Links Sitemap Business Linker Sitemap

Emisii mai reduse în interiorul automobilelor datorită polieterilor polioli îmbunătățiți de la BASF

1550 afisari
BASF a îmbunătățit procesul de fabricare a polieterului poliol Lupranol, astfel încât componentele auto care sunt fabricate din sistemul poliuretanic de la BASF emit, în medie, cu 20% mai puțină aldehidă.


Această inovație le permite furnizorilor auto care produc, spre exemplu, componente acustice, scaune și volane sau panouri și uși din spumă, să satisfacă cerințele tot mai stricte impuse producătorilor de mașini și să respecte legea privind reducerea de emisii de tip COV (compuși organici volatili) din interiorul vehiculelor.

După ce procesul de producție a fost modificat în fabricile BASF din Asia, la începutul anului, schimbarea este, în acest moment, implementată în Europa și programată să se desfășoare, în decursul acestui an, și în unitățile de producție din Statele Unite. Alături de izocianat, poliolul este produsul de bază pentru sistemele de spumă poliuretanică.

Emisiile au fost optimizate prin îmbunătățirea proceselor de curățare  și finisare a poliolului Lupranol®, în așa fel încât proprietățile mecanice ale materialului să rămână neschimbate în timpul următoarelor etape, de producere a spumei și procesare. Asta înseamnă că notele acordate, în prezent, poliolului Lupranol®, pot fi schimbate imediat, fără a mai fi necesare testări elaborate sau reînnoirea aprobărilor pentru sistemele poliuretanice, bazate pe calificativele îmbunătățite ale poliolului. BASF comercializează sistemele poliuretanice pentru spume flexibile, semi-rigide și integrale, sub mărcile comerciale Elastoflex® W, Elastoflex® E și Elastofoam® I.

Cu ajutorul calităților îmbunătățite ale poliolului Lupranol®, BASF contribuie la producerea de componente pentru automobile cu emisii tot mai scăzute. Piesele realizate din sistemele poliuretanice de la BASF sunt testate atât intern, precum și în laboratoarele certificate de testare, precum Imat-Uve și Institutul Fresenius. Îmbunătățirea valorilor emisiilor variază de la o piesă la alta. În medie, se poate obține o reducere de 20%, măsurată conform metodelor de testare comun acceptate, precum VDA276 și BMW GS 97014-3.

Guvernele din întreaga lume cer în mod continuu reducerea emisiilor pentru interioarele vehiculelor, pentru a diminua impactul posibil al substanțelor volatile asupra sănătății conducătorilor auto, dar și pentru a slăbi mirosul tipic al mașinilor noi. Accentul este pus, în prezent, pe aldehide, precum formaldehida, acetaldehida și propanalul, și pe substanțele aromatice din poliuretani. BASF lucrează intens pentru dezvoltarea sistemelor poliuretanice care să permită producerea de componente auto cu un nivel mai scăzut de emisii.

Citeşte mai multe despre: BASF

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza