Alstom va furniza până la 40 de trenuri electrice inter-regionale Autorității pentru Reformă Feroviară din România
Alstom și Autoritatea pentru Reformă Feroviară din România (ARF) au semnat astăzi un contract pentru livrarea a 20 de trenuri inter-regionale Coradia Stream și a serviciilor de mentenanță asociate, pe o perioadă de 15 ani. Valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 270 de milioane de euro. Acestea sunt primele trenuri pentru transport feroviar de pasageri furnizate de Alstom în România.
Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 20 de trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Incluzând mentenanța extinsă pentru întreaga flotă, valoarea totală estimată a proiectului poate depăși 700 de milioane EUR.
“Noile trenuri electrice inter-regionale pentru România vor contribui la un transport mai modern și mai curat – în acord cu ambiția noastră de a fi lideri în domeniul mobilității mai verzi și mai digitale, în toată lumea. Sunt foarte bucuros că trenurile noastre Coradia, atât de apreciate în multe țări europene, vor circula și în România, completând portofoliul Alstom care cuprinde deja proiecte diverse și importante, atât pe zona de semnalizări feroviare, cât și de mentenanță,” a declarat Gian Luca Erbacci, Președintele Alstom pentru Europa.
Proiectate special pentru piaţa europeană, trenurile inter-regionale Coradia Stream sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS Nivelul 2 și respectă standardele EN precum şi Specificaţiile tehnice de interoperabilitate (TSI), fiind compatibile cu toate principalele sisteme de alimentare cu energie electrică din Europa. Viteza maximă va fi de 160 km/h.
“Este un eveniment istoric, fiind pentru prima dată în istoria României când se achiziționează trenuri electrice noi cu tracțiunea distribuită în sistem de automotor. Modelul propus, Coradia Stream, reprezintă tehnologia de ultimă oră disponibilă în cadrul grupului Alstom. Este o mândrie personală să pot spune că prin acest contract operatorii feroviari români vor avea access la același tip de tren pe care l-am livrat sau urmează să îl livrăm în țări precum Italia, Franța, Germania, Olanda sau Danemarca. Sper că pasagerii români vor aprecia estetica și confortul acestor mijloace moderne de transport și chiar că vor prefera să le folosească în detrimentul autovehiculelor personale, pentru a reduce astfel impactul asupra mediului,” a spus Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Fiecare tren va avea șase vagoane, cu o capacitate de 350 de locuri și podea 100% coborâtă, pentru un acces cât mai facil pentru toate categoriile de pasageri. Pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc se vor amplasa câte două uși de acces. Pentru vagoanele de capăt se va amplasa o ușă pentru accesul călătorilor pe fiecare parte a vagonului. Sistemul de informare a călătorilor va fi compus dintr-o instalaţie de sonorizare și o instalație de afișare dinamică. Fiecare vagon al RE-IR va fi prevăzut cu spații pentru bagaje de dimensiuni mari.
De asemenea, trenurile vor fi prevăzute cu un sistem de contorizare a numărului de călători, dotat cu senzori de mare precizie. Fiecare RE-IR va avea patru toalete ecologice, repartizate uniform pe întreaga lungime, dintre care o toaletă va fi amenajată pentru persoanele cu mobilitate redusă aflate în scaun cu rotile. Potrivit companiei, configurarea finală, culorile și finisajele vor fi personalizate integral în funcție de cerințele Autorității Contractante, în etapa de proiectare.
Trenul face parte din gama Coradia de trenuri regionale, cu performanțe demonstrate în operare, timp de peste 30 de ani, în toată Europa. Alstom a vândut peste 3.300 de unități în toată lumea, iar opt țări europene – între care Danemarca, Franța, Germania, Olanda sau Spania – beneficiază deja de performanțele acestora, dezvoltate în mai multe variante.
În total, peste 420 de trenuri Coradia Stream au fost comandate deja în Italia, Olanda și Danemarca. Cele din Italia se află deja în operare comercială încă din vara anului 2019, dovedind fiabilitatea acestui produs. Coradia Stream oferă și soluții fără emisii pentru liniile neelectrificate, cum ar fi alimentarea cu baterii și cu hidrogen.
Compania Alstom este prezentă în România de aproape 30 de ani și este lider de piață în soluții de electrificare și sisteme de control al traficului pentru industria feroviară. Activitățile în desfășurare ale companiei cuprind proiecte de semnalizări sau electrificare pe mai mult de 75% din ramura nordică românească a Culoarului paneuropean Rin-Dunăre. Implementarea primului sistem de semnalizare de tip CBTC din România este în execuție pe Linia 5 a metroului din București. De asemenea, de peste 17 ani compania Alstom furnizează servicii de mentenanță pentru flota de metrou din București.
“Noile trenuri electrice inter-regionale pentru România vor contribui la un transport mai modern și mai curat – în acord cu ambiția noastră de a fi lideri în domeniul mobilității mai verzi și mai digitale, în toată lumea. Sunt foarte bucuros că trenurile noastre Coradia, atât de apreciate în multe țări europene, vor circula și în România, completând portofoliul Alstom care cuprinde deja proiecte diverse și importante, atât pe zona de semnalizări feroviare, cât și de mentenanță,” a declarat Gian Luca Erbacci, Președintele Alstom pentru Europa.
Proiectate special pentru piaţa europeană, trenurile inter-regionale Coradia Stream sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS Nivelul 2 și respectă standardele EN precum şi Specificaţiile tehnice de interoperabilitate (TSI), fiind compatibile cu toate principalele sisteme de alimentare cu energie electrică din Europa. Viteza maximă va fi de 160 km/h.
“Este un eveniment istoric, fiind pentru prima dată în istoria României când se achiziționează trenuri electrice noi cu tracțiunea distribuită în sistem de automotor. Modelul propus, Coradia Stream, reprezintă tehnologia de ultimă oră disponibilă în cadrul grupului Alstom. Este o mândrie personală să pot spune că prin acest contract operatorii feroviari români vor avea access la același tip de tren pe care l-am livrat sau urmează să îl livrăm în țări precum Italia, Franța, Germania, Olanda sau Danemarca. Sper că pasagerii români vor aprecia estetica și confortul acestor mijloace moderne de transport și chiar că vor prefera să le folosească în detrimentul autovehiculelor personale, pentru a reduce astfel impactul asupra mediului,” a spus Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Fiecare tren va avea șase vagoane, cu o capacitate de 350 de locuri și podea 100% coborâtă, pentru un acces cât mai facil pentru toate categoriile de pasageri. Pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc se vor amplasa câte două uși de acces. Pentru vagoanele de capăt se va amplasa o ușă pentru accesul călătorilor pe fiecare parte a vagonului. Sistemul de informare a călătorilor va fi compus dintr-o instalaţie de sonorizare și o instalație de afișare dinamică. Fiecare vagon al RE-IR va fi prevăzut cu spații pentru bagaje de dimensiuni mari.
De asemenea, trenurile vor fi prevăzute cu un sistem de contorizare a numărului de călători, dotat cu senzori de mare precizie. Fiecare RE-IR va avea patru toalete ecologice, repartizate uniform pe întreaga lungime, dintre care o toaletă va fi amenajată pentru persoanele cu mobilitate redusă aflate în scaun cu rotile. Potrivit companiei, configurarea finală, culorile și finisajele vor fi personalizate integral în funcție de cerințele Autorității Contractante, în etapa de proiectare.
Trenul face parte din gama Coradia de trenuri regionale, cu performanțe demonstrate în operare, timp de peste 30 de ani, în toată Europa. Alstom a vândut peste 3.300 de unități în toată lumea, iar opt țări europene – între care Danemarca, Franța, Germania, Olanda sau Spania – beneficiază deja de performanțele acestora, dezvoltate în mai multe variante.
În total, peste 420 de trenuri Coradia Stream au fost comandate deja în Italia, Olanda și Danemarca. Cele din Italia se află deja în operare comercială încă din vara anului 2019, dovedind fiabilitatea acestui produs. Coradia Stream oferă și soluții fără emisii pentru liniile neelectrificate, cum ar fi alimentarea cu baterii și cu hidrogen.
Compania Alstom este prezentă în România de aproape 30 de ani și este lider de piață în soluții de electrificare și sisteme de control al traficului pentru industria feroviară. Activitățile în desfășurare ale companiei cuprind proiecte de semnalizări sau electrificare pe mai mult de 75% din ramura nordică românească a Culoarului paneuropean Rin-Dunăre. Implementarea primului sistem de semnalizare de tip CBTC din România este în execuție pe Linia 5 a metroului din București. De asemenea, de peste 17 ani compania Alstom furnizează servicii de mentenanță pentru flota de metrou din București.
Citeşte mai multe despre:
Alstom
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza