Links Sitemap Business Linker Sitemap

Anul 2011 aduce schimbari de strategie pe piata bancara

4608 afisari
Cristian Cojanu
Observand tendinta bancilor de a se concentra mai mult pe relatia pe termen lung cu clientii decat pe profitabilitatea produselor, Steven van Groningen, presedinte si CEO la Raiffeisen Bank Romania, are motive de satisfactie. in ciuda unui an dificil din punct de vedere economic, banca a raportat cresterea profitului net cu 12%, pana la un nivel de 83 de milioane de euro in 2010. Rezultatele pozitive de anul trecut sunt considerate a fi in mare parte rezultatul injumatatirii cheltuielilor cu provizioanele, de la 88 de milioane de euro in 2009 la 48 de milioane de euro in 2010.
De asemenea, in 2010, dimensiunea bazei de clienti a Raiffeisen Bank a ramas neschimbata, la aproximativ doua milioane, dintre care aproape 105.000 IMM-uri si 8.000 de clienti corporate.
In acest context, Steven van Groningen a vorbit despre o parte din elementele ce caracterizeaza piata  bancara din Romania in cadrul unui interviu acordat “Business Arena Magazine”.

Care sunt în linii mari elementele noi de strategie pe care recesiunea economica le-a adus la Raiffeisen Bank? 

Ce pot sa va spun este ca proiectiile noastre au fost, in ansamblu, corecte. Avem o performanta foarte buna a portofoliului, tradusa prin cheltuieli cu provizioanele in scadere, cererea de credite corporate a inceput sa creasca, ma astept sa urmeze segmentul IMM. in segmentul persoane fizice vindem in mod constant peste nivelul rambursarilor, ceea ce este un semn bun, in conditiile unei increderi a consumatorilor in economie la cote inca reduse. Depozitele sunt in crestere, am avut o performanta buna pe segmente noi – studenti si pensionari. Asta nu inseamna insa ca perioada dificila, de incertitudini a trecut. Vom continua sa fim preocupati de indicatorii de eficienta, sa simplificam procesele in beneficiul clientului si vom continua sa fim prudenti si rationali in politica de creditare.

Care sunt principalele segmente de piata pe care se va axa dezvoltarea Raiffeisen Bank in 2011?

in 2011 vedem deja o activitate mai intensa in sectorul corporate. Corporatiile mari, cu viziune pe termen lung, investesc in continuare in sectoarele lor de activitate, au strategii pe termen lung si acolo vedem o dezvoltare. Ma astept sa urmeze sectorul IMM, sector care are un mare potential de dezvoltare in Romania. Ceea nu inseamna ca nu vom continua sa actionam la fel ca si pana acum, adica prudent si preventiv. Vom continua sa fim o banca universala de top pe piata romaneasca si vom continua sa deservim toate segmentele de clienti. Ne propunem sa fim mai aproape de clienti, sa-i putem deservi mai repede, mai simplu, mai eficient.

Cum apreciati competitia de pe piata bancara din Romania si prin ce servicii si produse doreste Raiffeisen Bank sa se impuna pe aceasta piata?

Daca va uitati acum, toate bancile vorbesc despre strategii orientate spre nevoile clientilor, despre produse de economisire, despre facilitati oferite clientilor fideli sau despre calitatea serviciilor. Fiecare banca e procupata de atragerea si mentinerea clientilor buni, de casa. Atentia bancherilor se muta tot mai mult dinspre profitabilitatea unui produs spre relatia pe termen lung cu un client, care incepe sa fie recompensata prin dobanzi preferentiale, scutiri de comisioane si taxe, scheme de loialitate. Principalul beneficiar al acestei repozitionari a bancilor este, fara indoiala, clientul.

Cate filiale si agentii aveti in tara si care este obiectivul de extindere pentru anul 2011?

in prezent avem 540 de agentii in toata tara. inca din 2009, Raiffeisen Bank  se afla intr-un proces de reasezare si repozitionare a retelei de unitati, tinand cont si de evolutia pietei imobiliare. Acest proces este deosebit de complex si are mai multe directii: renegociere chirii, relocare sedii etc. in paralel, ne uitam cu atentie la orice posibil spatiu de cea mai buna calitate, bine pozitionat, in zone comerciale cu trafic intens.

Pe ce strategie va bazati in privinta politicii de creditare?

Avem o performanta foarte buna a portofoliului. Asta nu inseamna insa ca perioada dificila, de incertitudini a trecut. Vom continua sa fim preocupati de indicatorii de eficienta, sa simplificam procesele in beneficiul clientului si vom continua sa fim prudenti si rationali in politica de creditare.

Cum a evoluat volumul creditarii pe segmentul corpoarate anul trecut?

Raiffeisen Bank a inregistrat performante foarte bune in activitatea de corporate banking anul trecut, in ciuda unui context economic complicat. Astfel, protofoliul de credite a crescut cu 19%.

Care a fost valoarea activelor bancii la finalul lui 2010?

Activele totale au ajuns la 5,113 miliarde de euro, in crestere cu 9% comparativ cu 2009.

Cititi varianta integrala a acestui articol in editia tiparita a revistei Business Arena.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza