Banca Transilvania continuă dezvoltarea la nivel de grup
Banca Transilvania a anunțat acordarea a circa 122.000 de credite noi pentru retail, IMM şi corporate în primele 9 luni ale anului, iar eficiența operațională a continuat trendul pozitiv, în condițiile creșterii volumului de operațiuni şi reducerii costurilor pentru clienți. De asemenea, numărul operațiunilor derulate prin bancă a inregistrat un avans de 15% față de aceeași perioadă a anului
trecut, în timp ce peste 800.000 de clienți folosesc serviciile de internet banking BT, iar peste 200.000 folosesc mobile banking;
Banca a mai anunțat parcurgerea unor noi etape privind orientarea spre digital, prin lansarea unor facilități precum: autentificarea prin amprentă pe BT24 Mobile Banking şi upgrade-ul aplicației, platforma CIP online pentru aflarea online a incidentelor de plată, platforma Divizia Pentru Medici, respectiv autentificarea prin parolă unică transmisa prin SMS pentru tranzactiile online cu cardurile BT.
Din septembrie a.c., banca are și un nou concept de brand care reflectă ceea ce reprezintă BT acum: o bancă românească aflată într-o nouă etapă de dezvoltare, care susține spiritul antreprenorial local.
În perioada amintită, veniturile operaționale ale Băncii Transilvania au ajuns la 2.125,4 milioane lei, iar profitul net, la 657 milioane lei. La nivelul Grupului Financiar Banca Transilvania, veniturile operaționale au ajuns la 2.240,4 milioane lei, iar profitul net, la 698 milioane lei. Activele băncii sunt de 48,14 miliarde lei, creditele nete însumează 26,4 miliarde lei, iar resursele atrase de la clienți, 39 miliarde lei. Banca Transilvania continuă dezvoltarea la nivel de grup financiar împreună cu subsidiarele, care au o dinamică pozitivă în cadrul piețelor în care au activitate: investment banking, leasing, investiții mobiliare, leasing operațional, consumer finance etc.
Ömer Tetik, Directorul General BT, a declarat: "Ne bucurăm că în primele nouă luni am continuat trendul pozitiv al începutului de an prin acordarea de finanțări şi creşteri mai ales pe segmentul retail şi IMM. Rezultatele băncii sunt foarte bune, înregistrăm profitabilitate şi eficiență operațională. Suntem atenți la noi oportunități ale pieței, iar în curând ne vom extinde în zona microîntreprinderi şi vom folosi tot mai mult mediul digital pentru o experiență cât mai bună pentru clienții noştri ”.
Eficiența operațională BT confirmă trendul înregistrat în primul semestru al acestui an, raportul cost/venit fiind de 40%. Dacă se exclude efectul tranzacției Visa Europe, care se ridică la 185 milioane lei, valoarea indicatorului cost/venit rămâne la o valoare confortabila, de 43%.
Banca a acordat clienților IMM peste 13.000 credite noi în primele 9 luni ale anului, iar la nivel brut, înainte de înregistrarea scoaterilor în afara bilanțului, creditele BT au crescut cu 6,3%, balansat pe toate liniile de afaceri – ceea ce corespunde unei creșteri de 8,2% a bilanțului organic al Băncii Transilvania, excluzând portofoliul preluat de la Volksbank.
Raportul credite/depozite este de 72% la sfârşitul primelor 9 luni ale anului 2016. Banca Transilvania avea, la 30 septembrie 2016, un portofoliu de 2,74 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 25% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii privind volumul tranzacțiilor cu carduri este de aproape 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 310.000 de carduri de credit.
BT a înregistrat la 30 septembrie 2016 cheltuieli nete cu ajustări de depreciere și provizioane de 510,1 milioane lei (incluzând impactul scoaterii în afara bilanțului a 1.719 milioane lei); cea mai mare parte a provizioanelor înregistrate ca şi cheltuială pe parcursul trimestrului III a acestui an sunt preponderent aferente operațiunii de creștere a calității activelor şi continuă abordarea prudentă a băncii în ceea ce priveşte gestionarea riscului de credit.
Creditele neperformante, cu restanțe mai mari de 90 de zile, reprezintă 5,55% din totalul portofoliului de credite al BT, o îmbunătățire semnificativă față de 9,75%, la sfârșitul anului 2015. Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente și garanții ipotecare este în continuare la un nivel confortabil, de 123,32%, în conformitate cu apetitul de risc al băncii;
Solvabilitatea BT, luând în considerare profitul pe cele 9 luni ale anului 2016 este de 19,12% (fără profit este de 16,91%).
Banca Transilvania a continuat să se implice în comunitate, aşa încât în primele 9 luni ale acestui an a alocat aproape 15 milioane de lei. Principalele programe sunt: Clujul Are Suflet (fundație care ajută tinerii fără posibilități pentru continuarea studiilor şi găsirea unui loc de muncă); Plantarea Pădurii Transilvania (a treia acțiune de împădurire cu ajutorul voluntarilor); ABT Financiar (cel mai mare program de educație financiară dedicat copiilor din întreaga țară, la care au luat parte peste 10.000 de elevi); EMBA University of Hull (şcoală de business 100% britanică, cu activitate în Cluj-Napoca, banca fiind unul dintre parteneri), susținerea baschetului românesc la nivel de federație, club şi echipe naționale, proiecte la care se adaugă BT Club (cursuri dedicate antreprenorilor, program pentru care banca a alocat 10 milioane lei în 10 ani).
Banca a mai anunțat parcurgerea unor noi etape privind orientarea spre digital, prin lansarea unor facilități precum: autentificarea prin amprentă pe BT24 Mobile Banking şi upgrade-ul aplicației, platforma CIP online pentru aflarea online a incidentelor de plată, platforma Divizia Pentru Medici, respectiv autentificarea prin parolă unică transmisa prin SMS pentru tranzactiile online cu cardurile BT.
Din septembrie a.c., banca are și un nou concept de brand care reflectă ceea ce reprezintă BT acum: o bancă românească aflată într-o nouă etapă de dezvoltare, care susține spiritul antreprenorial local.
În perioada amintită, veniturile operaționale ale Băncii Transilvania au ajuns la 2.125,4 milioane lei, iar profitul net, la 657 milioane lei. La nivelul Grupului Financiar Banca Transilvania, veniturile operaționale au ajuns la 2.240,4 milioane lei, iar profitul net, la 698 milioane lei. Activele băncii sunt de 48,14 miliarde lei, creditele nete însumează 26,4 miliarde lei, iar resursele atrase de la clienți, 39 miliarde lei. Banca Transilvania continuă dezvoltarea la nivel de grup financiar împreună cu subsidiarele, care au o dinamică pozitivă în cadrul piețelor în care au activitate: investment banking, leasing, investiții mobiliare, leasing operațional, consumer finance etc.
Ömer Tetik, Directorul General BT, a declarat: "Ne bucurăm că în primele nouă luni am continuat trendul pozitiv al începutului de an prin acordarea de finanțări şi creşteri mai ales pe segmentul retail şi IMM. Rezultatele băncii sunt foarte bune, înregistrăm profitabilitate şi eficiență operațională. Suntem atenți la noi oportunități ale pieței, iar în curând ne vom extinde în zona microîntreprinderi şi vom folosi tot mai mult mediul digital pentru o experiență cât mai bună pentru clienții noştri ”.
Eficiența operațională BT confirmă trendul înregistrat în primul semestru al acestui an, raportul cost/venit fiind de 40%. Dacă se exclude efectul tranzacției Visa Europe, care se ridică la 185 milioane lei, valoarea indicatorului cost/venit rămâne la o valoare confortabila, de 43%.
Banca a acordat clienților IMM peste 13.000 credite noi în primele 9 luni ale anului, iar la nivel brut, înainte de înregistrarea scoaterilor în afara bilanțului, creditele BT au crescut cu 6,3%, balansat pe toate liniile de afaceri – ceea ce corespunde unei creșteri de 8,2% a bilanțului organic al Băncii Transilvania, excluzând portofoliul preluat de la Volksbank.
Raportul credite/depozite este de 72% la sfârşitul primelor 9 luni ale anului 2016. Banca Transilvania avea, la 30 septembrie 2016, un portofoliu de 2,74 milioane carduri, care a generat tranzacții cu aproape 25% mai mari față de perioada similară a anului precedent. Cota de piață a băncii privind volumul tranzacțiilor cu carduri este de aproape 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 310.000 de carduri de credit.
BT a înregistrat la 30 septembrie 2016 cheltuieli nete cu ajustări de depreciere și provizioane de 510,1 milioane lei (incluzând impactul scoaterii în afara bilanțului a 1.719 milioane lei); cea mai mare parte a provizioanelor înregistrate ca şi cheltuială pe parcursul trimestrului III a acestui an sunt preponderent aferente operațiunii de creștere a calității activelor şi continuă abordarea prudentă a băncii în ceea ce priveşte gestionarea riscului de credit.
Creditele neperformante, cu restanțe mai mari de 90 de zile, reprezintă 5,55% din totalul portofoliului de credite al BT, o îmbunătățire semnificativă față de 9,75%, la sfârșitul anului 2015. Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente și garanții ipotecare este în continuare la un nivel confortabil, de 123,32%, în conformitate cu apetitul de risc al băncii;
Solvabilitatea BT, luând în considerare profitul pe cele 9 luni ale anului 2016 este de 19,12% (fără profit este de 16,91%).
Banca Transilvania a continuat să se implice în comunitate, aşa încât în primele 9 luni ale acestui an a alocat aproape 15 milioane de lei. Principalele programe sunt: Clujul Are Suflet (fundație care ajută tinerii fără posibilități pentru continuarea studiilor şi găsirea unui loc de muncă); Plantarea Pădurii Transilvania (a treia acțiune de împădurire cu ajutorul voluntarilor); ABT Financiar (cel mai mare program de educație financiară dedicat copiilor din întreaga țară, la care au luat parte peste 10.000 de elevi); EMBA University of Hull (şcoală de business 100% britanică, cu activitate în Cluj-Napoca, banca fiind unul dintre parteneri), susținerea baschetului românesc la nivel de federație, club şi echipe naționale, proiecte la care se adaugă BT Club (cursuri dedicate antreprenorilor, program pentru care banca a alocat 10 milioane lei în 10 ani).
Citeşte mai multe despre:
Banca Transilvania
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza