Links Sitemap Business Linker Sitemap

4192 afisari
De Bogdan Tudorache
Ceea ce a dus Banca Transilvania (TLV) pe locul al treilea în clasamentul activelor nete din sistemul bancar a fost o strategie de vânzări lipsită de constrângerile impuse din afara ţării. Banca are acţionariat majoritar românesc şi nu depinde de decizii limitative din altă ţară, din partea unui management care de multe ori nu cunoaşte piaţa locală. "Am ajuns la o cotă de piaţă de aproape 9% şi pe locul al treilea în clasamentul băncilor şi nu ne vom opri aici", ne-a declarat directorul general al Băncii, Omer Tetik.
L-am cunoscut pe Omer Tetik în urmă cu mulți ani, pe vremea când făcea parte din echipa regretatului Tamer Ozatakul, un om excepțional de care ne-a legat o strânsă relație de prietenie și care a clădit Finansbank, o instituție ce avea să devină Credit Europe Bank.

Omer Tetik a devenit președintele Credit Europe Bank după o perioadă de muncă asiduă de peste 10 ani. În urma plecării lui Robert Rekkers de la conducerea TLV s-a creat un vid de putere care a durat aproape un an – cel puțin așa a fost resimțit de media – și care a luat sfârșit odată cu aducerea la cârma băncii a charis­maticului Omer Tetik. El a fost numit în funcție în urmă cu aproape un an de Consiliul de Administrație condus de Horia Ciorcilă și a reușit să asigure o creștere palpabilă, în plină criză.

”Vrem să continuăm creșterea organică”, spune Tetik, explicând însă că banca urmărește posibile preluări de portofoliu pentru a-și consolida baza de clienți și sucursale. Banca Transilvania (BT) a înregistrat cea mai mare creștere a cotei de piață în perioada 2008-2013, de 3,5%, ajungând la aproape 9%. Astfel, banca a urcat în top 3, după BCR și BRD, două bănci care au moștenit de la instituțiile de stat pe care le-au cumpărat o bază majoră de active imobiliare și sucursale, personal și clienți.

Conform rezultatelor financiare înregistrate în 2013, BT a obținut un profit brut de 443,1 milioane lei, mai mare cu 30% față de 31.12.2012, respectiv un profit net de  374,9 milioane lei, la finalul anului 2013. Activele băncii totalizau, la finalul anului trecut, 32.066 milioane lei. Soldul creditelor BT a crescut cu 9% în 2013, iar totalul resurselor atrase de la clienți a crescut cu 11%, față de sfârșitul anului 2012, creșterile fiind, în ambele cazuri, peste nivelul bugetat.

Astfel, 2013 a adus o creștere de 30% a profitului brut, de 9% a soldului creditelor și de 11% pe resursele atrase. În perioada septembrie – decembrie 2013 s-a înregistrat cel mai bun trimestru pentru creditare din ultimii ani. Raportul costuri/venituri a ajuns, la finalul anului 2013, la 48,7%. Iar în primul trimestru din 2014, creșterea continuă. Astfel, profitul brut a ajuns în primele trei luni ale anului curent, în comparație cu perioada similară a anului 2013, la 123,5 milioane lei, crescând cu 23%. Profitul net a fost de 103,4 milioane lei. Numărul operațiunilor derulate prin conturi BT a avansat cu 14%, iar soldul creditelor a urcat cu 2,5%. Depozitele au fost cu 3% mai mari, veniturile operaționale, cu 12%, iar raportul costuri/venituri a coborât la 46,9%. Activele bilanțiere au atins aproape 33.000 milioane lei.

“Trimestrul I 2014 a fost unul dintre cele mai bune din ultimii ani, pe partea de creditare, pentru BT. În perioada ianuarie-martie 2014 au fost acordate prin Banca Transilvania aproape

23.000 de credite noi, atât companiilor, cât și persoanelor fizice, în valoare de 2.315 milioane lei”, spun oficialii băncii. “În primul trimestru, mai mult de 30-35% din zona de creștere a venit din segmentul IMM”, comentează Omer Tetik. Chiar dacă dezintermedierea la nivelul sistemului bancar continuă, BT vizează noi rezultate pozitive. “Obiectivul nostru pentru acest an este o creștere de 10% pe creditare și de 15% pe partea de venituri operaționale”, spune Tetik.

To read the full version, see the print edition of Business Arena.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza