Links Sitemap Business Linker Sitemap

Creditarea a continuat să crească în ritm susținut la Raiffeisen Bank în trimestrul al treilea 2019

195 afisari
Activele totale ale Raiffeisen Bank au ajuns la 42,38 miliarde lei la 30 septembrie 2019 (creștere de 8%, an la an), iar veniturile băncii au avansat cu 5%, an la an, până la 1,95 miliarde de lei. Creditele nete au crescut cu 13 % la T3, an pe an, iar toate segmentele de clienți au înregistrat evoluții pozitive: soldul creditelor către corporații mari și medii a crescut cu 14% față de aceeași perioada din 2018, creditele pentru IMM-uri au crescut cu 5%, iar cele pentru persoane fizice cu 9%, echilibrat, atât credite pentru achiziții de locuințe, cât și de nevoi personale.
Portofoliul de credite nete al băncii a ajuns la 27,63 miliarde de lei, cu 13% mai mult față de aceeași perioada a anului trecut;
Depozitele clienților au atins valoarea de 34,94 miliarde de lei în T3, în creștere cu 8% față de 30 septembrie 2018;
Rată creditelor neperformante a scăzut la 3,9% la finalul trimestrului al treilea din acest an (4,3% T3 2018); 
Banca a ajuns la active totale de 42,38 miliarde lei la 30 septembrie 2019, o creștere de 8%, an la an; 
Veniturile operaționale au avansat cu 5%, an la an, până la 1,95 miliarde de lei;
Profitul net a scăzut cu 25%, în primele nouă luni ale anului 2019 față de aceeași perioada a anului trecut, din cauza unor evenimente nerecurente;


“Anunțăm din nou rezultate bune care provin din creșterea organică a băncii, pe toate produsele și segmentele de clienți, cu accent pe finanțările acordate companiilor. În condițiile în care mediul în care activăm ne provoacă permanent, cu schimbări legislative și evoluții puțîn predictibile, faptul că ne dezvoltăm continuu și echilibrat ne confirmă, încă o dată, că suntem o organizație puternică și responsabilă”, a spus Steven van Groningen, președinte&CEO Raiffeisen Bank.

Cu toate aceste progrese înregistrate, Raiffeisen Bank a încheiat al treilea trimestru al anului 2019 cu un profit net de 536 milioane de lei, față de 718 milioane de lei, cât înregistra în aceeași perioada a anului trecut. Scăderea cu 25 % a profitului net (an la an) provine din câteva evenimente nerecurente cum sunt: schimbările metodologice de provizionare a riscului de credit și provizionarea participației în subsidiară Aedificium Banca pentru Locuințe.

Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut cu 8% în primele nouă luni din 2019, față de aceeași perioada a anului trecut, ajungând la un miliard de lei (930 milioane de lei în aceeași perioada din 2018). Principalele zone de presiune asupra costurilor băncii vin din investițiile în ritm susținut pentru dezvoltatea capabilităților tehnologice și digitale ale băncii, creșterea costului cu salariile angajaților, dar și din cerințele regulatorii, mai precis a contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare.

Rată creditelor neperformante a scăzut la 3,9% la finalul lunii septembrie 2019, față de 4,3% în T3/2018. Costul cu provizioanele a crescut semnificativ, față de aceeași perioada a anului trecut, până la 147 de milioane lei, dar această evoluție nu a fost generată de o degradare a calității portofoliului de credite, ci a survenit pe fondul unor schimbări metodologice.


Raiffeisen Bank continua sa finanteze responsabil economia romaneasca

Raiffeisen Bank s-a implicat, în consorțiu cu alte bănci, în tranzacții importante în trimestrul al treilea al acestui an, cum sunt finanțările acordate pentru sprijinirea unor proiecte și investiții locale desfășurate de clienți precum: VGP Park Timișoara, MedLife sau Ameropa. Banca a acordat credite APIA pentru aproximativ 630 de firme mici și mijlocii, iar în cadrul programului “Inițiativa pentru IMM” au fost finanțate peste 770 de companii. De asemenea banca susține startup-urile și fintech-urile românești în cadrul unor programe că “factory by Raiffeisen Bank” (finanțări totale de 3 milioane euro în acest an) sau “Elevator Lab”.

Procesul de digitalizare duce la schimbari profunde in banca

Numarul  clienților digitali ai băncii (cei care folosesc aplicațiile de online și mobile banking) a ajuns în trimestrul al treilea din 2019 la 675.000. Din august 2019, clienții Raiffeisen Bank pot face plăti cu telefonul prin aplicația RaiPay pentru Android, iar până în prezent peste 45.000 de clienți folosesc această aplicație. Noul Smart Mobil și Noul Raiffeisen Online, aplicații lansate la finalul lunii mai, au fost întâmpinate cu entuziasm de către clienți: peste 50% din clienții digitali ai băncii le folosesc deja, la 4 luni de la lansare. În septembrie 2019 a fost lansată opțiunea “Smart Hour” prin care clienții Raiffeisen Bank pot face schimburi valutare lei-euro sau euro-lei la cursul BNR pentru o ora, de la 10:00 la 11:00, în noile aplicații Smart Mobile și Raiffeisen Online. 

Raiffeisen Bank continuă să își încurajeze clienții de casă (cei care își încasează veniturile în conturi curente deschise la banca) să utilizeze canalele digitale și pentru economisire, recompensandu-i cu dobânzi competitive pentru depozite nou constituite: până la 2% pe an, pentru depozite pe termen de 6 luni și de până la 2,75% pe an pentru depozite pe termen de 12 luni. Portofoliul de economii în lei, atrase de la populație, a crescut cu 9% la 30 septembrie 2019, față de aceeași perioada a anului trecut.

În plus, din 2019, clienții Raiffeisen Bank au posibilitatea de a contracta un credit de nevoi personale complet online, în maxim 10 minute, proces la care banca lucrează continuu pentru a-l simplifică și optimiza. Creditele de nevoi personale inițiate digital au ajuns în T3 la peste 8% din totalul volumelor acordate.

Numărul  Raiffeisen Bank oferă clienților Premium cu potențial financiar ridicat servicii și produse prin bancher personal precum și acces la o oferta integrată adaptată nevoilor lor. Portofoliul de clienți Premium a cunoscut o consolidare puternică, crescând cu 14% în primele 9 luni ale anului. Conform studiilor noastre periodice, Raiffeisen Bank este în prezent cea mai recomandată banca de către clienții cu potențial financiar ridicat.
La finalul  treilea, portofoliul de carduri de credit Raiffeisen Bank a continuat să crească și continuăm să fim lideri de piață, cu peste 500.000 de carduri active.

Raiffeisen Bank oferă clienților Premium cu potențial financiar ridicat servicii și produse prin bancher personal precum și acces la o oferta integrată adaptată nevoilor lor. Portofoliul de clienți Premium a cunoscut o consolidare puternică, crescând cu 14% în primele 9 luni ale anului. Conform studiilor noastre periodice, Raiffeisen Bank este în prezent cea mai recomandată banca de către clienții cu potențial financiar ridicat.

Banca are unul dintre cele mai apreciate servicii de private banking (sub brandul Friedrich Wilhelm Raiffeisen) de pe piață românească și administrează active de peste 5.5 miliarde de lei pentru aproximativ 1.650 de clienți cu averi ridicate, care accesează servicii și produse de investiții dedicate.

La sfârșitul celui de-al treilea trimestru din 2019, banca avea 4.829 de angajați, 366 agenții (din care 32 cashless)și o rețea de peste 820 de ATM-uri, 22.200 de POS-uri și 290 mașini multifuncționale. Raiffeisen Bank deservește în România peste 2 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri și 5.750 de corporații mari și medii.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza