Links Sitemap Business Linker Sitemap

Majoritatea sectoarelor economice din România reprezintă oportunități pentru investitorii din Hong Kong

2986 afisari
Valoarea schimburilor comerciale bilaterale dintre România și regiunea administrativă specială Hong Kong, de 101 milioane dolari în 2012, arată că este nevoie de mai multe investiții din partea marilor grupuri financiare din această zonă, a declarat, marți, Alexandru Cristescu, prim secretar al Ambasadei României în Republica Populară Chineză.
"Majoritatea sectoarelor de activitate din România reprezintă oportunități de investiții pentru marile companii din Hong Kong. Cu toate acestea, valoarea schimburilor bilaterale este mică iar îngrijorător este și faptul că ea a scăzut constant în ultimii doi ani. Cu toate că România are un excedent în balanța schimburilor comerciale bilaterale, iar exportul nostru după primele opt luni din 2013 a crescut cu 24% comparativ cu 2012, valoarea schimburilor comerciale bilaterale a înregistrat o nouă scădere în anul în curs. Sperăm ca structurile financiare din Hong Kong să se implice și să investească în România", a precizat Alexandru Cristescu.

Printre domeniile de interes pentru oamenii de afaceri din Hong Kong se află agricultura și finanțele, dar și proiectele de investiții în infrastructură și energie.

"Hong Kong este o excelentă platformă pentru companiile noastre care vor să pătrundă în China. Trebuie să găsim modalități de implicare a marilor corporații din Hong Kong care să sprijine investițiile din China Continentală către România. Hong Kong are facilități vamale care ar putea permite majorarea schimburilor comerciale, un mediu juridic sigur și corect ceea ce este un atu pentru toate companiile românești", a arătat Gabriel Cosmin Ghelmegeanu, președintele Camerei de Comerț și Industrie România-China.

Consiliul de dezvoltare a comerțului din Hong Kong a organizat marți seminarul cu tema "Hong Kong, partenerul tău de succes în China".

"Toți cei care se uită spre Asia trebuie să vadă că în China există un apetit în creștere pentru produsele de lux și pentru tehnologia de vârf. China va depăși Japonia, până la sfârșitul anului 2014, din punct de vedere al valorii consumului. De altfel, rata de creștere a consumului din China a depășit-o deja pe cea din SUA. China are o creștere anuală a PIB cu 10,4% iar creșterea anuală a comerțului este de 21%. În trecut, China era o piață de producție, dar acum este și o mare consumatoare de bunuri de consum de marcă. Până în anul 2015 China va crește cu 2,2% cheltuielile sale pentru sectorul de cercetare, zona continentală având nevoie de tehnologie înaltă. China este o piață pe care o iubim dar o și urâm. IMM-urile nu-și pot asuma riscuri majore pe această piață mai ales din cauza lipsei de transparență din China Continentală — aici intervine Hong Kong-ul care are un centru de arbitraj recunoscut internațional, o monedă sigură, fiind un teren de joc egal pentru firmele străine și interne", a precizat Susan Lam, director al Centrului de Dezvoltare a Comerțului pentru Germania și Europa Centrală.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza