Links Sitemap Business Linker Sitemap

ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV: electrică, atractivă și dinamică

658 afisari
ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV este în prezent cea mai sportivă versiune a noului SUV 100% electric al mărcii din Mladá Boleslav. Designul său se distinge prin diferitele elemente cu finisaj negru și prin jantele de mari dimensiuni, completate cu garda la sol redusă a șasiului sport, ce asigură experiențe dinamice cu adevărat incitante. Interiorul amplifică intensitatea experienței dinamice prin elementele sale de decor cu finisaj cu aspect de carbon, la care se adaugă și volanul multifuncțional cu trei spițe și scaunele cu tetierele integrate. Noul model ce a preluat recent statutul de navă-amiral în gama ŠKODA include acum și varianta SPORTLINE, ce oferă trei niveluri de putere. ENYAQ SPORTLINE iV 60 generează 132 kW*, iar ENYAQ SPORTLINE iV 80 ajunge la 150 kW*. Ambele versiuni au tracțiunea pe puntea spate. ENYAQ SPORTLINE iV 80x cu tracțiune integrală este echipat cu două motoare ce furnizează împreună 195 kW**.
›   Varianta de echipare SPORTLINE a gamei ŠKODA este deosebit de atletică și este acum disponibilă și pentru noul SUV ŠKODA 100% electric
›   Design sportiv, cu numeroase detalii negre și șasiu sport cu garda la sol coborâtă
›   Trei variante de putere și tracțiune spate sau tracțiune integrală

Variantele de echipare SPORTLINE sunt parte integrantă a portofoliului de modele ŠKODA. Producătorului ceh de automobile își continuă acum tradiția în acest sens, adăugând și versiunea ENYAQ SPORTLINE iV în line-up-ul primului său SUV 100% electric. Noua variantă a modelului aduce șasiul sport în echiparea standard, incluzând arcuri și amortizoare specifice modelului și are garda la sol redusă cu 15 mm în față și cu 10 mm în spate. Barele de protecție și pragurile laterale finisate în culoarea caroseriei accentuează și mai pregnant alura sportivă a automobilului. Atât cu tracțiunea pe puntea spate, cât și cu tracțiunea integrală, SUV-ul electric asigură o putere de tracțiune excelentă, transmițând puterea generată de sistemul electric de propulsie pe șosea fără ezitare, indiferent de situaţie. Datorită modului în care funcționează motoarele electrice, cuplul maxim al automobilului este disponibil imediat, chiar și la demarajul de pe loc. Bateria de înaltă tensiune instalată în podeaua automobilului între cele două punți asigură centrul de greutate coborât, ceea ce are efect pozitiv asupra agilității automobilului și a conduitei sale în viraje. Datorită șasiului sport specific modelului SPORTLINE, această variantă a modelului ENYAQ iV poate negocia virajele și mai dinamic și cu un ruliu și mai redus. Direcția progresivă este, de asemenea, inclusă în dotarea standard și contribuie la rândul său la accentuarrea manevrabilității sportive.

Cea mai puternică versiune a acestui model este ENYAQ SPORTLINE iV 80x. Datorită celui de-al doilea motor electric cu care modelul este echipat în acest caz pe puntea față, puterea este transmisă pe șosea de sistemul de tracțiune integrală. Cele două motoare generează împreună o putere totală de 195 kW** și oferă un cuplu maxim de 425 Nm. Versiunea 80x este antrenată în principal de motorul sincron cu magneți permanenți (PSM) instalat pe puntea din spate. Acesta furnizează 150 kW* și un cuplu maxim de 310 Nm. Turația sa maximă se ridică la 16.000 rpm. Motorul PSM are axul dispus paralel, invertor de frecvență și transmisie cu o singură treaptă. Tehnologia avansată a motorului asigură o densitate ridicată a puterii și o eficiență excelentă. Puterea sa este constantă pe o plajă largă de turații. Pe puntea față este instalat un motor asincron, cu un invertor de frecvență și transmisie cu o singură treaptă de viteză, cu dispunere coaxială. Acesta generează 80 kW*, un cuplu maxim de 162 Nm și o turație maximă de 13.500 rpm. Motoarele asincrone sunt caracterizate prin capacitatea de suprasolicitare temporară și pierderi reduse de tracțiune. Astfel aceste motoare sunt perfecte pentru un boost intens de putere pe termen scurt. ENYAQ SPORTLINE iV 80x este echipat cu o baterie de 82 kWh. Autonomia sa se ridică la peste 500 km*** conform ciclului WLTP. Viteza sa maximă este de 160 km/h.

ENYAQ SPORTLINE iV 60 are tracțiunea pe puntea spate, motorul instalat aici generând 132 kW*. Motorul de pe puntea spate de la ENYAQ SPORTLINE iV 80 asigură 150 kW*.




Când sunt acționate frânele, ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV face uz de un sistem eficient de recuperare a energiei de frânare pentru a încetini autoturismul, cu condiția ca bateria să aibă suficientă capacitate de stocare a energiei. Motorul electric funcționează  pe post de generator, astfel că frânarea devine mai eficientă și autonomia automobilului crește. Energia eliberat la frânare nu este pierdută sub formă de căldură, ci este convertită în energie electrică și alimentată în baterie. Dacă este necesar, sistemul de frânare se activează automat. Folosind padelele de pe volan incluse în dotarea standard, șoferul poate oricând ajusta manual gradul de recuperare, ajustând astfel și nivelul de asistare al frânelor. Roțile frontale sunt echipate cu discuri ventilate, iar pentru că frânele de pe puntea spate sunt supuse doar unei sarcini minime datorită sistemului de recuperare a energiei de frânare, roțile din spate au frâne robuste cu tamburi, ce sunt deosebit de rezistente la coroziune, având designul cu structura închisă.

 Alură dinamică, accentuată de elementele negre de la exterior

Numeroasele detalii de design negre gloss arată de la prima privire că cea mai nouă variantă a modelului ENYAQ iV este un model din gama ŠKODA SPORTLINE. Rama grilei radiatorului ŠKODA are, de asemenea, finisajul negru, asemeni decorului în formă de C de la prizele de aer. Acestea contrastează frumos cu masca frontală cu contururi dinamice și finisaj în culoarea caroseriei, ce include și o priză de aer centrală mare cu grila în formă de fagure și un spoiler dinamic. Tușe negre de design sunt aplicate și la oglinzile exterioare, la ramele geamurilor și barele de plafon, precum și la difuzorul din masca posterioară cu design specific modelului. Masca și pragurile laterale sunt finisate în culoarea caroseriei. Denumirea modelului și denumirea mărcii sunt scrise cu litere de tipar negre gloss, aplicate pe hayon. Eleronul de la nivelul plafonului este finisat în negru mat.

Jante mari și geamuri cu tentă închisă

Jantele mari din aliaj ușor cu design optimizat aerodinamic contribuie, de asemenea, la accentuarea alurii dinamice a modelului ENYAQ SPORTLINE iV. Jantele din aliaj ușor Vega de 20 de inchi au finisaj în nuanța antracit, iar jantele Betria de 21 de inchi sunt negre. Anvelopele beneficiază de tehnologie de auto-etanșare: orificiile mici din anvelopă, precum cele cauzate de un cui subțire sau de un ciob de sticlă sau o piatră ascuțită se vor auto-etanșa, astfel că nu e nevoie ca anvelopa să fie imediat înlocuită. Geamurile laterale spate și hayonul cu sticlă SunSet cu tentă închisă accentuează look-ul sportiv al autoturismului și asigură ocupanților răcoarea plăcută pe timp de vară. Sticla laminată a geamurilor acustice laterale din față și din spate reduce zgomotul la interior, pentru un confort și mai ridicat.

  Faruri full-LED Matrix și blocuri optice spate full-LED în dotarea standard

ENYAQ SPORTLINE iV are incluse faruri full-LED Matrix în dotarea standard. Fiecare modul al farurilor LED Matrix conține câte 24 de LED-uri ce pot fi controlate separat și permit celui de la volan să conducă în permanență cu luminile de drum activate, fără a-i deranja însă pe ceilalți participanți la trafic. Această tehnologie inteligentă stinge automat anumite segmente ale farului când camera video de la nivelul parbrizului detectează vehicule și persoane sau obiecte ce reflectă lumina. Dotarea standard include și un sistem de spălare a farurilor și blocuri optice spate full-LED, cu designul inspirat din sticla de cristal și cu lumini de semnalizare dinamice. Luminile opționale inovatoare Crystal Face oferite opțional sunt o atracție foarte specială, fiind formate din 131 LED-uri ce iluminează lamelele verticale ale grilei și decorul orizontal. Modulele LED pentru luminile de drum și cele de întâlnire de la farurile full-LED Matrix, precum și luminile de zi creează astfel împreună un efect realmente spectaculos.

Design Selection Sport cu tapițerie neagră și detalii cu efect de carbon

Interiorul modelului ENYAQ SPORTLINE iV se caracterizează prin tapițeria neagră și bandourile decorative cu aspect de carbon. Noile opțiuni Design Selections înlocuiesc liniile de echipare clasice pentru noul SUV electric. Pachetele acestea se remarcă prin asemănarea cu spațiile de locuit, oferind totodată culori și materiale perfect coordonate. Pachetul Design Selection specific modelului SPORTLINE include scaune sport negre cu teiere integrate pentru suport lateral optim în orice situație de mers. Aceste scaune sunt acoperite cu microfibră Suedia și cu piele și au paspoalul gri. Covorașele textile se fac remarcate prin năbucul cu cusături gri. Pe bord este aplicat un material textil negru cu aspect de piele. Plafonul interior este, de asemenea, negru. Bandourile decorative de pe bord și decorul de pe portiere au finisaj cu aspect de carbon. Decorul ce încadrează selectorul din consola centrală este negru, la fel ca butonul frânei de parcare. Aplicațiile de aluminiu ale pedalierului completează cu eleganță alura dinamică a interiorului.

 

Volan sport multifuncțional cu trei spițe, îmbrăcat în piele și rafinat cu cusături contrastante

Volanul sport multifuncțional cu trei spițe de la ENYAQ SPORTLINE iV beneficiază de designul cel mai recent al mărcii ŠKODA. Inelul volanului este îmbrăcat în piele și poate fi încălzit. Cusăturile contrastante gri îi adaugă un plus de rafinament. Spița inferioară a volanului poartă o emblemă cu înscrisul SPORTLINE. Mai multe dintre funcțiile automobilului pot fi controlate direct de la volan, folosind butoanele cu operare facilă. Dacă apasă butonul corespunzător de pe consola centrală, șoferul ajunge direct în meniul funcției de selectare a modului de condus (dotare standard), afișat pe ecranul central de 13 inchi al sistemului de infotainment. De aici, șoferul poate alege între modurile Eco, Confort, Normal, Sport și Individual.

Head-up Display-ul opțional completează ecranul Digital Cockpit de 5,3 inchi, ENYAQ iV fiind astfel prima ŠKODA ce oferă funcția de realitate augmentată. Zona de proiecție este situată în partea superioară a parbrizului, în câmpul vizual direct al șoferului. Aici sunt afișate simbolurile mai mari, precum săgețile direcționale ale sistemului de navigație, ce sunt proiectate virtual pe șosea. Datorită sistemului KESSY de acces, motorul poate fi pornit prin simpla apăsare a butonului de Start sau acționând frânele. Când părăsiți automobilul, sistemul de propulsie este oprit automat.

  Sistemele inovatoare de asistență ajută la prevenirea coliziunilor

Primul SUV 100% electric din gama ŠKODA este unul dintre cele mai sigure automobile din acest segment. La testele Euro NCAP, modelul a obținut cel mai ridicat scor posibil, de 5 stele. ENYAQ SPORTLINE iV poate fi echipat cu oricare dintre sistemele de asistență de ultimă oră din gama ŠKODA. De pildă, Front Assist cu funcția predictivă de protecție a pietonilor și bicicliștilor și Side Assist cu funcția Rear Traffic Alert avertizează la riscul de coliziune cu alte vehicule, cu cicliști, pietoni și obstacolele statice. Front Assist poate preveni complet accidentele sau poate măcar reduce la minimum consecințele unei eventual accident.  Iar în cazul unei coliziuni iminente cu un pieton, biciclist sau alt vehicul, de exemplu, Asistentul pentru evitarea coliziunilor susține șoferul intervenind asupra direcției. Sistemul permite o manevră controlată de evitare în vederea prevenirii accidentului. La virarea spre stânga în intersecții, asistentul pentru virare Turn Assist detectează din timp autovehiculele care vin din sens opus și avertizează șoferul când e cazul, putând chiar opri automobilul dacă e nevoie. Asistentul de avertizare la ieșirea din mașină Exit Warning alertează ocupanții automobilului când se deschide o portieră și din spate se apropie alt autovehicul sau un biciclist. Avertizarea va fi realizată prin semnale sonore și vizuale, sub forma unei lumini pe interiorul carcasei oglinzii exterioare.

Travel Assist oferă suport activ la manevrarea laterală și cea longitudinală a direcției și include tempomatul adaptiv ACC, asistentul adaptiv Lane Assist inclusiv funcția de recunoaștere a drumului în lucru, Traffic Jam Assist și Emergency Assist. Sistemul poate fi activat prin simpla atingere a butonului aferent de pe volanul multifuncțional și va menține ENYAQ SPORTLINE iV pe banda sa de rulare și va monitoriza automat distanța față de automobilul din față. În traficul congestionat, Travel Assist poate opri ENYAQ SPORTLINE iV în mod autonom, îl poate pune din nou automat în mișcare și poate urma automat alte vehicule. Travel Assist afișează pe ecrane zona din jurul automobilului, astfel că șoferul poate vedea eventuale obiecte detectate de senzorii automobilului. Pentru ca Travel Assist să funcționeze, șoferul trebuie să își țină mâinile pe volan. Dacă sistemul detectează faptul că șoferul nu mai controlează volanul, nu mai frânează sau accelerează, Emergency Assist avertizează mai întâi șoferul vizual, apoi acustic și în ultimă instanță prin impulsuri ale frânei. Dacă șoferul nu reacționează, vor fi activate luminile de avarie, automobilul va fi oprit pe banda sa curentă de rulare și va fi inițiat apelul de urgență eCall.

Mai târziu pe parcursul acestui an va fi introdus și sistemul mai avansat, ce va putea, suplimentar, ghida automobilul prin spații înguste. Această generație a sistemului va putea, de asemenea, prelua controlul direcției laterale în mediul urban, folosind informațiile on-line actuale pe bază de date colective (swarm data). Când este activată semnalizarea, sistemul va asista șoferul la schimbarea benzii de rulare și va oferi asistență la manevrarea volanului în virajele strânse. Tempomatul predictiv va reacționa la obstacolele raportate conform datelor on-line din trafic. Iar funcția opțională Park Assist ce în prezent poate manevra automat automobilul pe locurile de parcare paralele și perpendiculare va putea frâna automat și va putea preveni coliziunea automobilului cu pietoni sau obiecte. Area View este o funcție și mai avansată decât camera video retrovizoare opțională, deoarece cele patru camere ale sistemului creează o imagine din perspectivă aeriană a automobilului și a vecinătății sale imediate.

În cazul în care nu poate fi evitată o coliziune în ciuda tuturor sistemelor de asistență sau dacă șoferul inițiază o manevră de frânare bruscă, sistemul proactiv Crew Protect Assist va lua automat măsuri preventive de protecție a ocupanților. În cazul în care coliziunea este iminentă sau dacă automobilul riscă să derapeze fără control sau să se răstoarne, sistemul va tensiona centurile de siguranță și va închide geamurile și plafonul panoramic glisant. În cazul unui accident, ENYAQ SPORTLINE iV protejează ocupanții cu până la nouă airbag-uri. Airbag-urile șoferului și pasagerului din față și airbag-urile laterale din față sunt incluse în dotarea standard, alături de cele două airbag-uri cortină ce acoperă geamurile laterale din față și din spate. Airbag-ul central dintre scaunele din față reduce puterea impactului dintre șofer și pasagerul din față în cazul unui accident, iar cele două airbag-uri laterale opționale pentru locurile exterioare ale banchetei asigură un plus de protecție.

* Disponibilitatea puterii electrice maxime poate fi limitată în anumite situații. Puterea disponibilă în diferite situații de mers depinde de variați factori, precum temperatura ambientală și nivelul de încărcare al bateriei, precum și de temperatura și starea bateriei de înaltă tensiune sau de vechimea sa fizică.

** : Puterea maximă ce poate fi accesată pe o perioadă de maximum 30 de secunde, calculată conform UN GTR.21. Puterea disponibilă în diferite situații de mers depinde de variați factori, precum temperatura ambientală și nivelul de încărcare al bateriei, precum și de temperatura și starea bateriei de înaltă tensiune sau de vechimea sa fizică. Pentru ca puterea maximă să poată fi asigurată, bateria de înaltă tensiune trebuie să aibă temperatura între 23°C și 50°C și nivelul de încărcare > 88%. Devierile de la parametrii aceștia pot duce la reducerea puterii sau chiar la indisponibilitatea totală a puterii maxime. Temperatura bateriei poate fi influențată indirect până la un anumit nivel de sistemul de aer condiționat staționar și nivelul de încărcare poate fi ajustat, de exemplu, din automobil. Puterea disponibilă la un moment dat este afișată pe power-display-ul automobilului. Pentru a menține cât mai eficient posibil capacitatea utilizabilă a bateriei de înaltă tensiune, se recomandă ca bateria să fie în general încărcată până la 80% dacă automobilul este utilizat zilnic (nivelul poate fi schimbat la 100% înainte de călătoriile la drum lung, de exemplu).

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza