Links Sitemap Business Linker Sitemap

Vânzările de active vor crește la nivel global în 2017

255 afisari
Contextul politic şi de business impredictibil, precum şi schimbările legislative din zona reglementărilor sunt principalele motive care îndeamnă companiile să-și vândă activele neesențiale, în funcție de amprenta lor geografică, conform studiului EY 2017 Global Corporate Divestment Study.
Cea de a şasea ediţie a studiului a colectat opiniile a peste 900 de directori executivi de la nivel global.
Companiile din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (regiunea EMEIA) menționează că factorii externi, precum îngrijorările geopolitice, sunt cei mai importanţi în impulsionarea vânzării de active neesenţiale, 81% dintre respondenţi indicând instabilitatea politică regională şi 73% plasând Brexitul printre principalele motive. 

Incertitudinile geopolitice accelerează deciziile de dezinvestiții ale companiilor din zona EMEIA cu un ritm de aproape două ori mai mare comparativ cu cele din America (59% versus 30%), generând vânzări mai rapide, dar preţuri de vânzare mai mici şi satisfacții reduse legate de valoarea adăugată pe termen lung.

Există diferenţe regionale semnificative privind succesul acţiunilor de dezinvestire la nivel global, datorate diferenţelor de abordare: accent pe viteză versus valoare obţinută. Doar 62% dintre companiile din EMEIA declară că dezinvestițiile derulate au generat valoare pe termen lung, faţă de 88% în regiunea celor două Americi şi 80% în regiunea Asia-Pacific. Pentru 43% dintre companiile din EMEIA importantă este viteza de încheiere a tranzacţiei faţă de valoarea obţinută, comparativ cu cei 18% în cele două Americi şi 29% în regiunea Asia-Pacific. 

În regiunea celor două Americi, 57% dintre multinaţionale spun că deciziile de vânzare de active neesenţiale sunt motivate de schimbările tehnologice. În schimb, 84% dintre ele spun că deciziile se datorează noilor schimbări legislative. La nivel global, instabilitatea politică are, de asemenea, un impact major asupra deciziilor de dezinvestiții, cu 56% dintre respondenţi susţinând că sunt mai înclinaţi să vândă active neesenţiale în contextul unui mediu impredictibil.

Liliana Bușoiu, Director Executiv, Asistenţă în tranzacţii, EY România explică: "La nivel mondial, în multe cazuri, se observă vânzări de active bazate pe decizii de moment și, de cele mai multe ori, cu prețul sacrificării valorii maxime. Impactul vitezei asupra prețului de vânzare este semnificativ și ar trebui să motiveze companiile să ia decizii strategice, măsurate, care să prioritizeze valoarea. În cazul tranzacțiilor din România, nivelul impredictibilității generate de factorii macroeconomici și politici influențează atât calendarul tranzacțiilor, cât și evaluările pentru vânzători. De multe ori, schimbările de legislație generează costuri suplimentare pentru afaceri ce nu pot fi atenuate, mai ales dacă apar chiar în timpul tranzacțiilor."

Două feţe ale reformei fiscale

Taxele alimentează îngrijorarea companiilor care sunt interesate de vânzarea de active neesenţiale, în vreme ce peisajul fiscal în schimbare aduce şi oportunităţi, după cum se arată în studiul EY. Aproape jumătate din companiile intervievate consideră că provocările fiscale au crescut şi au complicat dezinvestițiile. Atunci când vine vorba de strategie, 80% dintre companii declară că pregătirea anterioară vânzării, pentru a evita reducerile de preţ generate de riscurile fiscale, a fost eficientă. 

Impactul tehnologiei în securizarea pe viitor a afacerilor

Astăzi, mai mult ca oricând, factorii de decizie ai companiilor recunosc valoarea instrumentelor de analiză inteligentă a datelor (analytics). Un procent copleşitor de 88% dintre corporaţii susţin că astfel de instrumente avansate le permit să ia decizii mai eficiente legate de vânzarea de active neesenţiale şi să îmbunătăţească procesul de pregătire a vânzărilor.

Când vine vorba de folosirea platformelor tehnologice pentru îmbunătăţirea, în sens larg, a modelului operaţional al unei companii, 49% dintre companii caută să investească în tehnologii noi, incluzând aici robotică, inteligenţă artificială (AI), software as a service (SaaS) şi Internet of Things (IoT) pentru a eficientiza vânzările viitoare de active neesenţiale. Astfel de investiţii sunt în mod deosebit importante pentru companiile din domeniul auto, 73% dintre corporaţiile care activează în această zonă intenţionând să investească în tehnologie în astfel de scopuri.
Citeşte mai multe despre: EY

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza