Agentiile de turism isi diversifica oferta de Paste
Avand in vedere conditiile economice actuale, anul 2010 ar putea aduce pe ansamblu o stagnare a pietei turismului din Romania, sau, intr-un context mai optimist, o crestere de 10%, potrivit reprezentantilor agentiilor de turism. Cu toate acestea, agentiile pregatesc noi oferte pentru perioada sarbatorilor de Paste, care sa atraga potentialii clienti, si spera sa inregistreze rezultate pozitive in acest an. Astfel, directorul general al TravelBiz, Simona Veteleanu, a anuntat pregatirea unor oferte speciale pentru sarbatorile de Paste si spera ca in aceasta perioada sa inregistreze o crestere a vanzarilor cu 5%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. “Am lansat deja ofertele de early booking si am pregatit oferte pentru , Grecia, Cipru, Spania si Egipt”, a declarat Simona Veteleanu. Potrivit acesteia, cele mai cautate destinatii interne raman cele de pe Valea Prahovei si litoral, iar dintre destinatiile externe, cele mai cautate sunt in continuare litoralul din Bulgaria si Turcia, Spania, Grecia, Dubai si alte destinatii exotice. Anul trecut, TravelBiz a obtinut o cifra de afaceri de cinci milioane de euro, iar anul acesta reprezentanta agentiei spera ca vanzarile vor creste cu 10%.
Orientata catre turismul de afaceri, agentia Happy Tour, care a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 51 milioane de euro, a raportat anul trecut, pe fondul crizei economice, un declin de 42%, in timp ce segmentul de ticketing a avut cea mai mare contributie ca pondere in volumul de vanzari. “Avand in portofoliul nostru de clienti in majoritate companii care si-au diminuat evident bugetul de calatorie, criza ne-a afectat ca pe toti ceilalti, prin scaderea vanzarilor”, a declarat Mioara Gheorghe, director operational, Happy Tour. Ofertele promotionale pregatite de agentie pentru perioada sarbatorilor de Paste includ pachetele de charter catre Egipt si Tunisia, Creta, pachete de patru zile in Bulgaria si oferte pentru petrecerea sarbatorilor in Romania, in zona Moldovei, a Sibiului si Maramuresului. Pentru cei care vor sa calatoreasca in afara tarii, Happy Tour ofera pachete de city break (avion si trei nopti de cazare) in toate capitalele Europei, cu tarife pornind de la 250 euro/persoana. Referindu-se la cele mai cautate destinatii interne si externe, Mioara Gheorghe a precizat: “Valea Prahovei continua sa fie cea mai solicitata zona, alaturi de Sibiu, Maramures si litoral. Cele mai cautate destinatii externe pentru vacante sunt Grecia, Antalya si Europa in general”.
Directorul general al Eximtur, Lucia Morariu, a mentionat la randul sau ca si agentia pe care o reprezinta s-a pregatit cu oferte promotionale pentru perioada de Paste. Acestea constau in pachete de trei nopti de cazare, demipensiune, masa festiva, sauna si Jacuzzi la Pensiunea Casa Ecologica 3* din Baile Herculane. Tariful pentru aceste pachete este de 390 lei/persoana. De asemenea se ofera pachete de doua nopti de cazare la hotelul de patru stele Ramada din Brasov la tariful de 89 euro pe persoana/pachet, incluzand demipensiune si pranz special de Paste si transfer la manastirea Sambata de Sus pentru slujba de inviere. Agentia mai ofera trei nopti de cazare cu pensiune completa si dejun pascal la complexul Secret Garden 3* din Maramures, la un pret de 950 lei pe persoana/pachet si trei nopti de cazare cu pensiune completa la pensiunea Bassen 3* din Bazna, avand un tarif de 445 lei pe persoana/sejur. Eximtur a incheiat anul 2009 cu rezultate finaciare pozitive, fara datorii, cu un cash-flow mai bun decat in anii trecuti si cu un portofoliu de clienti stabil, iar pentru 2010 reprezentanta agentiei estimeaza o crestere de circa 10%.
Sorin Vaduvoiu, director executiv la Perfect Tour, a declarat la randul sau ca agentia a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 22 milioane de euro. “Pentru 2010 estimam o crestere a cifrei de afaceri, bazandu-ne pe primele doua luni ale anului in curs in care am inregistrat crestere de 30-60% fata de aceeasi perioada a anului trecut”, a precizat acesta. Reprezentantul Perfect Tour a subliniat ca produsele cele mai bine vandute in extra-sezon sunt city break-urile in Europa (Praga, Viena, Barcelona, Paris si Londra, incepand cu 200 euro/persoana) sau vacantele de o saptamana in Costa Brava/ Spania, la un pret de 365 euro/persoana/pachet cu totul inclus. De asemenea sunt apreciate pachetele Disneyland Paris, care reprezinta o campanie initiata cu sprijinul Tarom, in cadrul careia copiii pana la 12 ani au transport, cazare si distractie gratuite. “Pe plan intern, cererea mare este pentru litoral, Valea Prahovei, pensiunile din nordul Moldovei si Maramures, iar la extern pachetele cele mai numeroase sunt pentru Antalya, Bulgaria, Grecia, Spania si orasele Europei”, a indicat Vaduvoiu.
Si in cadrul J’Info Tours s-au pregatit oferte speciale pentru sarbatorile de Paste. Acestea includ sejururi de cateva zile in Marbella (de la 499 euro/persoana), Lisabona (de la 615 euro/persoana), Dubai (de la 629 euro/persoana), Tenerife (de la 599 euro/persoana), Croatia (de la 389 euro/persoana), Cipru (de la 399 euro/persoana), Bulgaria (de la 139 euro/persoana), Barcelona (de la 586 euro/persoana), dar si o croaziera pe Nil (de la 759 euro/persoana). “J'Info Tours a inovat mereu in cei 20 de ani de activitate pe care ii aniversam in 2010. Cu atat mai mult, in perioade de criza ne-am gandit sa promovam destinatii noi, cum ar fi Madeira, Azore, Lanzarote, desi Spania, Grecia si Turcia vor fi in continuare in topul solicitarilor turismului de masa”, a precizat Cristina Irimia, director de markting la J’Info Tours.
Purtatorul de cuvant ANAT, Traian Badulescu, a declarat pentru Business Arena Magazine ca destinatiile interne cele mai cautate pentru perioada de Paste a anului trecut au fost cele de turism rural Bran–Moieciu, Bucovina, Maramures, Marginimea Sibiului, litoralul romanesc si Delta Dunarii. Ca destinatii externe, cele mai cautate au fost si Grecia. “Pentru anul acesta destinatiile vor ramane aceleasi: zonele de turism rural pentru , respectiv si Grecia pe extern. Poate vor fi ceva mai multe solicitari si pentru , unde pe 4 aprilie se mai poate schia in anumite zone”, a precizat Badulescu. Acesta a mai spus ca anul trecut circa 80% dintre cei 60.000 de romani care au cumparat pachete turistice pentru perioada sarbatorilor de Paste au ales statiunile de pe Valea Prahovei, zona Bran Moeciu, Bucovina, iar peste 70% din cele 25.000 de persone care au ales sa petreaca Pastele in afara tarii au preferat Grecia si Bulgaria. Potrivit lui Badulescu, in 2010 numarul turistilor va stagna sau va inregistra o usoara crestere fata de anul precedent, datorita ofertelor speciale, a early booking-urilor si a altor reduceri de preturi.
Citeşte mai multe despre:
business, agentii turism
S-ar putea să îți placă:
COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza