CEC Bank reporteaza un profit brut la noua luni de circa 203,9 milioane lei
CEC Bank continua sa se mentina printre bancile profitabile din sistemul bancar romanesc, inregistrand la data de 30.09.2017 un profit brut de cca. 203,9 mil. lei. Cu o valoare totala neta a bilantului de 28.595,9 milioane lei, in crestere cu 1,54% fata de 31.12.2016, CEC Bank a reusit sa isi majoreze cota de piata de la 7,16% din total active bancare la data de 31.12.2016 la 7,23% la data de 30.06.2017,
ocupand pozitia a saptea in topul bancilor din sistemul bancar romanesc, in conditiile in care piata bancara din Romania a fost extrem de dinamica pe segmentul de achizitii si fuziuni (operatiuni care determina cresterea imediata a cotei de piata a bancilor achizitoare), precum si in conditiile in care unele banci din sistem au beneficiat de majorari ale capitalului social din partea actionarilor.
Portofoliul de credite in sold aferent clientilor persoane juridice a crescut cu cca. 5,3%, in timp ce la nivelul sistemului bancar, acelasi indicator a inregistrat o crestere de 2,9% (la data de 31.08.2017 - date disponibile la nivelul sistemului). De asemenea, Banca si-a majorat si portofoliul de credite in sold acordate persoanelor fizice, care a inregistrat o crestere cu cca. 10% in anul 2017 fata de anul precedent, in comparatie cu cresterea inregistrata de sistemul bancar de cca. 5,6%. In ambele cazuri insa, cresterea reala a soldului aferent acestor credite a fost de cca. 8,5% (comparativ cu cresterea de cca. 4,3% inregistrata la nivelul sistemului la data de 31.08.2017), dar aceasta a fost diminuata de operatiunile de reducere directa a valorii contabile brute a creditelor ("write-off”).
In ceea ce priveste volumul de credite noi acordate in anul 2017, acesta a crescut semnificativ fata de perioada similara a anului precedent, respectiv cu 33,5%, ajungand la o valoare de cca. 4,8 mld. lei in primele 9 luni ale anului 2017.
De la inceputul anului, CEC Bank a acordat clientilor persoane juridice un numar de 4.793 credite punte tip APIA in valoare de cca. 278,5 mil lei. In plus, Banca a mai acordat clientilor PJ un numar de 4.071 credite noi, in valoare de cca. 3.302,41 mil lei, incluzand si suplimentari de linii de credit, facilitati de tip descoperit de cont pe card business, plafoane de creditare.
In perioada ianuarie-septembrie 2017, Banca a acordat clientilor persoane fizice un numar de 37.723 credite in valoare de cca. 1.223,76 mil lei (inclusiv credite acordate prin card), din care 3.463 credite de investitii (imobiliare, ipotecare, Prima Casa), in valoare de cca. 625,48 mil lei.
Continuand politica de sustinere a absorbtiei de Fonduri Europene, Banca a acordat pana la data de 30 septembrie 2017 un numar de 42.119 facilitati de credit pentru proiecte de accesare fonduri europene si credite punte pentru prefinantarea subventiilor, pentru care valoarea insumata a granturilor se ridica la 12.696,86 mil. lei.
Banca este implicata in promovarea si derularea Programului Start-Up Nation, oferind atat beneficiarilor din mediul urban, cat si celor din mediul rural pachete Start-Up IMM si credite punte Start-Up Nation.
Soldul depozitelor atrase de la clientela nebancara a inregistrat la data de 30.09.2017 o crestere cu cca. 2,1% fata de sfarsitul anului precedent, in conditiile in care Banca detine suficiente lichiditati si a aplicat o politica de temperare a atragerii acestor surse. Acest comportament al clientelei denota faptul ca CEC Bank continua sa fie apreciata si perceputa in piata ca o banca sigura.
Pe parcursul anului 2017, Banca a continuat sa inregistreze o imbunatatire semnificativa a calitatii activelor. Rata expunerilor neperformante (NPE Ratio), calculata potrivit specificatiilor emise de Autoritatea Bancara Europeana (The EBA Methodological Guide – Risk Indicators and Detailed Risk Analysis Tools) a inregistrat la data de 30.09.2017 un nivel de 7,3%, comparativ cu un nivel de 8,4% inregistrat la data de 31.12.2016, in timp ce rata creditelor neperformante din imprumuturi si avansuri acordate clientilor persoane fizice, cu un nivel de 3,6%, reflecta o calitate ridicata a portofoliului de credite acordate persoanelor fizice. Rata expunerilor neperformante din credite si avansuri inregistreaza un nivel de 10,91% la data de 30.09.2017, in scadere cu 1,05 p.p. fata de nivelul inregistrat la data de 31.12.2016.
Nivelul ratei fondurilor proprii totale de 15,37% la data de 30.06.2017 reflecta o utilizare eficienta a capitalului. Din punct de vedere calitativ, fondurile proprii ale Bancii au fost constituite integral din fonduri proprii de nivel I de baza.
Numarul total de clienti persoane fizice si juridice a crescut la data de 30.09.2017 fata de anul precedent, dovada a diversificarii paletei de produse si servicii a Bancii, inclusiv prin oferirea de produse digitale, precum si a imbunatatirii permanente a calitatii acestora. Banca ofera clientilor sai persoane fizice si persoane juridice intreaga gama de produse si servicii ale unei banci comerciale universale, precum credite, inclusiv sindicalizari, operatiuni documentare, factoring, depozite, carduri, Internet Banking, Mobile Banking, Phone Banking, Split TVA etc.
"Rezultatele inregistrate in primele noua luni ale anului demonstreaza, o data in plus, succesul strategiei de dezvoltare anuntate in 2007, care prevedea ca pe termen lung, CEC trebuie sa devina o banca comerciala universala puternica, un competitor real pe toate segmentele pietei bancare (retail, IMM-uri, finantarea activitatilor agricole si chiar a marilor corporatii).Conform misiunii asumate, vom continua sa sustinem cu precadere IMM-urile, agricultura si administratiile publice locale. O atentie deosebita vom acorda si cofinantarii proiectelor finantate din fonduri europene. Pentru finalul de an ne-am propus sa continuam evolutia ascendenta, in special in zona creditarii, cu impact vizibil asupra cresterii eficientei”, a declarat domnul Radu Gratian Ghetea, Presedinte – Director General CEC Bank. De asemenea, domnul Ghetea a precizat ca “o preocupare majora a Bancii in acest moment este adaptarea intregii activitati la cerintele tehnice si organizatorice legate de competitia pe linia digitalizarii”.
Portofoliul de credite in sold aferent clientilor persoane juridice a crescut cu cca. 5,3%, in timp ce la nivelul sistemului bancar, acelasi indicator a inregistrat o crestere de 2,9% (la data de 31.08.2017 - date disponibile la nivelul sistemului). De asemenea, Banca si-a majorat si portofoliul de credite in sold acordate persoanelor fizice, care a inregistrat o crestere cu cca. 10% in anul 2017 fata de anul precedent, in comparatie cu cresterea inregistrata de sistemul bancar de cca. 5,6%. In ambele cazuri insa, cresterea reala a soldului aferent acestor credite a fost de cca. 8,5% (comparativ cu cresterea de cca. 4,3% inregistrata la nivelul sistemului la data de 31.08.2017), dar aceasta a fost diminuata de operatiunile de reducere directa a valorii contabile brute a creditelor ("write-off”).
In ceea ce priveste volumul de credite noi acordate in anul 2017, acesta a crescut semnificativ fata de perioada similara a anului precedent, respectiv cu 33,5%, ajungand la o valoare de cca. 4,8 mld. lei in primele 9 luni ale anului 2017.
De la inceputul anului, CEC Bank a acordat clientilor persoane juridice un numar de 4.793 credite punte tip APIA in valoare de cca. 278,5 mil lei. In plus, Banca a mai acordat clientilor PJ un numar de 4.071 credite noi, in valoare de cca. 3.302,41 mil lei, incluzand si suplimentari de linii de credit, facilitati de tip descoperit de cont pe card business, plafoane de creditare.
In perioada ianuarie-septembrie 2017, Banca a acordat clientilor persoane fizice un numar de 37.723 credite in valoare de cca. 1.223,76 mil lei (inclusiv credite acordate prin card), din care 3.463 credite de investitii (imobiliare, ipotecare, Prima Casa), in valoare de cca. 625,48 mil lei.
Continuand politica de sustinere a absorbtiei de Fonduri Europene, Banca a acordat pana la data de 30 septembrie 2017 un numar de 42.119 facilitati de credit pentru proiecte de accesare fonduri europene si credite punte pentru prefinantarea subventiilor, pentru care valoarea insumata a granturilor se ridica la 12.696,86 mil. lei.
Banca este implicata in promovarea si derularea Programului Start-Up Nation, oferind atat beneficiarilor din mediul urban, cat si celor din mediul rural pachete Start-Up IMM si credite punte Start-Up Nation.
Soldul depozitelor atrase de la clientela nebancara a inregistrat la data de 30.09.2017 o crestere cu cca. 2,1% fata de sfarsitul anului precedent, in conditiile in care Banca detine suficiente lichiditati si a aplicat o politica de temperare a atragerii acestor surse. Acest comportament al clientelei denota faptul ca CEC Bank continua sa fie apreciata si perceputa in piata ca o banca sigura.
Pe parcursul anului 2017, Banca a continuat sa inregistreze o imbunatatire semnificativa a calitatii activelor. Rata expunerilor neperformante (NPE Ratio), calculata potrivit specificatiilor emise de Autoritatea Bancara Europeana (The EBA Methodological Guide – Risk Indicators and Detailed Risk Analysis Tools) a inregistrat la data de 30.09.2017 un nivel de 7,3%, comparativ cu un nivel de 8,4% inregistrat la data de 31.12.2016, in timp ce rata creditelor neperformante din imprumuturi si avansuri acordate clientilor persoane fizice, cu un nivel de 3,6%, reflecta o calitate ridicata a portofoliului de credite acordate persoanelor fizice. Rata expunerilor neperformante din credite si avansuri inregistreaza un nivel de 10,91% la data de 30.09.2017, in scadere cu 1,05 p.p. fata de nivelul inregistrat la data de 31.12.2016.
Nivelul ratei fondurilor proprii totale de 15,37% la data de 30.06.2017 reflecta o utilizare eficienta a capitalului. Din punct de vedere calitativ, fondurile proprii ale Bancii au fost constituite integral din fonduri proprii de nivel I de baza.
Numarul total de clienti persoane fizice si juridice a crescut la data de 30.09.2017 fata de anul precedent, dovada a diversificarii paletei de produse si servicii a Bancii, inclusiv prin oferirea de produse digitale, precum si a imbunatatirii permanente a calitatii acestora. Banca ofera clientilor sai persoane fizice si persoane juridice intreaga gama de produse si servicii ale unei banci comerciale universale, precum credite, inclusiv sindicalizari, operatiuni documentare, factoring, depozite, carduri, Internet Banking, Mobile Banking, Phone Banking, Split TVA etc.
"Rezultatele inregistrate in primele noua luni ale anului demonstreaza, o data in plus, succesul strategiei de dezvoltare anuntate in 2007, care prevedea ca pe termen lung, CEC trebuie sa devina o banca comerciala universala puternica, un competitor real pe toate segmentele pietei bancare (retail, IMM-uri, finantarea activitatilor agricole si chiar a marilor corporatii).Conform misiunii asumate, vom continua sa sustinem cu precadere IMM-urile, agricultura si administratiile publice locale. O atentie deosebita vom acorda si cofinantarii proiectelor finantate din fonduri europene. Pentru finalul de an ne-am propus sa continuam evolutia ascendenta, in special in zona creditarii, cu impact vizibil asupra cresterii eficientei”, a declarat domnul Radu Gratian Ghetea, Presedinte – Director General CEC Bank. De asemenea, domnul Ghetea a precizat ca “o preocupare majora a Bancii in acest moment este adaptarea intregii activitati la cerintele tehnice si organizatorice legate de competitia pe linia digitalizarii”.
Citeşte mai multe despre:
CEC Bank
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza