Extinderea pe piețele externe este prioritară pentru afacerile de familie din România
În următorii trei ani, afacerile de familie din România vor investi prioritar în capitalul uman, în extinderea pe noi piețe și în transformarea digitală, arată studiul EY - "Barometrul afacerilor de familie din România", ediția 2017.
Studiul are la bază răspunsurile la chestionar din partea a 247 de oameni de afaceri care conduc business-uri de familie.
“Dacă la ediția din 2015 a barometrului nu se putea vorbi foarte mult despre tendințele din mediul digital, la ediția de anul acesta, 66% dintre afacerile de familie cu o cifră de afaceri mai mare de 1 milion EUR au un angajat care are ca rol urmărirea acestor tendințe. 6% dintre firme intenționează să recruteze pentru această poziție, în timp ce doar 28% nu au încă un Chief Information Officer sau un echivalent,” spune Alexandru Lupea, Partener și Strategic Growth Markets Leader, EY România. Întrebați ce ar face în situația în care resursele financiare nu ar fi suficiente pentru a acoperi în totalitate nevoile familiei și ale afacerii, 42% din antreprenori afirmă că ar pune afacerea pe primul plan. Cei mai mulți dintre antreprenorii români care conduc afaceri de familie (57%) ar ajusta atât nevoile familiei, cât și pe cele ale afacerii, în așa fel încât ambele să aibă parte de resurse pentru susținere și creștere.
Afacerile de familie de succes răspund acestei provocări prin crearea unor structuri de guvernanță care stabilesc ce măsuri să fie luate în momentul în care apar neînțelegeri sau conflicte între familie și business; e important ca aceste structuri să existe înainte ca situațiile de mai sus să aibă loc. Cu toate acestea, 73% dintre afacerile de familie cu peste 1 milion de EUR cifră de afaceri nu au încă implementate structuri de guvernanță familială și nici nu au în plan crearea unei astfel de structuri. Tendința este una pozitivă, în comparație cu prima ediție a studiului, 27% dintre respondenți intenționând să reglementeze astfel de structuri, față de doar 19% în 2015.
De asemenea, 85% dintre afacerile de familie cu peste 1 milion EUR cifră de afaceri organizează întâlniri regulate pentru a discuta probleme de business, iar cele mai multe (80%) se întâlnesc mai des de trei ori pe an în acest scop.
“Dacă la ediția din 2015 a barometrului nu se putea vorbi foarte mult despre tendințele din mediul digital, la ediția de anul acesta, 66% dintre afacerile de familie cu o cifră de afaceri mai mare de 1 milion EUR au un angajat care are ca rol urmărirea acestor tendințe. 6% dintre firme intenționează să recruteze pentru această poziție, în timp ce doar 28% nu au încă un Chief Information Officer sau un echivalent,” spune Alexandru Lupea, Partener și Strategic Growth Markets Leader, EY România. Întrebați ce ar face în situația în care resursele financiare nu ar fi suficiente pentru a acoperi în totalitate nevoile familiei și ale afacerii, 42% din antreprenori afirmă că ar pune afacerea pe primul plan. Cei mai mulți dintre antreprenorii români care conduc afaceri de familie (57%) ar ajusta atât nevoile familiei, cât și pe cele ale afacerii, în așa fel încât ambele să aibă parte de resurse pentru susținere și creștere.
Afacerile de familie de succes răspund acestei provocări prin crearea unor structuri de guvernanță care stabilesc ce măsuri să fie luate în momentul în care apar neînțelegeri sau conflicte între familie și business; e important ca aceste structuri să existe înainte ca situațiile de mai sus să aibă loc. Cu toate acestea, 73% dintre afacerile de familie cu peste 1 milion de EUR cifră de afaceri nu au încă implementate structuri de guvernanță familială și nici nu au în plan crearea unei astfel de structuri. Tendința este una pozitivă, în comparație cu prima ediție a studiului, 27% dintre respondenți intenționând să reglementeze astfel de structuri, față de doar 19% în 2015.
De asemenea, 85% dintre afacerile de familie cu peste 1 milion EUR cifră de afaceri organizează întâlniri regulate pentru a discuta probleme de business, iar cele mai multe (80%) se întâlnesc mai des de trei ori pe an în acest scop.
Citeşte mai multe despre:
EY
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza