCR cu peste 70,000 și respectiv 10,000 de descărcări de către client și se pregătește să lanseze în această toamnă varianta de mobil pentru aplicația Asistentul Financiar BCR.
În programul de încurajare al plăților cu cardul de la BCR, clienții primesc bani înapoi la fiecare tranzacție, iar cheltuielile lor sunt afișate și categorisite automat în Internet banking (prin Asistentul Financiar). Toate aceste elemente vin în ajutorul clienților și îi îndrumă spre modalități moderne de plată.
Potrivit Erste Group și BCR, studiul a fost efectuat în februarie 2014, realizat pe un eșantion de 1.238 de persoane (1.013 repondenți din populația bancarizată și 225 repondenți din zona clienților Mass Affluent).
Citeşte mai multe despre:
BCR
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza