Links Sitemap Business Linker Sitemap

Farmaceuticele, IT&C si retailul sustin piata de recrutare

3855 afisari
Victoria Donos
Recesiunea economica a schimbat radical regulile jocului de pe piata de recrutare, diminuat cu aproximativ 60%, conform specialistilor din domeniu. Astfel, piata s-a transformat intr-un spatiu cu o masa mare de candidati fara prea mari pretentii si câtiva angajatori exigenti.
       In acest context, domeniile care sustin inca piata recrutarii, avand un nivel ridicat al angajarilor, sunt cel farmaceutic, FMCG, retailul si domeniul IT&C, au declarat in unanimitate companiile de recrutare chestionate. “Retailerii au fost responsabili de un numar destul de mare de angajari atat in noile centre comerciale, cât si in cele vechi. De asemenea, industria farmaceutica, cea a serviciilor medicale, precum si FMCG-ul au continuat derularea unor proiecte de recrutare, fiind mai putin afectate de criza globala”, a spus Corina Diaconu, Managing Director, ABC Human Capital. La randul sau, Claudiu Ciortea, general manager, Talent Stream Romania, a adaugat ca o alta sursa de activitate a reprezentat-o inlocuirea angajatilor care au parasit companiile in care lucrau. “Deci vorbim despre o recrutare bazata pe turnover, o recrutare reactiva. Chiar si in acest context dificil, unele sectoare s-au evidentiat: farma, agricultura si, intr-o oarecare masura, IT&C”.  

Se cauta candidatii foarte buni  
Avand de unde sa aleaga, angajatorii cauta candidatii foarte bine pregatiti si cu experienta in domeniul dat, deoarece nu se mai investeste in pregatirea acestora. Astfel candidatii cu o experienta bogata câstiga teren in fata celor aflati la inceput de drum. “Piata fortei de munca in 2009 nu mai apartine candidatilor, deoarece ei au optiuni limitate, iar companiile nu-si mai permit sa formeze oameni”, a spus Corina Diaconu. Subliniind aceeasi idee, Mihaela Petrianu, Managing Partner, Aims Human Capital, a declarat: “Majoritatea companiilor cauta mai mult ca oricand candidati foarte buni”.  Potrivit lui Rudolf Fedorovici, consultant, Advice Human Resources, criteriile pe care pun accent angajatorii când scot un post la concurs sunt experienta, loialitatea, productivitatea si eficienta.  
       Intr-un astfel de context, Iuliana Badea, sales manager, Lugera&Makler, sfatuieste candidatii sa urmareasca anunturile de noi slujbe si sa aplice la cele pentru care sunt calificati. In ceea ce-i priveste pe absolventii, care nu au experienta necesara, Badea este de parere ca acestia ar putea aplica la programele de tip internship.  

Mai multe CV-uri necitite  
       Numarul tot mai mare de candidati pentru un job de cele mai multe ori este inselator, deoarece nu toti corespund cerintelor postului. Chiar si asa, specialistii in recrutare nu neaga ca multe CV-uri ramân necitite. Din numarul total de aplicanti la un job, peste 50% nu au legatura cu jobul la care au aplicat, sustine Corina Diaconu. “Acestea pot fi CV-uri pe care un angajator poate opta sa nu le mai deschida analizând doar ultimul job listat”. Totodata, Rudolf Fedorovici de la Advice Human Resources a spus ca “in conditiile in care recrutorul stie ca a gasit deja ceea ce cauta, insa se gaseste in postura de a citi inca 300 de aplicatii pentru a se asigura ca a verificat toate posibilitatile, este usor de inteles ca pe acestea le va trata cu superficialitate”.  

Mai putine posturi in top management  
      
Scaderea numarului de companii nou infiintate si mobilitatea mai redusa a personalului din functii de conducere a condus la scaderea numarului de posturi pentru pozitiile de top management. Rudolf Fedorivici este de parere ca numarul de posturilor de top management nou infiintate a scazut cu 40% fata de 2007. “Cauzele au fost legate, in primul rand, de scaderea dramatica a numarului de firme intrate in piata din România ca investitii straine de tip start-up”, a explicat Fedorovici. De aceeasi parere este si Iuliana Badea, de la compania Legera&Makler, care afirma ca “numarul de posturi disponibile a cunoscut o evolutie fireasca, afacerile noi fiind in trecut cele care cresteau cererea. Momentan insa, investitiile se situeaza la un nivel scazut si, in consecinta atât numarul de posturi noi, cât si mobilitatea managerilor existenti s-au redus”.  
       In plus, scaderea numarului posturilor pentru aceste pozitii a ridicat exigentele, potrivit Mihaelei Petrianu. “E firesc sa fie asa, intrucat mediul econo­mic actual este mult mai provocator”, a precizat aceasta. Claudiu Ciortea a remarcat si o schimbare a conditiilor in care se petrece recrutarea pentru aceste pozitii. “Aceste activitati au devenit mai putin vizibile, multe dintre ele petrecându-se prin networking sau promovare interna, mai mult decât prin activitatii directe de executive-search”.  



 






S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza