Links Sitemap Business Linker Sitemap

4146 afisari
In anul 2012, CEC Bank a reusit sa isi atinga principalul obiectiv, respectiv cresterea portofoliului de credite acordate persoanelor juridice. Astfel, cresterea la acest indicator a fost de 32% fata de 2011, in timp ce activele bancii au crescut cu 8,5% (fata de 3,4% cresterea activelor pe total sistem bancar).
Aceasta evolutie pozitiva este bazata in special pe cresterea surselor atrase din piata locala (10,2%) fapt ce a permis ca soldul creditelor acordate clientilor sa creasca cu 15,5%, cu mult peste media sistemului bancar (1,5%). Astfel, banca a reusit intr-un an dificil sa-si mentina locul patru in clasamentul bancilor dupa active, cu o cota de piata de 7,35%.
 
Structura portofoliului de credite s-a schimbat in corelatie cu strategia si misiunea bancii, astfel, daca in 2006 ponderea creditelor acordate persoanelor  juridice in total portofoliu era de 21%, in decembrie 2012, ponderea acestora era de 63% si aceasta pe fondul cresterii in aceasta perioada de aproape patru ori a creditarii. Fidela obiectivului strategic de a sustine absorbtia fondurilor europene, CEC Bank a finantat pana la sfarsitul anului 2012 circa 15.653 proiecte eligibile pentru acesarea fondurilor europene, pentru care valoarea insumata a granturilor  se ridica la peste 5023,38 milioane lei.
 
Profitul brut al bancii in 2012 a fost de 33,5 milioane lei, CEC Bank ramanand si anul trecut, pentru al saptelea an consecutiv, una dintre bancile profitabile din sistemul bancar romanesc.
 
Rata creditelor neperformante de 19,50%  se mentine la un nivel apropiat de media sistemului bancar, in conditiile in care CEC Bank nu a vandut pana in prezent credite neperformante.
 
Rata de solvabilitate la sfarsitul anului 2012 a fost la un nivel confortabil de 15,90%, peste reglementarile BNR in vigoare (minimum 8%) si peste media sistemului bancar (14,64%).
 
In 2012, CEC Bank a reusit sa isi creasca numarul de clienti persoane fizice cu aproximativ 100.000 si pe cel de clienti persoane juridice cu aproximativ 15.000, semn al cresterii calitatii serviciilor si al increderii in cea mai veche banca romaneasca.
 
Numarul clientilor beneficiari de carduri de debit si de credit actvie a ajuns la 984.000, iar al celor care utilizeaza in prezent internet banking-ul este de 20.872 persoane.
 
Banca are in prezent 3,3 milioane clienti persoane fizice si 147.000 clienti persoane juridice, 1128 de agentii si sucursale (fata de 1173 in 2011) si 6.548 de salariati (fata de 6.552 in 2011).
 
“Ma bucur sa constat ca strategia anuntata in urma cu sase ani a functionat, CEC Bank fiind in prezent o banca comerciala universala, competitiva si profitabila, adaptata pietei romanesti si sprijinind pilonii de baza ai dezvoltarii tarii: IMM-urile si agricultura. Suntem deja intr-o etapa de consolidare a rezultatelor obtinute pana acum prin eficientizare continua, cresterea calitatii serviciilor si gasirea unor noi modalitati de dezvoltare, adaptate realitatilor actuale. In acest sens, imi face placere sa anunt in premiera ca in aceasta saptamana vom semna cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei un imprumut in valoare de 25 milioare EURO destinat finantarii proiectelor investitionale ale IMM-urilor si Autoritatilor Publice Locale”, a declarat Radu Gratian Ghetea, Presedinte CEC Bank.
 

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza