Bosch și partenerii săi dezvoltă un sistem de încărcare pentru crearea unei infrastructuri inovatoare pentru rețele electrice regenerabile
Sistemele de stocare pe bază de baterii ale mașinilor electrice ar putea deveni în curând pentru rețelele electrice ceea ce sunt acumulatoarele pentru telefoanele mobile: un acumulator extern.
În realitate sunt foarte practice - dacă nu ar fi cablurile incomode ale încărcătorului. În prezent, șoferii trebuie să se descurce să conecteze cablul stației de încărcare la mașinile lor electrice. Această situație s-ar putea schimba: Bosch, în calitate de coordonator al proiectului, colaborează cu Societatea Fraunhofer și GreenIng GmbH & Co. KG în cercetarea privind un concept inovator de încărcare inductivă a vehiculelor - adică fără contact fizic - prin intermediul unui câmp magnetic, în timp ce mașina este parcată la o stație de încărcare. Însă această tehnologie nouă poate face chiar mai multe: cu ajutorul ei, mașinile electrice sunt mai ecologice, iar rețelele electrice mai stabile. O provocare pentru stabilitatea lor este cantitatea de energie obținută din surse regenerabile, precum vântul, soarele și apa, care depinde de fluctuațiile naturale. Din acest motiv, consorțiul, care colaborează în baza proiectului de cercetare finanțat din fonduri publice BiLawE, dezvoltă un sistem de încărcare inductiv pentru stabilirea unei infrastructuri inteligente pentru utilizarea durabilă a energiei din surse regenerabile.
Soluția lor se bazează pe bateriile mașinilor electrice care permit încărcarea bidirecțională: bateriile utilizează un sistem de încărcare puternic și inteligent pentru stocarea energiei, dar acestea pot și realimenta rețeaua electrică cu această energie, în funcție de nevoi. Atunci când soarele și vântul puternic ating vârfuri de generare, electricitatea va fi stocată temporar în bateriile mașinii. Atunci când cerul este înnorat și nu bate vântul, energia va fi realimentată în rețea, pentru a face față cererii. „Pentru ca acest sistem să funcționeze, vehiculele electrice trebuie conectate la rețea cât mai des posibil și pentru un timp cât mai îndelungat. La rândul său, acest lucru necesită o infrastructură staționară - respectiv stații de încărcare inductive speciale pe care dorim să le conectăm la rețelele electrice publice și locale, sau chiar rețele izolate care furnizează electricitate numai unei zone limitate”, explică Philipp Schumann, fizicianul care conduce proiectul de la campusul pentru cercetare Bosch din Renningen.
Încărcare wireless în timpul parcării
Avantajul sistemului inductiv este încărcarea sa wireless. Deoarece vehiculele nu mai trebuie conectate manual cu ajutorul cablurilor încărcătorului, acestea se pot conecta la rețea mai des. Așadar, un alt scop al proiectului este dezvoltarea unui concept pentru producția economică a componentelor sistemului de încărcare, precum și un model pentru diversele servicii pentru rețea asociate valorificării energetice. Și, deoarece stațiile de încărcare bidirecționale sunt conectate la rețea, acestea pot reduce sarcina și stabiliza rețeaua chiar și când vehiculele sunt pe traseu.
Parteneri puternici
Proiectul de cercetare BiLawE (din limba germană, prescurtare pentru sisteme de încărcare bidirecționale, inductive și economice în rețeaua electrică) a primit o finanțare de 2,4 milioane de euro de la Ministerul pentru Afaceri Economice și Energie al Republicii Federale Germania, în cadrul programului ELEKTRO POWER II, fiind susținut de clusterul de înaltă tehnologie Electric Mobility Sud-Vest. Partenerii proiectului, în afară de coordonatorul Robert Bosch GmbH, sunt Institutul pentru Sisteme de Energie Solară Fraunhofer ISE, Institutul pentru Inginerie Industrială Fraunhofer IAO și GreenIng GmbH & Co. KG. Proiectul a fost lansat la începutul anului 2016 și se va derula pe parcursul a trei ani.
Clusterul Electric Mobility Sud-Vest este una dintre asociațiile regionale cele mai importante în domeniul electromobilității. Clusterul are scopul de a impulsiona industrializarea electromobilității în Germania și de a stabili statul federal Baden-Württemberg drept unul dintre cei mai mari furnizori de soluții de electromobilitate. Reunește corporații de top și IMM-uri, pe care le pune în legătură cu instituții de cercetare locale în patru domenii de inovare: vehicule, energie, tehnologia informației și comunicării și producție.
Soluția lor se bazează pe bateriile mașinilor electrice care permit încărcarea bidirecțională: bateriile utilizează un sistem de încărcare puternic și inteligent pentru stocarea energiei, dar acestea pot și realimenta rețeaua electrică cu această energie, în funcție de nevoi. Atunci când soarele și vântul puternic ating vârfuri de generare, electricitatea va fi stocată temporar în bateriile mașinii. Atunci când cerul este înnorat și nu bate vântul, energia va fi realimentată în rețea, pentru a face față cererii. „Pentru ca acest sistem să funcționeze, vehiculele electrice trebuie conectate la rețea cât mai des posibil și pentru un timp cât mai îndelungat. La rândul său, acest lucru necesită o infrastructură staționară - respectiv stații de încărcare inductive speciale pe care dorim să le conectăm la rețelele electrice publice și locale, sau chiar rețele izolate care furnizează electricitate numai unei zone limitate”, explică Philipp Schumann, fizicianul care conduce proiectul de la campusul pentru cercetare Bosch din Renningen.
Încărcare wireless în timpul parcării
Avantajul sistemului inductiv este încărcarea sa wireless. Deoarece vehiculele nu mai trebuie conectate manual cu ajutorul cablurilor încărcătorului, acestea se pot conecta la rețea mai des. Așadar, un alt scop al proiectului este dezvoltarea unui concept pentru producția economică a componentelor sistemului de încărcare, precum și un model pentru diversele servicii pentru rețea asociate valorificării energetice. Și, deoarece stațiile de încărcare bidirecționale sunt conectate la rețea, acestea pot reduce sarcina și stabiliza rețeaua chiar și când vehiculele sunt pe traseu.
Parteneri puternici
Proiectul de cercetare BiLawE (din limba germană, prescurtare pentru sisteme de încărcare bidirecționale, inductive și economice în rețeaua electrică) a primit o finanțare de 2,4 milioane de euro de la Ministerul pentru Afaceri Economice și Energie al Republicii Federale Germania, în cadrul programului ELEKTRO POWER II, fiind susținut de clusterul de înaltă tehnologie Electric Mobility Sud-Vest. Partenerii proiectului, în afară de coordonatorul Robert Bosch GmbH, sunt Institutul pentru Sisteme de Energie Solară Fraunhofer ISE, Institutul pentru Inginerie Industrială Fraunhofer IAO și GreenIng GmbH & Co. KG. Proiectul a fost lansat la începutul anului 2016 și se va derula pe parcursul a trei ani.
Clusterul Electric Mobility Sud-Vest este una dintre asociațiile regionale cele mai importante în domeniul electromobilității. Clusterul are scopul de a impulsiona industrializarea electromobilității în Germania și de a stabili statul federal Baden-Württemberg drept unul dintre cei mai mari furnizori de soluții de electromobilitate. Reunește corporații de top și IMM-uri, pe care le pune în legătură cu instituții de cercetare locale în patru domenii de inovare: vehicule, energie, tehnologia informației și comunicării și producție.
Citeşte mai multe despre:
Bosch, Fraunhofer, GreenIng GmbH
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza