Links Sitemap Business Linker Sitemap

Alpha Bank anunță că vânzările noi de credite ipotecare au înregistrat cel mai bun trimestru din ultimii zece ani

750 afisari
Eforturile depuse în anul 2020 pentru îmbunătățirea agilității operaționale și calității serviciilor noastre au stat la baza performanței comerciale, cu rezultate robuste, în principal pe segmentul creditelor ipotecare și în zona creditării IMM-urilor. Pe fondul unei cereri ridicate pentru locuințe, vânzările de credite noi au înregistrat cel mai bun trimestru în peste un deceniu.
Rezultatele primului trimestru reflectă o dinamică comercială robustă a segmentelor retail și IMM, dar și implicațiile trendului descrescător al ratelor de dobândă:
  ·      Activitatea de creditare a fost notabilă în primul trimestru al anului, în special pe segmentele retail și IMM. Datorită cererilor ridicate pentru locuințe, vânzările noi de credite ipotecare au înregistrat cel mai bun trimestru din ultimii zece ani, în timp ce pe segmentul microîntreprinderilor și companiilor de talie mică, portofoliul a înregistrat un avans anual de 16%;
·      Costul riscului semnificativ redus în perioada analizată, reflectă reziliența portofoliului în perioada pandemiei Covid-19;
·      Profitul înainte de impozitare (PBT) s-a situat la 1,4 milioane euro, în scădere față de aceeași perioadă a anului anterior, fiind influențat de trendul descrescător al ratelor de dobândă;
·      Capitalizarea și lichiditatea s-au menținut la niveluri ridicate.

Datorită succesului înregistrat de programul IMM Invest, activitatea din sectorul creditării IMM-urilor a rămas efervescentă. Astfel, valorificând cu succes dinamica pozitivă a cererii de finanțare venită din partea IMM-urilor, am înregistrat o creștere anuală de 16% a portofoliului nostru de credite acordate microîntreprinderilor și companiilor de talie mică. Mai mult, ne-am alăturat programului IMM Invest și în 2021, reconfirmând astfel angajamentul de a susţine redresarea economiei. 

Am continuat să susţinem în mod activ tranziția Clienților către soluții de plată digitale. Valorificând relația durabilă cu Visa și Mastercard, am continuat dezvoltarea Alpha PhonePOS, soluţia noastră inovatoare de acceptare a plăţilor. Astfel, am lansat tehnologia PIN-On-Glass, marcând o altă premieră pe piața bancară locală. Din ce în ce mai mulți comercianți integrează Alpha PhonePOS în operațiunile lor, recunoscând astfel beneficiile aduse de această soluție digitală de ultimă generație și contribuind la succesul acesteia. De asemenea, am continuat să ne consolidăm poziția pe piața Atât comercianților mari, cât şi celor mici ne-au permis să dublăm valoarea totală a plăților procesate în ultimele douăsprezece luni.

Ca promotori ai responsabilității faţă de mediu şi eficienţei energetice, am aderat la Energy Efficient Mortgage Label, o referință globală folosită în cadrul inițiativei Energy Efficient Mortgage. Energy Efficient Mortgage Label este o etichetă ce identifică în mod clar și transparent acele credite ipotecare acordate pentru finanțarea clădirilor eficiente din punct de vedere energetic. Astfel, Alpha Housing Green a fost înregistrat sub aceasta etichetă. 

Rezultatele financiare ale primului trimestru:

Portofoliul de credite al Alpha Bank Romania s-a situat la 2,6 miliarde euro la finalul primului trimestru, în scădere cu 1,7% față de anul trecut, în pofida intensificării activităţii comerciale în principal pe segmentele creditelor pentru locuințe și creditelor acordate microîntreprinderilor și companiilor mici. Dată fiind dinamica robustă a pieței imobiliare, banca a înregistrat cea mai bună performanță trimestrială din punct de vedere al vânzării de credite pentru locuințe în peste un deceniu. În plus, întrucât cererea de finanțare în rândul IMM-urilor a rămas ridicată, portofoliul de credite acordate microîntreprinderilor și întreprinderilor mici a înregistrat o creștere anuală de 16%. În aceeaşi perioada, depozitele clienților au crescut cu 1% atingând 2,6 miliarde euro.

În ceea ce privește performanța financiară, profitul înainte de impozitare (PBT) s-a situat la 1,4 milioane euro, în scădere față de aceeași perioadă a anului precedent, ca urmare a scăderii ratelor de dobândă. Cu toate acestea, creșterea accelerată a comisioanelor nete, coroborată cu reducerea semnificativă a costului riscului, a atenuat parțial presiunea asupra veniturilor nete din dobânzi și, implicit, a profitului.

S-ar putea să îți placă:


COMENTARII:
Fii tu primul care comenteaza