Consorțiul Alstom-Bombardier va furniza trenuri din noua generație pentru rețeaua SNCF din Île-de-France
În ședința de consiliu, SNCF a selectat consorțiul Alstom-Bombardier pentru reînnoirea trenurilor de pe liniile D și E ale rețelei din Île-de-France. Acest contract pentru 255 de trenuri (130 pentru linia RER D și 125 pentru linia RER E), cu o valoare estimată la 3,75 miliarde euro, este cel mai important contract finanțat vreodată de Autoritatea de Transport din Île-de-France (STIF).
Valérie Pécresse, Președinte Regiunii Île-de-France și STIF: "Decizia SNCF transformă o comandă istorică, plasată de STIF în iulie 2016 pentru a revoluționa transportul, în realitate. Peste 700 de trenuri vor fi cumpărate sau renovate pentru a moderniza materialul rulant existent, cu vârsta medie de peste 30 de ani. Astfel se va schimba viaţa cotidiană a locuitorilor din Île-de-France și a pasagerilor de pe liniile D și E. Din 2021, vor descoperi o generație nouă de trenuri, mai sigure și mai fiabile, dar și cu confort și regularitate sporite. Comanda va avea un impact pozitiv și asupra restului rețelei: 15% din traficul de pe linia RER A va fi transferat pe linia E, care va fi extinsă până la Nanterre în 2022 și apoi până la Mantes-la-Jolie în 2024." Alstom, în parteneriat cu Bombardier, va proiecta și furniza noua generație de echipamente cu două nivele pentru liniile D și E ale rețelei din Île-de-France, operată de SNCF Transilien. Prima parte fermă a comenzii constă în livrarea a 71 de trenuri cu valoarea estimată la 1,55 miliarde euro, finanțată în proporție de 100% de STIF (această sumă include toate studiile de proiect, industrializarea, gestionarea proiectului și omologarea, în valoare de 450 de milioane euro). Aceste prime 71 de trenuri vor fi livrate și vor intra în circulație începând cu 2021. Participarea consorțiului Alstom-Bombardier la această primă parte a contractului se ridică la 1,155 de miliarde euro (aproximativ 70% Alstom - 30% Bombardier).
Un tren mai funcțional
Acest tren "boa” este complet deschis (fără separarea vagoanelor) și a fost conceput special pentru zonele de trafic dens din Île-de-France. Cu ușile sale de mari dimensiuni, trenul oferă un nivel ridicat de fluiditate pentru intrările și ieșirile pasagerilor, precum și trei spații de călătorie distincte. Astfel, pasagerii pot alege spațiul de călătorie în funcție de durata acesteia: zone de platformă pentru călătorie în picioare atunci când distanța este foarte scurtă, ceea ce simplifică deplasarea, la fel ca în metrou; zone mixte (așezat sau în picioare) situate mai jos, pentru călătorii mai scurte de 20 de minute, și zone situate mai sus pentru confort stil regional, cu mai multe scaune pentru călătorii mai lungi. În fiecare dintre vagoanele terminale, platformele oferă utilizatorilor în scaune rulante acces rapid și direct la spațiile dedicate. Aerul condiționat, iluminatul și scaunele au fost, toate, concepute pentru a asigura un nivel înalt de confort.
Bazându-se pe soluțiile Alstom de echipamente urbane și suburbane și îmbunătățit prin feedbackul primit de la clienți, trenul, denumit X'Trapolis Cityduplex, va garanta cele mai înalte niveluri de disponibilitate, fiabilitate și siguranță. Fiecare tren poate transporta până la 1860 de pasageri în versiunea cu lungimea de 130m. Numeroasele inovații vor reduce consumul de energie cu 25% față de generațiile anterioare de echipamente. Un aspect remarcabil este acela că trenul este echipat cu 8 boghiuri motoare, care oferă performanțe superioare celor ale generațiilor precedente din punct de vedere al accelerării și decelerării cu frânare recuperativă, un atu de necontestat pentru exploatare.
"Suntem foarte mândri de încrederea reînnoită pe care ne-o dovedesc SNCF și STIF. Consorțiul pe care l-am format împreună cu Bombardier are o experiență extrem de solidă în ceea ce privește proiectele din Île-de-France și cerințele clientului nostru, SNCF Transilien. Acest tren reprezintă un salt înainte uriaș din punct de vedere tehnologic, care va îmbunătăți experiența de călătorie a fiecărui pasager din regiunea Île-de-France. De asemenea, oferă operatorului un cost al proprietății redus pe termen lung”, declară Henri Poupart-Lafarge, Președinte și CEO al Alstom.
Pentru succesul acestui proiect, circa 2.000 de persoane vor lucra în cadrul consorțiului Alstom-Bombardier, printre care 550 de ingineri experimentați, asigurând peste 8.000 de locuri de muncă în sectorul feroviar din Franța. Opt unități Alstom din Franța vor răspunde de proiectarea și fabricarea noilor echipamente: Valenciennes pentru managementul proiectului, proiectare, validare, teste, punere în funcțiune și garanție, producția vehiculelor terminale și integrarea finală a trenului; Reichshoffen pentru studii, Ornans pentru motoare, Le Creusot pentru boghiuri, Villeurbanne pentru componentele electronice de la bord, Tarbes pentru sistemele de tracțiune, Petit-Quevilly pentru transformatoare și Saint Ouen pentru proiectare. Unitatea Bombardier din Crespin va răspunde pentru proiectarea și fabricarea vagoanelor intermediare.
Un tren mai funcțional
Acest tren "boa” este complet deschis (fără separarea vagoanelor) și a fost conceput special pentru zonele de trafic dens din Île-de-France. Cu ușile sale de mari dimensiuni, trenul oferă un nivel ridicat de fluiditate pentru intrările și ieșirile pasagerilor, precum și trei spații de călătorie distincte. Astfel, pasagerii pot alege spațiul de călătorie în funcție de durata acesteia: zone de platformă pentru călătorie în picioare atunci când distanța este foarte scurtă, ceea ce simplifică deplasarea, la fel ca în metrou; zone mixte (așezat sau în picioare) situate mai jos, pentru călătorii mai scurte de 20 de minute, și zone situate mai sus pentru confort stil regional, cu mai multe scaune pentru călătorii mai lungi. În fiecare dintre vagoanele terminale, platformele oferă utilizatorilor în scaune rulante acces rapid și direct la spațiile dedicate. Aerul condiționat, iluminatul și scaunele au fost, toate, concepute pentru a asigura un nivel înalt de confort.
Bazându-se pe soluțiile Alstom de echipamente urbane și suburbane și îmbunătățit prin feedbackul primit de la clienți, trenul, denumit X'Trapolis Cityduplex, va garanta cele mai înalte niveluri de disponibilitate, fiabilitate și siguranță. Fiecare tren poate transporta până la 1860 de pasageri în versiunea cu lungimea de 130m. Numeroasele inovații vor reduce consumul de energie cu 25% față de generațiile anterioare de echipamente. Un aspect remarcabil este acela că trenul este echipat cu 8 boghiuri motoare, care oferă performanțe superioare celor ale generațiilor precedente din punct de vedere al accelerării și decelerării cu frânare recuperativă, un atu de necontestat pentru exploatare.
"Suntem foarte mândri de încrederea reînnoită pe care ne-o dovedesc SNCF și STIF. Consorțiul pe care l-am format împreună cu Bombardier are o experiență extrem de solidă în ceea ce privește proiectele din Île-de-France și cerințele clientului nostru, SNCF Transilien. Acest tren reprezintă un salt înainte uriaș din punct de vedere tehnologic, care va îmbunătăți experiența de călătorie a fiecărui pasager din regiunea Île-de-France. De asemenea, oferă operatorului un cost al proprietății redus pe termen lung”, declară Henri Poupart-Lafarge, Președinte și CEO al Alstom.
Pentru succesul acestui proiect, circa 2.000 de persoane vor lucra în cadrul consorțiului Alstom-Bombardier, printre care 550 de ingineri experimentați, asigurând peste 8.000 de locuri de muncă în sectorul feroviar din Franța. Opt unități Alstom din Franța vor răspunde de proiectarea și fabricarea noilor echipamente: Valenciennes pentru managementul proiectului, proiectare, validare, teste, punere în funcțiune și garanție, producția vehiculelor terminale și integrarea finală a trenului; Reichshoffen pentru studii, Ornans pentru motoare, Le Creusot pentru boghiuri, Villeurbanne pentru componentele electronice de la bord, Tarbes pentru sistemele de tracțiune, Petit-Quevilly pentru transformatoare și Saint Ouen pentru proiectare. Unitatea Bombardier din Crespin va răspunde pentru proiectarea și fabricarea vagoanelor intermediare.
Citeşte mai multe despre:
Alstom, Bombardier
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza