Flanco a înregistrat vânzări de 433 milioane lei în primele 6 luni din 2019
Flanco Retail continuă și în 2019 creșterea în condiții de profitabilitate și eficiență. Brandul românesc, activ pe piața locală din 1994, a încheiat primul semestru al anului cu vânzări în valoare de 433 milioane lei, cele mai mari din istoria companiei, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă a anului precedent, în condițiile în care piața de electro-IT a crescut cu 6%.
"După rezultatele istorice obținute anul trecut, am continuat executarea strategiei începute în 2017, de creștere sănătoasă a afacerii”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail. „Ne-am concentrat pe eficientizarea activităților – fie că vorbim despre dinamica rețelei naționale de magazine sau despre magazinul online flanco.ro, despre proiectele gândite pentru angajați sau clienți – iar rezultatele sunt pe măsură”, adaugă CEO-ul Flanco Retail.
La sfârșitul lunii iulie, compania deținea o rețea de 149 de magazine, dintre care 12 nou deschise pe parcursul primei jumătăți din 2019 și încă patru deschise în luna iulie. În această perioadă, Flanco s-a concentrat pe extinderea prezenței mai cu seamă în orașele medii și mici, precum și pe dezvoltarea omnichannel a întregii structuri de business.
“Am început anul cu deschideri de magazine în Borșa și Vulcan, ne-am bucurat să ajungem cu primele noastre magazine, la clienții noștri din Moreni, Toplița, Odobești, Pucioasa, Gherla, Cernavodă, Petrila, Târgu Ocna, Buhuși, Beiuș, Fălticeni și am adăugat un al doilea magazin în orașele Roman, Vaslui și Drobeta-Turnu Severin”, menționează CEO-ul Flanco Retail.
În același timp, dezvoltarea omnichannel a retailerului continuă să livreze rezultate: vânzările pe canalele digitale și în special comenzile plasate de pe dispozitivele mobile și-au continuat tendința ascendentă și au generat o creștere de 30% față de aceeași perioadă a anului 2018.
"Ținem pasul cu evoluția tehnologiei și urmărim să fim parte din viața clienților noștri oriunde și oricând au nevoie de noi. Aceasta a devenit obiectivul principal pentru toate departamentele și proiectele noastre, cu accent pe îmbunătățirea magazinului online flanco.ro și optimizarea versiunii pentru mobile – iar acest lucru este vizibil în creșterile din primul semestru”, spune CEO-ul Flanco.
În ceea ce privește creditarea, aceasta a stagnat, mai degrabă, în primul semestru. Motivele principale au fost disfunctionalitatea interogării bazelor de date ale ANAF, pentru o bună perioadă de timp, dar și modificările legislative survenite la începutul anului (OUG 114 și noile norme ale BNR pentru creditarea persoanelor fizice). În schimb, cumpărăturile prin carduri de credit au crescut cu 20% față de anul trecut.
"Tot în această perioadă, am resimțit o presiune crescândă pe costuri. Față de aceeași perioadă a lui 2018, costurile chiriilor și ale utilităților au crescut cu peste 5%, în timp ce costurile dedicate personalului s-au mărit cu peste 25% față de primul semestru al 2018”, punctează CEO-ul Flanco.
La nivelul echipei, retailerul a continuat să investească în soluții de retenție și motivare, lansând noi cursuri specializate pe platforma proprie de e-learning. Angajaților li se oferă posibilitatea de dezvoltare, atât pe plan personal, cât și profesional, pentru a se pune la curent cu noile tehnologii și proceduri de lucru.
În acest prim semestru, Flanco s-a alăturat inițiativelor Ministerului Mediului și ale Primăriei Capitalei, prin participarea la programele „Rabla pentru Electrocasnice” și "Eco-Vouchere”. 60% din numărul total de vouchere au fost folosite la Flanco pentru televizoare și 40% pentru electrocasnice mari. Deținătorii voucherelor Rabla sau ale eco-voucherelor sunt în continuare așteptați în toate magazinele din țară și respectiv cele din București, precum și pe flanco.ro pentru a beneficia de reduceri la produsele mai eficiente energetic.
"Ne implicăm de fiecare dată în aceste campanii, care îmbină ecologia cu economia. Clienții au posibilitatea să își înlocuiască electrocasnicele vechi cu unele de nouă generație, cu consum mai redus de energie și performanțe crescute – ajungând astfel, din nou, la cuvântul sub egida căruia operează Flanco: eficiența”, adaugă CEO-ul Flanco.
Planurile Flanco pentru întregul an 2019 prevedeau o creștere cu 12% a cifrei de afaceri și adăugarea a încă 20 de noi unități la rețeaua națională de magazine.
"Rezultatele primului semestru ne încurajează să intensificăm ritmul deschiderilor de noi magazine. Avem în plan încă 10 locații până la sfârșitul anului, urmând să încheiem 2019 cu 26 de magazine nou deschise”, încheie Dragoș Sîrbu, CEO-ul Flanco.
“Am început anul cu deschideri de magazine în Borșa și Vulcan, ne-am bucurat să ajungem cu primele noastre magazine, la clienții noștri din Moreni, Toplița, Odobești, Pucioasa, Gherla, Cernavodă, Petrila, Târgu Ocna, Buhuși, Beiuș, Fălticeni și am adăugat un al doilea magazin în orașele Roman, Vaslui și Drobeta-Turnu Severin”, menționează CEO-ul Flanco Retail.
În același timp, dezvoltarea omnichannel a retailerului continuă să livreze rezultate: vânzările pe canalele digitale și în special comenzile plasate de pe dispozitivele mobile și-au continuat tendința ascendentă și au generat o creștere de 30% față de aceeași perioadă a anului 2018.
"Ținem pasul cu evoluția tehnologiei și urmărim să fim parte din viața clienților noștri oriunde și oricând au nevoie de noi. Aceasta a devenit obiectivul principal pentru toate departamentele și proiectele noastre, cu accent pe îmbunătățirea magazinului online flanco.ro și optimizarea versiunii pentru mobile – iar acest lucru este vizibil în creșterile din primul semestru”, spune CEO-ul Flanco.
În ceea ce privește creditarea, aceasta a stagnat, mai degrabă, în primul semestru. Motivele principale au fost disfunctionalitatea interogării bazelor de date ale ANAF, pentru o bună perioadă de timp, dar și modificările legislative survenite la începutul anului (OUG 114 și noile norme ale BNR pentru creditarea persoanelor fizice). În schimb, cumpărăturile prin carduri de credit au crescut cu 20% față de anul trecut.
"Tot în această perioadă, am resimțit o presiune crescândă pe costuri. Față de aceeași perioadă a lui 2018, costurile chiriilor și ale utilităților au crescut cu peste 5%, în timp ce costurile dedicate personalului s-au mărit cu peste 25% față de primul semestru al 2018”, punctează CEO-ul Flanco.
La nivelul echipei, retailerul a continuat să investească în soluții de retenție și motivare, lansând noi cursuri specializate pe platforma proprie de e-learning. Angajaților li se oferă posibilitatea de dezvoltare, atât pe plan personal, cât și profesional, pentru a se pune la curent cu noile tehnologii și proceduri de lucru.
În acest prim semestru, Flanco s-a alăturat inițiativelor Ministerului Mediului și ale Primăriei Capitalei, prin participarea la programele „Rabla pentru Electrocasnice” și "Eco-Vouchere”. 60% din numărul total de vouchere au fost folosite la Flanco pentru televizoare și 40% pentru electrocasnice mari. Deținătorii voucherelor Rabla sau ale eco-voucherelor sunt în continuare așteptați în toate magazinele din țară și respectiv cele din București, precum și pe flanco.ro pentru a beneficia de reduceri la produsele mai eficiente energetic.
"Ne implicăm de fiecare dată în aceste campanii, care îmbină ecologia cu economia. Clienții au posibilitatea să își înlocuiască electrocasnicele vechi cu unele de nouă generație, cu consum mai redus de energie și performanțe crescute – ajungând astfel, din nou, la cuvântul sub egida căruia operează Flanco: eficiența”, adaugă CEO-ul Flanco.
Planurile Flanco pentru întregul an 2019 prevedeau o creștere cu 12% a cifrei de afaceri și adăugarea a încă 20 de noi unități la rețeaua națională de magazine.
"Rezultatele primului semestru ne încurajează să intensificăm ritmul deschiderilor de noi magazine. Avem în plan încă 10 locații până la sfârșitul anului, urmând să încheiem 2019 cu 26 de magazine nou deschise”, încheie Dragoș Sîrbu, CEO-ul Flanco.
Citeşte mai multe despre:
Flanco Retail
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza