Links Sitemap Business Linker Sitemap

ŠKODA OCTAVIA RS iV: sustenabilă și totuși extrem de sportivă

1373 afisari
ŠKODA oferă acum în premieră absolută primul model RS cu sistem de propulsie hibridă plug-in. Noua ŠKODA OCTAVIA RS iV a fost echipată cu un motor pe benzină 1,4 TSI și un motor electric ce generează împreună 180 kW (245 CP). Având detalii negre la exterior, OCTAVIA RS iV poate fi imediat identificată ca fiind versiunea de top a celei mai populare game ŠKODA, adică OCTAVIA, ce a ajuns acum la a patra sa generație. De asemenea, producătorul auto ceh va oferi noua OCTAVIA și în alte trei variante electrificate adiționale. O variantă este OCTAVIA iV, un hibrid plug-in ce furnizează 150 kW (204 CP) și poate fi comandat cu liniile de echipare Ambition și Style. Cele două versiuni e-TEC ce oferă 81 kW (110 CP) și respectiv 110 kW (150 CP) sunt primele mașini ŠKODA ce fac uz de tehnologia micro-hibridă.
› Primul hibrid plug-in al familiei de modele sportive ŠKODA RS
› Putere de 180 kW (245 CP) și exterior și interior în stilul specific gamei RS
› Patru noi modele OCTAVIA electrificate: OCTAVIA RS iV, OCTAVIA iV și două modele OCTAVIA e-TEC

Christian Strube, membru al Consiliului de Administraie äKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnic, a declarat: îIntroducerea modelului OCTAVIA RS iV reprezint conceputul unui nou capitol in povestea de succes a portofoliului nostru RS. Folosim acum pentru prima dat tehnologia de propulsie hibrid plug-in pentru un model sportiv din v‚rful gamei. Acest sistem folosit pentru OCTAVIA RS iV Ói crete performanele i Ói reduce consumul de combustibil, precum i
emisiile de CO.î

Astfel, äKODA a dotat OCTAVIA RS iV cu un motor pe benzin 1,4 TSI (110 kW / 150 CP), precum i cu un motor electric de 85-kW. Œmpreun, cele dou motoare genereaz 180 kW (245 CP) i un cuplu maxim de 400 Nm, transferat ctre roile din fa de transmisia automat DSG cu 6 trepte. Emisiile de CO sunt de aproximativ 30 g/km conform ciclului WLTP*, ceea ce Ónsemn c automobilul respect deja normele mai stricte Eu6d valabile pentru autovehiculele noi Ónmatriculate Ón UE, ce vor intra Ón vigoare abia Óncep‚nd cu 1 ianuarie 2021.

Bateria litiu-ion de Ónalta tensiune are o capacitate de 37 Ah, ceea ce Ónsemn 13 kWh i asigur mainii o autonomie de p‚n la 60 km conform ciclului WLTP*. Deoarece cuplul de 330 Nm generat de motorul electric este disponibil instantaneu, RS iV poate demara extrem de rapid. Œn modul Sport, care permite oferilor s fac uz de Óntreaga putere a mainii, OCTAVIA RS iV accelereaz de la 0 la 100 km/h Ón doar 7,3 secunde. Viteza sa maxim este de 225 km/h. Direcia progresiv inclus Ón echiparea standard i reglajele dinamice ale suspensiilor, specifice gamei RS permit condusul Ón stil energic.

Accente negre distinctive
äKODA OCTAVIA RS iV se distinge prin proiectoarele de cea cu LED specifice i jantele negre din aliaj uor de 18 inchi ce fac parte din dotarea standard. Privirile sunt atrase imediat i de etrierele RS roii. Jantele de 19 de inchi sunt oferite ca dotare opional. Grila äKODA a radiatorului, aa-numitele air-curtains, difuzorul de pe masca frontal cu design RS, difuzorul din spate i ramele geamurilor sunt toate negre. Limuzina are un difuzor negru, iar versiunea COMBI un difuzor vopsit Ón culoarea caroseriei.

Oliver Stefani, directorul departamentului de Design al mrcii äKODA explic: îAm conferit formei dinamice a modelului OCTAVIA o alur chiar i mai sportiv, folosind detaliile RS deja familiare. Cu numeroasele sale detalii negre, precum grila radiatorului cu designul specific modelelor äKODA, masca frontal, difuzorul din spate i jantele din aliaj uor, automobilul poate fi recunoscut imediat ca fc‚nd parte din familia äKODA RS.î

Interior RS dinamic
La interior, OCTAVIA RS iV atrage atenia cu predominana negrului. Volanul sport multifuncional Ómbrcat Ón piele are trei spie i poart emblema vRS. De asemenea, dispune de padele pentru transmisia automat DSG. Scaunele sport din fa au tapieria textil neagr, iar scaunele Ergo opionale sunt acoperite cu AlcantaraÆ i piele i au ad‚ncimea ajustabil. Scaunele sunt rafinate cu emblema RS i custuri decorative roii sau gri argintiu, ce pot fi observate i pe volanul Ómbrcat Ón piele, pe cotiere i bordul acoperit cu AlcantaraÆ. Bandourile decorative cu design RS i pedalierul cu design de aluminiu desv‚resc designul sportiv cu elegan.

OCTAVIA iV plug-in hibrid de 204 CP
Alturi de versiunea RS a modelului OCTAVIA iV, äKODA ofer i un hibrid plug-in pentru liniile de echipare Ambition i Style. Pentru aceste variante, motorul 1,4 TSI i motorul electric de 85 kW genereaz 150 kW (204†CP) i un cuplu maxim de 350 Nm. Aceast versiune de hibrid plug-in poate parcurge electric 60 km conform ciclului WLTP* i este echipat cu transmisia automat DSG cu 6 trepte cu tehnologia shift-by-wire. Emisiile de CO sunt de aproximativ 30 g/km*. OCTAVIA iV Óndeplinete, de asemenea, cerinele normei de poluare EU6d.

Bateria litiu-ion de Ónalt tensiune de 37 A, respectiv 13 kWh ce este folosit pentru ambele
modele iV poate fi Óncrcat convenabil de acas, de la o priz casnic uzual sau un wallbox. Conectorul pentru Óncrcare este ascuns Ón bara de protecie din fa, pe partea oferului. Bateria obinuit de 12 voli se afl Ón portbagajul ce are o capacitate de 450 l la limuzin i 490 l la COMBI.
Rezervorul de combustibil are un volum de 40 l, cu doar 5 litri mai puin dec‚t versiunile OCTAVIA ce dispun doar de motor cu ardere intern.

Dou motoare e-TEC cu tehnologie micro-hibrid
Cele dou versiuni e-TEC ale modelului OCTAVIA sunt prezentate acum Ón premier pentru marca äKODA. Acestea vor fi primele modele din producia de serie a mrcii cu sistem micro-hibrid i vor fi fabricate Óncep‚nd cu vara acestui an. Œn combinaie cu transmisia automat DSG cu 7 trepte, motorul 1,0 TSI de 81 kW
(110 CP) i motorul 1,5 TSI de 110 kW (150 CP) utilizeaz un motor demaror de 48 voli i o baterie litiu-ion de 48 voli, instalat sub scaunul pasagerului din fa, av‚nd capacitatea de 0,6 kWh. Ambele modele pot fi identificate Ón baza emblemei specifice aplicate Ón spate.

Tehnologia micro-hibrid permite recuperarea energiei la fr‚nare. Aceast energie va fi apoi stocat Ón baterie i va fi folosit pentru a susine motorul cu ardere intern, asigur‚nd un boost electric de p‚n la 50 Nm. Œn funcie de situaie, aceasta permite chiar decuplarea complet a motorului, astfel Ónc‚t automobilul s ruleze liber. Imediat ce e din nou nevoie de puterea motorului cu ardere, motorul electric Ól repornete Ón fraciuni de secund. Funcia Start/Stop funcioneaz, de asemenea, mai rapid i mai simplu, datorit acestui motor demaror cu curea. Mai mult, motorul este mai silenios i vibraiile Ói sunt reduse la pornire, iar bateria de 48 voli poate Óncrca bateria obinuit de 12 voli folosind convertorul de curent continuu/curent continuu. Per total, tehnologia micro-hibrid aplicat pentru cele dou modele äKODA e-TEC permite economii de p‚n la 0,4 l de combustibil la 100 km.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza