Alpha Bank România: opt sfaturi pentru cumpărături online în siguranță
Alpha Bank România a demarat o campanie de conștientizare și combatere a tentativelor de fraudă cibernetică, pentru a veni în sprijinul consumatorilor, în sezonul de cumpărături. In perioadele cu oferte și reduceri de preț crește interesul pentru cumpărături online, dar și riscul ca utilizatorii de carduri să cadă pradă unor tentative de fraudă, astfel că Alpha Bank România și-a intensificat eforturile de comunicare directă către clienți și de educație digitală.
"Le recomandăm clienților noștri să fie vigilenți, să se pregătească pentru sezonul cumpărăturilor și să își protejeze cardurile și celelalte instrumente de plată. Pe lângă sfaturi, le oferim și o serie de servicii incluse în pachetele de cont curent care să îi ajute să se bucure de această perioadă fără surprize neplăcute”, a declarat Florin Brănici, Director Direcția Digital Banking și Canale Alternative, Alpha Bank România.
Iată câteva recomandări pentru protecția împotriva tentativelor de fraudă cibernetică:
- Folosește autentificarea biometrică (amprentă sau recunoaștere facială) pentru siguranța tranzacțiilor efectuate cu cardul pe website-urile comercianților;
- Personalizează-ți limitele pentru tranzacțiile cu cardurile de debit și de credit în funcție de valoarea cumpărăturilor folosind aplicația de online banking. Tot de acolo poți să activezi/dezactivezi tranzacțiile contactelss, e-commerce sau numerar (ATM) pentru fiecare din cardurile tale și în situațiile de urgență poți bloca temporar cardul pentru orice fel de tranzacții;
- Activează serviciul de notificări prin SMS, email sau mesajele push pe telefonul mobil pentru plățile cu cardul, ca măsură suplimentară de control și confirmare a tranzacțiilor din contul tău;
- Cumpără doar din surse de încredere! Evită reclamele cu reduceri incredibile de pe reţelele sociale care de cele mai multe ori duc către website-uri "fantomă" create cu scopul de a fura datele de acces la conturile bancare;
- Verifică link-urile și mesajele primite cu atenție sporită! Website-urile frauduloase conţin de cele mai multe ori o adresă falsă, nu conţin sintagma securizată "https" la începutul adresei, ci doar "http", iar mesajele false au aproape de fiecare dată greșeli de scriere;
- Comunică cu banca doar prin canalele oficiale: website-ul băncii, aplicaţiile pentru smartphone descărcate din magazinele App Store şi Google Play şi numărul de telefon dedicat. Băncile nu solicită date personale sau bancare prin social media, mesagerie sau email;
- Ai grijă la mesajele alarmiste! O bancă nu trimite niciodată un mesaj prin care îţi solicită să accesezi urgent un link pentru a evita blocarea contului/cardului;
- Nu oferi datele cardului (PIN, data expirării, codul CVV2/CVC) pentru a primi bani. Pentru încasare este necesar doar codul IBAN.
Iată câteva recomandări pentru protecția împotriva tentativelor de fraudă cibernetică:
- Folosește autentificarea biometrică (amprentă sau recunoaștere facială) pentru siguranța tranzacțiilor efectuate cu cardul pe website-urile comercianților;
- Personalizează-ți limitele pentru tranzacțiile cu cardurile de debit și de credit în funcție de valoarea cumpărăturilor folosind aplicația de online banking. Tot de acolo poți să activezi/dezactivezi tranzacțiile contactelss, e-commerce sau numerar (ATM) pentru fiecare din cardurile tale și în situațiile de urgență poți bloca temporar cardul pentru orice fel de tranzacții;
- Activează serviciul de notificări prin SMS, email sau mesajele push pe telefonul mobil pentru plățile cu cardul, ca măsură suplimentară de control și confirmare a tranzacțiilor din contul tău;
- Cumpără doar din surse de încredere! Evită reclamele cu reduceri incredibile de pe reţelele sociale care de cele mai multe ori duc către website-uri "fantomă" create cu scopul de a fura datele de acces la conturile bancare;
- Verifică link-urile și mesajele primite cu atenție sporită! Website-urile frauduloase conţin de cele mai multe ori o adresă falsă, nu conţin sintagma securizată "https" la începutul adresei, ci doar "http", iar mesajele false au aproape de fiecare dată greșeli de scriere;
- Comunică cu banca doar prin canalele oficiale: website-ul băncii, aplicaţiile pentru smartphone descărcate din magazinele App Store şi Google Play şi numărul de telefon dedicat. Băncile nu solicită date personale sau bancare prin social media, mesagerie sau email;
- Ai grijă la mesajele alarmiste! O bancă nu trimite niciodată un mesaj prin care îţi solicită să accesezi urgent un link pentru a evita blocarea contului/cardului;
- Nu oferi datele cardului (PIN, data expirării, codul CVV2/CVC) pentru a primi bani. Pentru încasare este necesar doar codul IBAN.
Citeşte mai multe despre:
Alpha Bank Romania
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza