Mastercard Index of Women Entrepreneurs scoate în evidenţă principalele ţări unde afacerile deţinute de femei prosperă
Deşi antreprenoriatul feminin este adesea generat de necesitate și curaj, condițiile de susținere puternice - precum accesul la serviciile financiare și ușurința de a face business - constituie premise ale succesului pentru afacerile deținute de femei, conform rezultatelor primului raport Index of Women Entrepreneurs, publicat de Mastercard.
Aceste condiții de susținere sunt fundamentale în depășirea celor două obstacole principale care descurajează majoritatea femeilor să devină antreprenoare – mai puține oportunități pentru avansarea acestora și prejudecățile culturale.
Între cele mai bune condiții care sprijină femeile deținătoare de afaceri, îndeplinite în ţările situate în fruntea clasamentului, se numără comunitățile puternice de afaceri, inclusiv la nivelul întreprinderilor mici și mijlocii, guvernarea bună și uşurinţa de a face business.
Potrivit Mastercard Index of Women Entrepreneurs, primele trei state europene cu cele mai puternice condiții de sprijin și oportunități pentru femeile care se dezvoltă ca antreprenori sunt:
1. Suedia - 69,6
2. Belgia - 69,0
3. Marea Britanie - 67,9
Primele două ţări europene ca număr al femeilor ce dețin propria afacere din totalul celor care au propriul business sunt: Austria – 32,4%, respectiv Spania – 30,8%.
“Prevalența femeilor ambițioase și inventive ar trebui privită drept o oportunitate de afaceri primordială. Societatea deja abordează prejudecățile culturale existente, iar noi ne vom aduce contribuția pentru a ajuta la crearea acelor condiții care să consolideze și să alimenteze bazele pentru creșterea personală și economică”, a declarat Martina Hund-Mejean, Chief Financial Officer, Mastercard.
“Prin creșterea accesului la rețelele critice, studiul nostru arată că femeile sunt mai capabile să îşi recunoască pe deplin potențialul, să își atingă obiectivele și, în cele din urmă, să accelereze creșterea incluziunii. Avem o oportunitate fantastică de a aborda problemele culturale și organizatorice și să continuăm abilitarea femeilor ca lideri”, a declarat Ann Cairns, Președinte, Piețe Internaționale, Mastercard.
Indicele sugerează că țările ce au condiții de susținere a femeilor în afaceri permit dezvoltarea antreprenoriatului bazat pe oportunitate (condus de dorința de a progresa), în timp ce țările cu condiții mai puțin favorabile de sprijin tind să dezvolte mai mult antreprenoriatul bazat pe necesitate (determinat de nevoia de supraviețuire). Studiul explorează, de asemenea, factori care ajută sau împiedică femeile antreprenoare.
Potrivit Indicelui, unele dintre cele mai mari obstacole care împiedică femeile să se lanseze în afaceri includ lipsa de fonduri/de capital de risc, reglementarea excesivă și ineficiențele instituționale, lipsa de încredere în sine și a spiritului antreprenorial, teama de eșec, restricțiile socio-culturale, precum și lipsa de formare și de educație. În aproape toate cele 54 de economii analizate, cel puțin una sau mai multe dintre aceste constrângeri încetinesc progresul femeilor ca proprietari de afaceri.
Între cele mai bune condiții care sprijină femeile deținătoare de afaceri, îndeplinite în ţările situate în fruntea clasamentului, se numără comunitățile puternice de afaceri, inclusiv la nivelul întreprinderilor mici și mijlocii, guvernarea bună și uşurinţa de a face business.
Potrivit Mastercard Index of Women Entrepreneurs, primele trei state europene cu cele mai puternice condiții de sprijin și oportunități pentru femeile care se dezvoltă ca antreprenori sunt:
1. Suedia - 69,6
2. Belgia - 69,0
3. Marea Britanie - 67,9
Primele două ţări europene ca număr al femeilor ce dețin propria afacere din totalul celor care au propriul business sunt: Austria – 32,4%, respectiv Spania – 30,8%.
“Prevalența femeilor ambițioase și inventive ar trebui privită drept o oportunitate de afaceri primordială. Societatea deja abordează prejudecățile culturale existente, iar noi ne vom aduce contribuția pentru a ajuta la crearea acelor condiții care să consolideze și să alimenteze bazele pentru creșterea personală și economică”, a declarat Martina Hund-Mejean, Chief Financial Officer, Mastercard.
“Prin creșterea accesului la rețelele critice, studiul nostru arată că femeile sunt mai capabile să îşi recunoască pe deplin potențialul, să își atingă obiectivele și, în cele din urmă, să accelereze creșterea incluziunii. Avem o oportunitate fantastică de a aborda problemele culturale și organizatorice și să continuăm abilitarea femeilor ca lideri”, a declarat Ann Cairns, Președinte, Piețe Internaționale, Mastercard.
Indicele sugerează că țările ce au condiții de susținere a femeilor în afaceri permit dezvoltarea antreprenoriatului bazat pe oportunitate (condus de dorința de a progresa), în timp ce țările cu condiții mai puțin favorabile de sprijin tind să dezvolte mai mult antreprenoriatul bazat pe necesitate (determinat de nevoia de supraviețuire). Studiul explorează, de asemenea, factori care ajută sau împiedică femeile antreprenoare.
Potrivit Indicelui, unele dintre cele mai mari obstacole care împiedică femeile să se lanseze în afaceri includ lipsa de fonduri/de capital de risc, reglementarea excesivă și ineficiențele instituționale, lipsa de încredere în sine și a spiritului antreprenorial, teama de eșec, restricțiile socio-culturale, precum și lipsa de formare și de educație. În aproape toate cele 54 de economii analizate, cel puțin una sau mai multe dintre aceste constrângeri încetinesc progresul femeilor ca proprietari de afaceri.
Citeşte mai multe despre:
MasterCard
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza